• Anonym (Lina)

    Finns det renodlade forum för att diskutera sex?

    Finns det forum likt Familjeliv där enbart ämnen på området sex och samlevnad diskuteras? Och där man kan vara anonym? Och där huvudsyftet inte är att hitta en partner utan på att just samtala och diskutera?

    Jag vill gärna diskutera mycket på det ämnet men tycker generellt att det är väldigt lite aktivitet här på Familjeliv? Så var vänder man sig?

  • Svar på tråden Finns det renodlade forum för att diskutera sex?
  • Blueskillen

    Det låter som du söker efter ett forum där du redan är.

    Familjeliv har sex som ämne i en av grupperna och som jag ser det är den gruppen aktiv.

    Jag har aldrig märkt av att man raggar i den gruppen utan i första han snackas det sex och samlevnad.

    Är det något forum du kan vara anonym i så är det verkligen Familjeliv. Inte nog med att du har ett anonymt nick så kan du skapa ytterligare ett anonymt namn för just den aktuella tråden.

  • Anonym (Brut)

    sex & samlevnad är gruppen för dig. Är undergrupp i Familjelivsforum. kan vara precis hur anonym du vill 

  • Anonym (Lina)

    Jo men jag har både startat och skrivit i trådar på familjelivs sex-del och visst svarar folk och så, men jag tycker att det är rätt dött generellt? Tänkte om det var bättre drag någon annanstans.

  • Mr K69

    Visst är det oftast trevligt att diskutera här men många gånger tycker jag diskussioner spårar ur, lite ledsamt faktiskt då ämnet kan vara intressant. Darkside finns annars, hänger ofta där istället. Mycket mer acceptans för varandras olikheter.

  • Gaskarl
    Anonym (Lina) skrev 2021-07-12 10:35:04 följande:

    Jo men jag har både startat och skrivit i trådar på familjelivs sex-del och visst svarar folk och så, men jag tycker att det är rätt dött generellt? Tänkte om det var bättre drag någon annanstans.


    Det är nog här, att det är eller blir dött beror nog på att vissa ämnen kan vara tråkiga och svårdiskuterade. Vad vill du diskutera?
  • Blueskillen
    Mr K69 skrev 2021-07-12 10:45:23 följande:

    Visst är det oftast trevligt att diskutera här men många gånger tycker jag diskussioner spårar ur, lite ledsamt faktiskt då ämnet kan vara intressant. Darkside finns annars, hänger ofta där istället. Mycket mer acceptans för varandras olikheter.


    Jag hänger på Darkside också och jag håller med om att det är betydligt bättre acceptans och mer aktivitet men det krävs nog att TS har ett intresse för BDSM, eller liknande kinks i så fall. Det kanske hon har men jag vet inte.
  • Anonym (Lina)

    Ja, mycket av det jag är nyfiken på faller nog under kategorin Bdsm och kinks. Jag kollade Darkside för ett tag sedan men lyckades inte fatta om de hade en forumdel, men det har de alltså? Ska kolla igen, tack för tipset.

  • Mr K69
    Anonym (Lina) skrev 2021-07-12 10:55:28 följande:

    Ja, mycket av det jag är nyfiken på faller nog under kategorin Bdsm och kinks. Jag kollade Darkside för ett tag sedan men lyckades inte fatta om de hade en forumdel, men det har de alltså? Ska kolla igen, tack för tipset.


    Jo det finns där men lite osäker om man måste betala för att läsa och se vad som finns där. Är det något särskilt du vill diskutera eller bara allmänt?
  • Anonym (Andreas)

    I mångt och mycket handlar det väl om hur man uttrycker sin fråga. En del som skriver frågor om bdsm tenderar att spåra ur direkt och bli nån oseriös runktråd och dör efter 7 inlägg (fast den är seriöst frågad) Dagen efter ställer en annan medlem samma fråga men med lite annan formulering och får sidvis med svar..

  • Gaskarl
    Anonym (Lina) skrev 2021-07-12 10:55:28 följande:

    Ja, mycket av det jag är nyfiken på faller nog under kategorin Bdsm och kinks. Jag kollade Darkside för ett tag sedan men lyckades inte fatta om de hade en forumdel, men det har de alltså? Ska kolla igen, tack för tipset.


    Det kan du nog diskutera här också, det är ett väldigt brett och intressant ämne, men man ska som sagt, själv vara intresserad för att det ska bli en bra diskussion.
Svar på tråden Finns det renodlade forum för att diskutera sex?