• Anonym (Potat­is)
    Fri 16 Jul 2021 13:28
    2172 visningar
    10 svar
    10
    2172

    Är fler kvinnor otrogna än män?

    Jag tänker så här att kvinnor generellt sett blir ju mycket mer uppvaktade än män, och en större andel män har ju ganska svårt för att träffa många kvinnor och måste arbeta mycket mer för det. Det märks extra tydligt på dejtingsidor. Så då borde väl risken för otrohet också vara större för kvinnor.

  • Svar på tråden Är fler kvinnor otrogna än män?
  • Anonym (Potat­is) Trådstartaren
    Fri 16 Jul 2021 20:45
    #5
    Anonym (L) skrev 2021-07-16 20:09:23 följande:

    Baserat på vad jag ser och sett i min omgivning så är kvinnorna otrogna i betydligt högre grad. Men hur generaliserbart det är har jag svårt att svara på.


    Jag tror också kanske det med tanke på hur mycket fler möjligheter de får... I alla fall har nog kvinnor oftare emotionell otrohet än män, eller relationer med män som gränsar till otrohet. Mannen kanske är svår att prata känslor, med, har tröttnat på sex och hamnar i porrberoende.
  • Anonym (Potat­is) Trådstartaren
    Fri 16 Jul 2021 20:47
    #6
    Anonym (Tror) skrev 2021-07-16 14:01:18 följande:

    Skillnaden är att män oftare har en högre sexlust och lättare för att ha flera Sexpartners än kvinnor. Så jag tror att män oftare är otrogna


    Jag tycker man läser oftare om att fruns man inte vill ha sex längre än tvärtom. Så jag vet inte om det där med högre sexlust... Den ser kanske olika ut. Män är mer visuella, kvinnor mer emotionella.
  • Anonym (Potat­is) Trådstartaren
    Fri 16 Jul 2021 22:48
    #8
    oland4ever skrev 2021-07-16 21:08:55 följande:

    Eftersom antalet män resp kvinnor är ganska lika i Sverige och följaktligen antalet singlar (män och kvinnor) därmed borde vara hyfsat lika så borde även antalet otrogna oavsett kön vara hyfsat lika rent matematiskt.


    Varför borde det det? Män och kvinnor är ganska olika på många sätt.
Svar på tråden Är fler kvinnor otrogna än män?