• Anonym (TS)

    Varför avslutade han det med mig när det var så bra?

    Jag hoppas ni orkar läsa allt för jag behöver verkligen era synpunkter i detta!!

    För lite mer än en månad sedan började jag träffa en kille. Vi fastnade för varandra från första stund och hängde sedan ihop var och varannan dag. Jag har aldrig träffat en så fin, jordnära och enligt mig perfekt kille. Han behandlade mig som en prinsessa.

    Vi kunde redan på första dejten prata om allt. Vi skojade mycket med varandra och kunde ha djupa samtal om livet, om varandras bakgrund osv.. Det fanns inga spel mellan oss, utan allt föll så naturligt och vi hade en så fin relation. Vi var väldigt öppna mot varandra och vi sa till varandra många gånger att vi gillade varandra. Han var alltid det som sa det först och han verkade verkligen mena det.

    Jag tycker man oftast märker på en kille när han faktiskt tycker om en och det kändes verkligen så. Vi pratade även om vad vi tycker är viktigt i en relation och vart gränsen för otrohet går. Vi spenderade så mycket tid med varandra (under bara en månads tid). Vi gjorde massa planer för sommaren över saker vi skulle hitta på. Han ville bland annat visa mig sin hemstad (då han är uppväxt i en annan stad). Allt gick väldigt fort mellan oss och vi var som ett riktigt kärleksfullt par. Vi höll alltid handen eller höll om varandra när vi var ute bland folk och pussades hela tiden. Han sa flertalet gånger hur glad han var över att han träffat mig.

    Vi har inte ens haft sex då jag är sån som väntar med det. Vi pratade om detta och han tyckte inte alls det var konstigt, snarare fint då vi båda var överens om att sex är mer speciellt med någon man tycker om. Han respekterade alltså detta fullt ut och fortsatte att umgås med mig lika mycket efter det samtalet. Allt mellan oss var så bra, kändes väldigt äkta och jag såg verkligen att detta hade stor potential att leda nånstans.

    Från en dag till en annan ändrades detta. Jag upplevde honom som lite "off" vilket egentligen inte är konstigt men jag valde att ta upp det med honom i ett telefonsamtal en kväll. Han sa då att han behövt vara för sig själv under dagen och att det inte hade med mig att göra. Sen sa han att han inte gillar att han gillar mig så mycket då han har mycket runt omkring sig just nu. Han var en väldigt djup kille med mycket tankar och har en lite tuffare bakgrund så jag vet inte om det har med detta att göra.. Till min stora förvåning valde han att avsluta det. Från ingenstans! Jag var så förvirrad, ledsen och förstod ingenting.

    Några dagar senare hörde han av sig för att kolla läget med mig vilket han sa i samtalet att han gärna ville göra. Han skrev även att jag kan höra av mig om det skulle vara någonting. Jag mådde verkligen skit i två veckor efter det då jag inte förstod någonting så jag valde att höra av mig för några dagar sen för att lätta på mina tankar då jag inte längre stod ut med dem. Jag förklarade hur jag kände och tänkte. Han svarade mig dagen efter och bad om ursäkt för det som hände. Han skrev att allt var ömsesidigt (alltså att han gillade mig med och själva grejen vi hade tillsammans). Sen skrev han att det inte var något fel på mig överhuvudtaget utan anledningen till att han valde att avsluta det vi påbörjat var för att han känner att han behöver tid för sig själv, inget annat. Sen skrev han återigen att jag fortfarande kan höra av mig till honom om det är något. Därefter skrev vi inget mer då jag kände att jag fått sagt mitt och fick ett svar tillbaka. Jag känner att hans svar känns genuint på ett sätt men jag förstår inte varför han backade så långt bort när han verkligen verkade tycka om mig??

    Jag kommer såklart inte höra av mig till honom då det inte finns något mer att säga. Men jag sitter ju såklart och undrar vad det var som hände? Vad tror ni efter att ha läst allt detta??

  • Svar på tråden Varför avslutade han det med mig när det var så bra?
  • Anonym (Normal man)

    Du kommer mista även bra killar om du väntar för länge med sex. Att vänta med samlag är en sak, men att vänta med all form av sexuell beröring skrämmer nog bort många killar, även de bra.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Normal man) skrev 2021-07-15 21:36:40 följande:

    Du kommer mista även bra killar om du väntar för länge med sex. Att vänta med samlag är en sak, men att vänta med all form av sexuell beröring skrämmer nog bort många killar, även de bra.


    Jo jag vet, men är en månad verkligen så lång tid? Jag hade inte tänkt vänta alltför länge.

