• Anonym (Händelsebaddräkten)

    Folk som bajsat på sig i vuxen ålder

    I den här tråden pratar vi om hur extremt ovanligt det är att bajsa på sig enligt följande villkor:
    - Man måste vara minst 10 år gammal
    - Man får inte vara magsjuk, ha diarré eller liknande

    "Det händer ju inte!" Jo, det gör det faktiskt:

    www.spreaker.com/user/10705031/27-4-haendelsebaddraekten-skam

    Från 07:30 där. Känner ni någon som skitit ned sig enligt villkoren ovan? Är det vanligare än man tror, bara att ingen vågar prata om det?

  • Svar på tråden Folk som bajsat på sig i vuxen ålder
  • Anonym (grodan)

    Klart ingen vågar prata om det om det är som du säger i din trådstart, att det "bara" är ungar och magsjukisar som skiter ner sig. Det är väl den allmänna bilden och det är väl därför ingen vågar snacka om det. Typ "är man vuxen så kan man hålla sig". 

    Jag tror alla, ALLA, har åtminstone en(!) bajsa på sig-historia som utspelar sig i vuxen ålder. På en fest jag var på för några år sen började vi skamlöst dela våra bajsa på sig-historier och det var så jävla fint. Det var en förenande kraft! Vi var många udda filurer på den där festen men i skita ner sig-historierna var vi alla lika. Alla kan ju relatera till skammen. Men egentligen är det ju bara pinigt där och då. När man pratar om det efteråt eller berättar så blir det ju nästan alltid 100% jätteroligt. För alla kan relatera till känslan av att ha en brunbjörn som är på väg ut och inte en toalett, ett dike eller en buske/skog i närheten. 

    Pallar inte kolla på klippet. Men ville bara skriva ändå. 

  • Anonym (Händelsebaddräkten)
    Anonym (grodan) skrev 2021-07-14 14:20:35 följande:

    Klart ingen vågar prata om det om det är som du säger i din trådstart, att det "bara" är ungar och magsjukisar som skiter ner sig. Det är väl den allmänna bilden och det är väl därför ingen vågar snacka om det. Typ "är man vuxen så kan man hålla sig". 

    Jag tror alla, ALLA, har åtminstone en(!) bajsa på sig-historia som utspelar sig i vuxen ålder. På en fest jag var på för några år sen började vi skamlöst dela våra bajsa på sig-historier och det var så jävla fint. Det var en förenande kraft! Vi var många udda filurer på den där festen men i skita ner sig-historierna var vi alla lika. Alla kan ju relatera till skammen. Men egentligen är det ju bara pinigt där och då. När man pratar om det efteråt eller berättar så blir det ju nästan alltid 100% jätteroligt. För alla kan relatera till känslan av att ha en brunbjörn som är på väg ut och inte en toalett, ett dike eller en buske/skog i närheten. 

    Pallar inte kolla på klippet. Men ville bara skriva ändå. 


    Därför kan man vara anonym här! Dela med dig av en historia då! Och kom ihåg att den bara räknas om den lever upp till villkoren - feber och rännskita kan drabba vem som helst.
  • Anonym (H)

    Bland kvinnor kan det knappast vara helt ovanligt pga förlossningsskador

  • Anonym (grodan)
    Anonym (Händelsebaddräkten) skrev 2021-07-14 14:27:22 följande:
    Därför kan man vara anonym här! Dela med dig av en historia då! Och kom ihåg att den bara räknas om den lever upp till villkoren - feber och rännskita kan drabba vem som helst.

    Jamen att jag kan!

    Jag hade varit på en middag och skulle promenera hem ca 4 kilometer. Det var vinter, minus 15-20 grader, och jag var såklart för ändamålet klädd. Täckbyxor över strumpbyxorna, dunjacka, osv osv. När jag gått ca 1 kilometer så rumlar magen till. Middagen hade avslutats med dessert och kaffe och kaffet kickade nu igång magen. Jag började gå fortare och fortare. När det var ca 2 kilometer kvar kände jag "jävlar, det kommer nu". Kallsvettig och panikslagen. "Ska jag våga sätta mig bakom ett elskåp eller något och hoppas på att ingen ser?". Fick gå ett tag innan jag öht såg ett passande ställde men innan jag ens hunnit knäppa upp täckbyxorna så var det bara att kapitulera. Fick gå sista kilometrarna hem med en liten bajskorv i trosorna. Så fort jag kom hem blev det avklädning, dusch och sen klädtvätt i badkaret. 
    Så kan det gå!

  • Anonym (Händelsebaddräkten)
    Anonym (grodan) skrev 2021-07-14 14:48:41 följande:

    Jamen att jag kan!

