• Anonym (...)

    Hur lever ni som är färdig vaccinerade!

    Jag har jobbat hemifrån sedan april 2020, bara träffat min man och nästan vuxna son sedan förra sommaren. Bara handlat mat. Varit hos tandläkaren men inte hos hårfrisörskan. Nästa vecka är det 14 dagar sedan min andra vaccinspruta...

    Jag längtar att få gå på gymet, gå på bio , simma 1000 m , gå i affärer , gå på restaurang...

    Ni som är vaccinerade - vad vågar ni göra ?

  • Svar på tråden Hur lever ni som är färdig vaccinerade!
  • Anonym (X)
    Anonym (ICKE-vaccinerad) skrev 2021-07-13 20:29:53 följande:
    www.facebook.com/anncathrin.engwall/posts/4050495724999592
    En snedseglare och hennes man som är börskommentator och Kalle Anka-samlare... som hade fel då och fortfarande har fel.

    Hon hade ju till och med fel för ett år sedan: "Expert: Coronaviruset försvagas ju mer det sprids". sverigesradio.se/artikel/7423293

    Det som skapat delta-mutationen är att virus fått härja fritt bland ovaccinerade, inte något annat. Hade man massvaccinerat snabbare hade det inte blivit någon delta-variant.
  • Ess
    Anonym (X) skrev 2021-07-13 20:14:13 följande:

    Du varken kan eller har gjort någon kvalificerad bedömning om man ska vaccinera sig från vetenskapliga källor. Det du möjligtvis har gjort är att ha tagit små detaljer ur sitt sammanhang och kokat ihop någon egen felaktig soppa utan relevans eller evidens.

    Lustigt det med källkritik, du och andra antivaxxers hänvisar till vilken liten text eller rapport som helst från vem som helst bara den kan tolkas som att vaccin är farligt. Men riktiga stora meta-studier som många läkare och forskare står bakom, sånt tror ni inte på...Det är ingen som är tvingad i Frankrike heller. Ingen är tvingad att arbeta inom vård och omsorg, vill man inte vaccinera sig är man olämplig av flera anledningar till att jobba inom vården och borde få sparken.

    Det är ingen mänsklig rättighet att arbeta med vad som helst utan att uppfylla de krav som ställs genom olika regler. Det finns jobb där man inte får ha utländskt medborgarskap eller där Säkerhetspolisen kommer intervjua din familj och dina vänner.Meningslöst påstående, så man ska inte ha bilbälte för man kan ändå bli skadad? Inte låsa dörren för man kan ändå få inbrott? osv.

    Det är mycket längre risk att sprida virus som vaccinerad. Hur svårt ska det vara? Från dina påståenden är det uppenbart att du inte kan värdera vetenskaplig information alls.


    Vilka MAN?

    Jag har gjort bedömningen att JAG inte ska ta det.

    Kallar du bla Läkemedelsverket för en liten text utan betydelse, så får det stå för dig.

    Jag har läst det jag anser relevant för att ta mitt beslut, att mitt beslut den inte passar dig är inte något jag bryr mig om.
  • Anonym (X)
    Ess skrev 2021-07-13 22:02:27 följande:
    Jag har gjort bedömningen att JAG inte ska ta det.

    Kallar du bla Läkemedelsverket för en liten text utan betydelse, så får det stå för dig.

    Jag har läst det jag anser relevant för att ta mitt beslut, att mitt beslut den inte passar dig är inte något jag bryr mig om.
    Läkemedelsverket säger inte att man inte ska ta vaccinet, det är bara du som inte förstår något om medicin eller vetenskap som dragit tokiga slutsatser.
  • Anonym (ICKE-vaccinerad)
    Anonym (X) skrev 2021-07-13 22:56:05 följande:
    Läkemedelsverket säger inte att man inte ska ta vaccinet, det är bara du som inte förstår något om medicin eller vetenskap som dragit tokiga slutsatser.
    Men suck! Klart att det inte står så. Man kan dra EGNA slutsater.
  • Anonym (X)
    Ess skrev 2021-07-13 22:02:27 följande:
    Kallar du bla Läkemedelsverket för en liten text utan betydelse, så får det stå för dig.
    Förresten vet jag ju att "Läkemedelsverket" är en efterkonstruktion (antar att du fått någon länk av någon annan antivaxxer och så har ni suttit och gottat er i något "bevis" ni helt missförstått).

    För du har ju själv sagt att du tror att du och dina närstående inte kan drabbas av corona eller att det är helt ofarligt just för er, enbart eftersom du inte vet någon som personligen fått det (eller troligtvis felaktigt antagit att ni haft det men inte märkt det).

    Antar att ni inte kan få hudcancer heller om varken du eller någon du känner fått det redan...

