• Anonym (.)
    Wed 7 Jul 2021 19:44
    450 visningar
    27 svar
    27
    450

    Vilket parti passar mig bäst?

    Jag vill ha en kontrollerad invandring. Hårdare straff. Hårdare regler och så kan man bli skickad iväg om man missköter sig.

    Sverige har en god regel om vilka personer som bör komma hit och vilka som behöver hjälp o.s.v.

    Men jag vill också ha den hårda bestraffningen där man helt enkelt kan bli hemskickad om man begår brott.

    Invandring och straff - Är något jag brinner starkt för. Nej, jag är inte en rasist.

    Det måste väl finnas något parti förutom partier så som SD och Svenskarnas parti.

  • Svar på tråden Vilket parti passar mig bäst?
  • Anonym (22)
    Wed 7 Jul 2021 20:29
    #2

    Du kan i princip rösta på vilket parti som helst. Alla har detta i sina åtgärdsplan. Det är en fråga där det råder stor samstämighet mellan alla partier.

  • Wed 7 Jul 2021 20:32
    #3
    Anonym (22) skrev 2021-07-07 20:29:27 följande:

    Du kan i princip rösta på vilket parti som helst. Alla har detta i sina åtgärdsplan. Det är en fråga där det råder stor samstämighet mellan alla partier.


    Stämmer inte. Sedan finns det partier som säger en sak och gör något annat. Partier som tycker att tillsätta utredning på utredning utan att göra något eftersom deras samarbetspartner inte gillar straffskärpningar.
  • Anonym (A)
    Wed 7 Jul 2021 20:36
    #4

    Finns bara ett parti för dig isf: SD. Moderaterna verkar inte ha en lika hård linje, ffa kring att skicka hem folk.

  • Anonym (GMC)
    Wed 7 Jul 2021 21:40
    #5

    Är väl KD i så fall, de värnar ju även kärnfamiljen som är ack så viktig.
    Vad du än gör, kasta inte bort rösten på L, C eller Mp. L & C bekände färg förra valet. L verkar försöka sona sitt snedsteg nu, men det är för sent. C visar än en gång att de vänder kappan efter vinden. Mp, behöver kanske inte presenteras. Men jag anser C vara de farligaste partiet för Sverige, tätt följt av Mp.

    Är själv medlem i Moderaterna och har röstat på dem flera år. Men tycker inte nuvarande partiledare är vettig. Vill ha tillbaka Kindberg Batra.

    Velar själv just nu mellan en röst på M eller att missnöjesrösta på SD.
    Sverige behöver en radikal förändring, bort från emotionellt beslutsfattande mot ett mer rationellt beslutsfattande. 

  • Wed 7 Jul 2021 21:46
    #6

    SD, AFS, kanske MED fast dom vill du ju tydligen inte ha, så då kan du ju lika bra rösta på Miljöpartiet eller Socialdemokraterna.

  • Wed 7 Jul 2021 21:48
    #7
    Anonym (GMC) skrev 2021-07-07 21:40:17 följande:

    Är väl KD i så fall, de värnar ju även kärnfamiljen som är ack så viktig.

    Vad du än gör, kasta inte bort rösten på L, C eller Mp. L & C bekände färg förra valet. L verkar försöka sona sitt snedsteg nu, men det är för sent. C visar än en gång att de vänder kappan efter vinden. Mp, behöver kanske inte presenteras. Men jag anser C vara de farligaste partiet för Sverige, tätt följt av Mp.

    Är själv medlem i Moderaterna och har röstat på dem flera år. Men tycker inte nuvarande partiledare är vettig. Vill ha tillbaka Kindberg Batra.

    Velar själv just nu mellan en röst på M eller att missnöjesrösta på SD.

    Sverige behöver en radikal förändring, bort från emotionellt beslutsfattande mot ett mer rationellt beslutsfattande. 


    KD är ju definitivt inte det parti som efterfrågas här.

    Jag är själv medlem i KD och nä det kommer inte att fungera för trådstartaren.
  • Anonym (.) Trådstartaren
    Thu 8 Jul 2021 22:53
    #8
    Kråksången skrev 2021-07-07 21:48:07 följande:
    KD är ju definitivt inte det parti som efterfrågas här.

    Jag är själv medlem i KD och nä det kommer inte att fungera för trådstartaren.
    Skulle det anses vara ''säkrare'' att vara med i KD än i SD om man har en stor rädsla för att folk skall tänka en som en rasist?
  • Anonym (Vänst­er är ett skälls­ord)
    Thu 8 Jul 2021 23:15
    #9
    -1 +1
    Anonym (.) skrev 2021-07-07 19:44:58 följande:

    Jag vill ha en kontrollerad invandring.

    Invandring och straff - Är något jag brinner starkt för. Nej, jag är inte en rasist.

    Det måste väl finnas något parti förutom partier så som SD och Svenskarnas parti.


    Anonym (.) skrev 2021-07-08 22:53:57 följande:
    Skulle det anses vara ''säkrare'' att vara med i KD än i SD om man har en stor rädsla för att folk skall tänka en som en rasist?
    Ta dig själv i kragen o börja lägg lite mindre energi på "vad folk tänker om mig".

    Enda anledningen till att t.ex SD inte har 50-60% av rösterna är pga att folk resonerar som du gör just nu.

    Du vill rösta på SD eftersom de driver den politik som stämmer bäst mot dina egna åsikter, men du vågar inte eftersom du är rädd för hur det ska få dig att framstå socialt....

    Du har blivit matad med denna manipulativa propaganda så hårt att du nu inte förstår bättre, du är dock i mycket gott sällskap eftersom en stor del av befolkningen svalt detta med hull o hår.

    Det är inte "PK" att anse att SD har rätt i sin politik, vi har blivit så matade med budskapet att allt SD står för är fel....

    Börja tänk lite själv, börja intressera dig, gör egen efterforskning.

    Det som blivit känt som "identitetspolitik" har satt klorna i en mycket stor del av befolkningen.
    Det är idag mycket viktigare VEM som säger något, än VAD de faktiskt säger.

    Tack o lov verkar vi som samhälle vara på väg mot ett paradigmskifte.

    2022 så kommer M-KD-SD tillsammans utan problem få tillräckliga mandat att bilda regering, då äntligen börjar slutet på detta vansinne som varat de senaste mandatperioderna.
    Att MP kommer under spärren är även det otroligt behövligt, de har orsakat sån enorm skada på oerhört kort tid.

  • Anonym (ABC)
    Fri 9 Jul 2021 08:52
    #10

    Om det är din enda fråga så är det SD som gäller. 

    Om det är så att du ser frågan i ett större sammanhang med grunden i respekt för skattebetalarnas pengar och statens uppgifter så är Medborgerlig samling ett alternativ. Där är det inte invandringsfrågan som är grunden utan de har helt andra ingångsvärden men de värdena i sin tur leder fram till bl.a. det som du lyfter. Men även helt andra saker med den röda tråden att inte slösa med skattebetalarnas pengar. 

  • Anonym (Teo)
    Fri 9 Jul 2021 09:01
    #11
    +1

    Det är osmart att välja parti baserat på två frågor. Det kan gå käpprätt åt h-ete. Vad tycker du om skolpolitik? Kultur och idrott? Bostadspolitik? Internationella samarbeten? Miljö? Transporter och infrastruktur?

    Snälla se till partiernas fullständiga partiprogram. Det är enfrågepartier och enfrågeröstare som släpper in knäppskallar i riksdagen. Man måste se till helheten.

Svar på tråden Vilket parti passar mig bäst?