• Anonym (???)

    Ni som vaccinerat er!

    Vilka biverkningar fick ni? Vilket vaccin?

  • Svar på tråden Ni som vaccinerat er!
  • Anonym (Pfizer)

    Pfizer första dosen. Inga biverkningar. Sprang en mil samma kväll utan några känningar. Lite öm i armen bara men det ser jag inte som en biverkning.

  • Anonym (Fått vaccin)

    För det första vill jag skriva att sprutorna inte kändes alls vid sticket. Jag brukar känna av sånt rejält. Kanske hade jag tur båda gångerna och träffade på riktigt duktiga sjuksköterskor?

    Efter första sprutan: ingen biverkning alls.

    Andra sprutan: ont i armen en natt (fick ta Alvedon för att kunna somna). Lite feber och sjukdomskänsla i knappt ett dygn (började ca 12 timmar efter sprutan). Kunde ej jobba en dag.

    Fick Moderna som har bytt namn nu till nåt annat som jag inte kommer ihåg ?

  • mamaleona

    Pfizer corminaty dos 1: inget

    Dos 2 av samma: efter 22h kom olustig känsla i kroppen o feber 38grader som höll i ett dygn. Inget annat.

  • Anonym (Ribba)

    Dos 1: Astrazeneca, 40 graders feber i 3 dygn, galet sjuk.

    Dos 2: Pfizer, inga problem.

  • Anonym (M)

    Moderna

    Dos 1 (men som dos 2 eftersom jag haft covid innan):

    Mycket ont ("träningsvärk") i armen i ca 2 dygn. Temp upp till 38 grader nästa dag, var hemma från jobbet 1 dag.

    Dos 2: mindre ont i armen ca 1 dag, ingen feber.

  • Mamma K

    Pfizer

    Dos 1= Inte ont vid sticket, lite feber dag 2 + värk i armen. Har haft covid-19 3 månader innan.

    Dos 2 ej tagit ännu

  • Anonym (J)

    AZ x2. Fick lite ont i armen dagen efter båda gångerna. Inget annat.

  • Anonym (Em)

    Pfizer, fick vaccinet på kvällen, vaknade upp med sjukt ont i armen, kunde knappt lyfta på den och fick knappt på mig kläderna. Mådde illa på förmiddagen och började känna mig febrig, åkte hem från jobbet vid lunch och hade feber hela eftermiddagen och natten. Var bra igen till lunch nästan två dygn efter jag fick sprutan.

  • Karlington
    Anonym (???) skrev 2021-07-05 20:42:18 följande:

    Vilka biverkningar fick ni? Vilket vaccin?


    En dos, Pfizer. Var öm i armen där jag fick sprutan. Smärtan var helt borta cirka ett dygn senare.

    Inget i övrigt.
Svar på tråden Ni som vaccinerat er!