    Sexuell beröring fanns när vi var hemma och myste med varandra. Intima kyssar och mycket smek. Tror du att det är därför han avsluta det ?
  • Anonym (TS)
    Anonym (TS) skrev 2021-07-15 21:39:22 följande:
    Jo jag vet, men är en månad verkligen så lång tid? Jag hade inte tänkt vänta alltför länge.

    Sexuell beröring fanns när vi var hemma och myste med varandra. Intima kyssar och mycket smek. Tror du att det är därför han avsluta det ?
    Vill även tillägga att vi pratade mycket om sex då vi kunde prata öppet om allt. Vi pratade om vad vi gillar i sängen, vad vi kommer att göra med varandra i sängen osv.

    Senaste gången vi sågs hintade jag även om att vi kommer ligga snart, för jag kände mig redo.
    Samma dag satt vi även och planerade hur nästkommande vecka skulle se ut med varandra. Två dagar senare avslutades det.
  • Anonym (F)

    Det är inte du - det är jag. Klassisk göra slut-replik och det kan handla om precis vad som helst. Antingen är det precis som han säger eller också är det något helt annat och han vill inte såra dig.

    Förstår att det måste kommit som en chock, men en del personer är sådär, kan vara intensiva under en period och flyktiga helt plötsligt. Jag har ett par killkompisar som är så där.

    Hoppas du repar dig snabbt och har bättre flyt med nästa man.

    Jag tror inte att han skulle sagt det rakt ut om han tyckt att en månads dejtande utan sex var för mycket. Det skulle bli för mycket press och ja, många män säger det som låter bäst men tänker annat.

  • Anonym (TS)
    Anonym (F) skrev 2021-07-15 21:55:13 följande:

    Det är inte du - det är jag. Klassisk göra slut-replik och det kan handla om precis vad som helst. Antingen är det precis som han säger eller också är det något helt annat och han vill inte såra dig.

    Förstår att det måste kommit som en chock, men en del personer är sådär, kan vara intensiva under en period och flyktiga helt plötsligt. Jag har ett par killkompisar som är så där.

    Hoppas du repar dig snabbt och har bättre flyt med nästa man.

    Jag tror inte att han skulle sagt det rakt ut om han tyckt att en månads dejtande utan sex var för mycket. Det skulle bli för mycket press och ja, många män säger det som låter bäst men tänker annat.


    Tror du att det kan ha med det att göra? Att vi inte låg?
  • Anonym (F)
    Anonym (TS) skrev 2021-07-15 21:56:44 följande:

    Tror du att det kan ha med det att göra? Att vi inte låg?


    Kanske. Inte nödvändigtvis som enda orsak. Tyvärr tror jag inte du kommer få reda på det.
  • Anonym (Normal man)

    En månad utan samlag är inget problem, men en månad utan utlösning är nog en omöjlighet för de flesta män. Så att träffa en kvinna man tänder på och ändå behöva tillfredställa sig själv på samma sätt som när man är singel gör att man börjar tvivla på framtidsutsikterna på sexfronten.

    Vänta gärna med samlag, men ge åtminstone ett handjobb, det räcker för att hålla frustrationen borta.

  • Anonym (Lina)

    Kanske ett saknat ex till honom som hörde av sig igen?

  • Anonym (Anon)

    En kille kan vänta en månad och till och med längre om han verkligen är seriös och intresserad. Som du skriver så kysstes och smektes ni mycket, och du skickade tydliga signaler om att ni var på väg ta nästa steg inom kort. Jag personligen skulle aldrig inleda ett seriöst long-term förhållande med en tjej som släpper till på första eller andra dejten, men det är jag det.

    Det här med att intresset dör ut till synes från en dag till en annan vare sig det är en kille eller tjej är faktiskt nåt jag aldrig förstått mig på (är själv kille). Trodde förut det berodde på omogenhet, och det kanske det gör, men har sett det här beteendet hos alla typer av människor; ?snälla? som mindre snälla, yngre som äldre, väldigt högutbildade som inte lika högutbildade. Kanske har han personliga issues, kanske har han träffat nån ny, kanske nån som han varit intresserad av sen tidigare som plötsligt börjat höra av sig igen, etc. Vem vet!?

    Får man fråga hur gamla ni är?

  • Robert 558

    Jag tror han blev kär i kärleken och sedan kom på att det hade gått för långt. Har hänt mig i yngre dagar, för jag gissar att ni inte är direkt lastgamla. Bara att ta nya tag. Men det där med att vänta med sex...vad är det som är så farligt med att ha sex tidigt när man börjar träffa någon? För egen del är den som ett kitt, en viktig del när man börjat träffa någon.

Svar på tråden Varför avslutade han det med mig när det var så bra?