• Anonym (Fattig, ensam och ful)

    Fattig, ensam och ful

    Hej!

    Kan jag som fattig, ensam och ful finna en partner?

  • Svar på tråden Fattig, ensam och ful
  • Anonym (Senqo)

    För det första bör du jobba med dig själv.

    Du är din egen herre, som man brukar säga.

    Det är tufft att ta tag i sig själv och se sig själv utifrån en utomståendes perspektiv.

    Du tror att folk tänker att där går den fula, fattiga och ensamma människan utan relation..?

    Är det det yttre som speglar ditt inte så börja med att göra förändringar. Ny frisyr, ny garderob (vad du kan ha råd med), sträck på dig, håll blicken framåt. Le mot folk. Se glad ut.

    Jag arbetar som fotograf och får nästan alltid påminna brudparen om att le när de står vid altaret. Ingen vill ha dystra bilder från sin bröllopsdag.

    Visar du en dyster utsida så är det inte lätt för folk att veta om du är så dyster eller om du har världens lyckorus inuti.

  • Anonym (A)

    Absolut!

    Jag har varit ful hela mitt liv men nästan aldrig varit singel sen tonåren.

    Fattig är jag inte längre men större delen av livet har jag varit det.

  • Anonym (Fattig, ensam och ful)
    Anonym (Senqo) skrev 2021-07-07 12:22:22 följande:

    För det första bör du jobba med dig själv.

    Du är din egen herre, som man brukar säga.

    Det är tufft att ta tag i sig själv och se sig själv utifrån en utomståendes perspektiv.

    Du tror att folk tänker att där går den fula, fattiga och ensamma människan utan relation..?

    Är det det yttre som speglar ditt inte så börja med att göra förändringar. Ny frisyr, ny garderob (vad du kan ha råd med), sträck på dig, håll blicken framåt. Le mot folk. Se glad ut.

    Jag arbetar som fotograf och får nästan alltid påminna brudparen om att le när de står vid altaret. Ingen vill ha dystra bilder från sin bröllopsdag.

    Visar du en dyster utsida så är det inte lätt för folk att veta om du är så dyster eller om du har världens lyckorus inuti.


    Om fula tänder är ett av problemen så är det svårt att le. Det gör det värre, försöker dölja munnen det begränsar mig väldigt mycket.
  • Anonym (Hais)

    Fattig har ingen betydelse i sammanhanget.

    Ensam? ja asså? you gotta put yourself out there? använd dejtingappar eller gå fram till folk.

    Ful?. Det är ju relativt? vad som är skräp i en persons ögon är en diamant i en annan persons ögon.

    Visst? passar man inte in i normerna för vem som ?är snygg? osv? så får man la kämpa lite mer för att få några napp öht? men tänk också på att bara för att man skulle passa in i normen betyder inte det att man slipper bottennapp?

  • Mandel

    Först behöver vi reda ut varför du är fattig. Vad har orsakat detta och är det något som ev går att förändra?

    Vad menar du med ensam? Har du ingen familj/släkt i livet eller har du avsagt dig kontakten med dem eller bor de på annan ort? Vänner? Kollegor? Föreningsliv? Fritidsintressen?

    Vem har sagt att du är ful eller är det bara du själv som anser dig ful och vad grundar du det på? 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Senqo)
    Anonym (Fattig, ensam och ful) skrev 2021-07-07 13:01:15 följande:

    Om fula tänder är ett av problemen så är det svårt att le. Det gör det värre, försöker dölja munnen det begränsar mig väldigt mycket.


    Man kan le med ögonen. Det är så tydligt i covid tider. Man kan fortfarande se om en person har ett vänligt uttryck eller dystert och ointresserat uttryck bara genom att se någon i ögonen.

    Går även att le med stängd min.

    Min sambo har jätte sneda och konstiga tänder. Jag fick inte se dom fören vi varit ihop kanske 1 år. Han skämdes så mycket.

    Något annat som du ser som hinder som inte alls behöver vara det?
  • Fjäril kär
    Anonym (Fattig, ensam och ful) skrev 2021-07-07 13:01:15 följande:

    Om fula tänder är ett av problemen så är det svårt att le. Det gör det värre, försöker dölja munnen det begränsar mig väldigt mycket.


    Min partner har fula och misskötta tänder och saknar vissa tänder. Det är många som lever så. Inga problem och inga konstigheter. Jag älskar honom ändå.
  • Anonym (Jag)

    Ja. Jag har flera exempel i min bekantskap på både män och kvinnor som till synes inte är kap i världens ögon, men gifta har de blivit ändå. En är sambo och det är just tänderna som är värst med han. Bara små svarta stumpar kvar.

  • Anonym (Fattig, ensam och ful)
    Anonym (Hais) skrev 2021-07-07 13:04:01 följande:

    Fattig har ingen betydelse i sammanhanget.

    Ensam? ja asså? you gotta put yourself out there? använd dejtingappar eller gå fram till folk.

    Ful?. Det är ju relativt? vad som är skräp i en persons ögon är en diamant i en annan persons ögon.

    Visst? passar man inte in i normerna för vem som ?är snygg? osv? så får man la kämpa lite mer för att få några napp öht? men tänk också på att bara för att man skulle passa in i normen betyder inte det att man slipper bottennapp?


    Fattig pga låg utbildning och finns inte möjlighet att vidareutbilda mig tyvärr. Dejtingappar känns väldigt läskigt eftersom att jag ser defekt ut, men visst kan jag prova. Ensam just pga ingen familj och knappt några vänner. Är en ensamvarg och känner att det är svårt att passa in eftersom att jag inte har det som många andra har. Är udda och känner mig därför obekväm och just pga tänderna också? men det verkar det ju vara fler som har problem med.
Svar på tråden Fattig, ensam och ful