    Sorry, slösar förstås tid, glömde att du aldrig kan svara genom att hänvisa till logiska slutsatser eller fakta utan bara med tyckande eller personangrepp.
    Anonym (ICKE-vaccinerad) skrev 2021-07-13 23:04:58 följande:
    Men suck! Klart att det inte står så. Man kan dra EGNA slutsater.
    Ni drar inga egna slutsatser, ni sitter som papegojor och rapar upp antivaxxer-propaganda från olika ställen (eller länkar till ställen ni tror är emot vaccin men ni inte förstått vad de egentligen säger, som "läkarupproret"). Och de slutsatser ni drar är enbart från propaganda "källa känsla" eller resultatet av att inte kunna tolka vetenskapliga fakta eller rapporter.

  • Anonym (Ensamhet kan döda)
    njae87 skrev 2021-07-12 13:06:09 följande:
    Du borde tänka steget längre, Hur lider inte de som varit inlagda på iva? Hur lider inte anhöriga som förlorat nära och kära?

    Att folk lider på individnivå är hemskt och beklagligt MEN självklart kan man inte dela ut frikort och låta vissa strunta i reglerna.
    Du borde tänka steget längre. Hur många har redan tagit livet av sig eller kommer göra det pga att man har suttit isolerad. Det finns många 1 personshushåll i Sverige. Om dessa människor har suttit ensamma i 1,5 år, hur tror du att dessa mår. Jag tror att dessa människor utgör en mindre smittorisk än hushåll med tre barn och två vuxna där alla fem ger sig av till jobb och skola varje dag. Det handlar inte om frikort, det handlar om överlevnad för vissa. Jag antar att du själv har levt exakt efter varje rekommendation. Du har inte åkt buss, tåg eller spårvagn på över 1,5 år. Du har inte träffat någon utanför familjen. Inte syskon eller föräldrar om dessa inte bor i ditt hushåll. Du har inte gått in i en mataffär i onödan, bara för att du var sugen på något. Jul, påsk, midsommar och födelsedagar har bara firas inom hushållet. Jag antar att du följt råden och bara träffat personerna i ditt hushåll. Många ensamma människor har fått leva så över ett och ett halvt år nu. Ingen mänsklig kontakt om det inte är inom sjukvården. Jag förstår vad du menar, men har svårt att tro att det finns någon så präktig som har gjort som jag skrivit.
  • Anonym (Ensamhet kan döda)
    Anonym (ICKE-vaccinerad) skrev 2021-07-13 20:22:48 följande:

    Viruset kommer leva kvar oavsett vad vi gör eller inte gör. När ska folk förstå det? 


    Innan vaccin mot deltavarianten är klart kommer vi ha epsilon eller zeta mutationen här. Det går inte att vinna över ett snabbmuterande virus. (mässling, polia difteri är annat) 


     


    Kolla denna gamla artikel. Main strean media skulle ALDRGI ta in en liknande idag. Det handalr inte om att hålla med sakfrågan eller inte. De tar bar inte in. Att inte fler reflekterar över det - att det bara är en sanning som är tillåten. www.svd.se/vaccin-kan-gora-mer-skada-an-nytta


    Viruset kommer finnas kvar, men kommer att mutera pga folk som inte vaccinerar sig. Jag hoppas att ovaccinerade tackar nej till vård om de skulle få corona. Vill man inte hjälpa till att stoppa skiten så.
  • velig13

    Lever i stort sett som vanligt

    Tog sista sprutan i mitten av februari och har gjort det sedan dess. Tänker på avstånd såklart så gott jag kan men inte med andra vacciinerade eller familj

  • Anonym (Eh, va?)

    Jag har levt på som vanligt och har varken varit sjuk eller vaccinerat mig.

  • Anonym (Eh, va?)
    Anonym (Ensamhet kan döda) skrev 2021-07-13 23:42:37 följande:

    Du borde tänka steget längre. Hur många har redan tagit livet av sig eller kommer göra det pga att man har suttit isolerad. Det finns många 1 personshushåll i Sverige. Om dessa människor har suttit ensamma i 1,5 år, hur tror du att dessa mår. Jag tror att dessa människor utgör en mindre smittorisk än hushåll med tre barn och två vuxna där alla fem ger sig av till jobb och skola varje dag. Det handlar inte om frikort, det handlar om överlevnad för vissa. Jag antar att du själv har levt exakt efter varje rekommendation. Du har inte åkt buss, tåg eller spårvagn på över 1,5 år. Du har inte träffat någon utanför familjen. Inte syskon eller föräldrar om dessa inte bor i ditt hushåll. Du har inte gått in i en mataffär i onödan, bara för att du var sugen på något. Jul, påsk, midsommar och födelsedagar har bara firas inom hushållet. Jag antar att du följt råden och bara träffat personerna i ditt hushåll. Många ensamma människor har fått leva så över ett och ett halvt år nu. Ingen mänsklig kontakt om det inte är inom sjukvården. Jag förstår vad du menar, men har svårt att tro att det finns någon så präktig som har gjort som jag skrivit.


    De som led av psykisk ohälsa innan har visat sig må bättre av kravlösheten som följt på pandemin.

    Stod i tidningen för typ två veckor sedan.
Svar på tråden Hur lever ni som är färdig vaccinerade!