• Anonym (Fattig, ensam och ful)

    Fattig, ensam och ful

    Hej!

    Kan jag som fattig, ensam och ful finna en partner?

  • Svar på tråden Fattig, ensam och ful
  • Anonym (Senqo)

    För det första bör du jobba med dig själv.

    Du är din egen herre, som man brukar säga.

    Det är tufft att ta tag i sig själv och se sig själv utifrån en utomståendes perspektiv.

    Du tror att folk tänker att där går den fula, fattiga och ensamma människan utan relation..?

    Är det det yttre som speglar ditt inte så börja med att göra förändringar. Ny frisyr, ny garderob (vad du kan ha råd med), sträck på dig, håll blicken framåt. Le mot folk. Se glad ut.

    Jag arbetar som fotograf och får nästan alltid påminna brudparen om att le när de står vid altaret. Ingen vill ha dystra bilder från sin bröllopsdag.

    Visar du en dyster utsida så är det inte lätt för folk att veta om du är så dyster eller om du har världens lyckorus inuti.

  • Anonym (A)

    Absolut!

    Jag har varit ful hela mitt liv men nästan aldrig varit singel sen tonåren.

    Fattig är jag inte längre men större delen av livet har jag varit det.

  • Anonym (Fattig, ensam och ful)
    Anonym (Senqo) skrev 2021-07-07 12:22:22 följande:

    För det första bör du jobba med dig själv.

    Du är din egen herre, som man brukar säga.

    Det är tufft att ta tag i sig själv och se sig själv utifrån en utomståendes perspektiv.

    Du tror att folk tänker att där går den fula, fattiga och ensamma människan utan relation..?

    Är det det yttre som speglar ditt inte så börja med att göra förändringar. Ny frisyr, ny garderob (vad du kan ha råd med), sträck på dig, håll blicken framåt. Le mot folk. Se glad ut.

    Jag arbetar som fotograf och får nästan alltid påminna brudparen om att le när de står vid altaret. Ingen vill ha dystra bilder från sin bröllopsdag.

    Visar du en dyster utsida så är det inte lätt för folk att veta om du är så dyster eller om du har världens lyckorus inuti.