Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

    Vad anser ni?

    Anonym (Från hjärtat) skrev 2021-07-07 22:01:30 följande:

    Det är på gränsen skulle jag säga. Upp till 45 är väl ändå ok, men över det anser jag att det är lite för sent. Det är ju oftast inte så att man blir gravid vid första försöket heller. Det är krävande att ha barn och jag själv märkte att det var under första 10 åren i barnens liv som jag själv åldrades som mest. Man vill inte heller vara en för gammal förälder, då barnet när det då är i 20-årsåldern kommer att behöva ta hand som sina föräldrar på ett sätt som barn med yngre föräldrar inte behöver. 

    Har sett det själv hos vänner. Där de i ung ålder (22) fått sätta ena föräldern på ålderdomshem för att andra föräldern inte fixade det, eller behöva begrava sina föräldrar i 25-årsåldern och se sina barn växa upp utan mor- eller farföräldrar. Det är tragiskt och de har fått axla ett ansvar lite för tidigt. De är även ganska ensamma idag då de på sin höjd har ett syskon. 


    Det är väl ändå ganska unikt att hamna på ålderdomshem i 60-årsåldern. De flesta är ju precis som vanligt vid 65.

    Själv var jag 40 när jag fick barn. Det var perfekt för mig.
Svar på tråden Vad anser ni?