    Jag hade varit på en middag och skulle promenera hem ca 4 kilometer. Det var vinter, minus 15-20 grader, och jag var såklart för ändamålet klädd. Täckbyxor över strumpbyxorna, dunjacka, osv osv. När jag gått ca 1 kilometer så rumlar magen till. Middagen hade avslutats med dessert och kaffe och kaffet kickade nu igång magen. Jag började gå fortare och fortare. När det var ca 2 kilometer kvar kände jag "jävlar, det kommer nu". Kallsvettig och panikslagen. "Ska jag våga sätta mig bakom ett elskåp eller något och hoppas på att ingen ser?". Fick gå ett tag innan jag öht såg ett passande ställde men innan jag ens hunnit knäppa upp täckbyxorna så var det bara att kapitulera. Fick gå sista kilometrarna hem med en liten bajskorv i trosorna. Så fort jag kom hem blev det avklädning, dusch och sen klädtvätt i badkaret. 
    Så kan det gå!


    Så det kan hända. MEN, om jag ska spela djävulens advokat, en vuxen borde kunna hålla sig i fyra kilometer! Hade du dåliga muskler? :P
  • Anonym (grodan)
    Anonym (Händelsebaddräkten) skrev 2021-07-14 14:57:40 följande:
    Så det kan hända. MEN, om jag ska spela djävulens advokat, en vuxen borde kunna hålla sig i fyra kilometer! Hade du dåliga muskler? :P
    Eh, nej jag har inte dåliga muskler. Men kaffe sätter fart på min mage. Brukar inte vara ett problem där kring 10-fikat då jag dricker dagens första (och ofta enda) kopp. Men det är inte så ofta jag dricker kaffe åtta på kvällen. Tarmsystemet blir som Pavlovs hundar "Pling! Jaha, nu blir det åka av! Ut med allt!". 
    Huruvida en vuxen "borde kunna hålla sig" i fyra kilometer låter jag vara osagt. Vill skiten ut så vill skiten ut. 
  • Anonym (Händelsebaddräkten)
    Anonym (grodan) skrev 2021-07-14 15:13:45 följande:
    Eh, nej jag har inte dåliga muskler. Men kaffe sätter fart på min mage. Brukar inte vara ett problem där kring 10-fikat då jag dricker dagens första (och ofta enda) kopp. Men det är inte så ofta jag dricker kaffe åtta på kvällen. Tarmsystemet blir som Pavlovs hundar "Pling! Jaha, nu blir det åka av! Ut med allt!". 
    Huruvida en vuxen "borde kunna hålla sig" i fyra kilometer låter jag vara osagt. Vill skiten ut så vill skiten ut. 
    OK, jag dricker inte kaffe, så jag fattar inte riktigt. :P Men ju fler som skriver, desto mer kan det avdramatiseras. Det har nog hänt betydligt fler än vad som sägs öppet om man säger så. Hur gammal var du när du bajsade på dig?
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Händelsebaddräkten) skrev 2021-07-14 14:57:40 följande:

    Så det kan hända. MEN, om jag ska spela djävulens advokat, en vuxen borde kunna hålla sig i fyra kilometer! Hade du dåliga muskler? :P


    Taggad man blir på att dela med sig när du bemöter folk som berättar såhär...
  • Anonym (Händelsebaddräkten)
    Anonym (Eh) skrev 2021-07-14 15:22:58 följande:
    Taggad man blir på att dela med sig när du bemöter folk som berättar såhär...
    Nej ursäkta då! Men tyckte spontant bara det lät som att korven slank ut lite väl lätt, haha! :) Men här ska vi inte mobbas, vi kan väl skratta ihop i sådana fall?
  • Anonym (.)
    Anonym (Händelsebaddräkten) skrev 2021-07-14 13:59:05 följande:

    I den här tråden pratar vi om hur extremt ovanligt det är att bajsa på sig enligt följande villkor:
    - Man måste vara minst 10 år gammal
    - Man får inte vara magsjuk, ha diarré eller liknande

    "Det händer ju inte!" Jo, det gör det faktiskt:

    www.spreaker.com/user/10705031/27-4-haendelsebaddraekten-skam

    Från 07:30 där. Känner ni någon som skitit ned sig enligt villkoren ovan? Är det vanligare än man tror, bara att ingen vågar prata om det?


    Jag har gjort på mig. Jag vet inte om jag räknas som om jag har haft diarré.

    Ett tillfälle var i alla fall efter en restaurang besök som fick mig att rejält ha ont i magen. Jag tänkte först att jag drar till en skog, som egentligen låg 20 minuter bort. Men jag tänkte då att jag skulle klara mig hela vägen hemåt med promenad som var 60 minuter.

    I början hade jag ändå inte så ont i magen. Det där med idén om skogen, var för att det var stängt överallt, jag var alltså ute en sen kväll.

    När jag kom halv vägs, började jag ha så ont att jag kunde knappt gå. Sedan kom avföringen utan att jag hade kontroll över det. Jag kunde inte hålla mig.

    Vid två andra tillfällen berodde på kaffe, misstänker jag. Jag vet inte riktigt vad det var för knas, men det kanske var för stark kaffe eller om jag hade problem med tarmen, som vart känslig för kaffet i någon period.

    Det fick mig att bli lös i magen och så kom avföringen.

    Både dessa tillfällen var alltså avföringen lite halvt vattnig alltså.
Svar på tråden Folk som bajsat på sig i vuxen ålder