• Arcnice

    Fatta inte. Tungpiercing, varför?

    Har en uppriktigt fråga (är inte ute efter att döma någon) som jag aldrig känt att jag fått ett svar på (har dock inte frågat så många).
    Vad är vitsen med att pierca tungan? Även om jag själv inte tycker det är snyggt med piercingar i ansiktet kan jag förstå att vissa skaffar det. De är ju ändå saker som syns utåt för andra, men att pierca tungan är ju inte en utsmyckning som folk i allmänhet ser.

    Är det känslan mer än det estetiska som det handlar om?

  • Svar på tråden Fatta inte. Tungpiercing, varför?
  • Anonym (Yngre)

    Hade tungpiercing från att jag var 17-24 år, för att det är snyggt att inte alla ser och vet, samma med piercing i bröstvårtorna. Fin utsmyckning som är väl dold, gillar att slicka och suga kuk också och de flesta killarna verkar inte ha något emot att se ett litet bling när man håller på. Tog tog ut sen för jag började känna mig lite för gammal för det, kul grej när man är ung!

  • Catriarch

    Det är roligt att pierca sig och mysigt att alltid ha en grej i munnen på något vis. Passar fint att leka med när man är stressad. Och vitsen med att ha något man tycker är snyggt är inte att andra skall se det utan att man själv skall må bra av det.

    Sedan finns det både töser och gossar som inte direkt har något emot den under såväl vertikala som horisontella göromål.

Svar på tråden Fatta inte. Tungpiercing, varför?