• Theflower

    Gad och depression

    Hej, jag lever med depression och ånget( generaliserings ångest ) om ma ska vara specifik. Lever konstant med tänk om tankar, de går till en sådan pass stark grad att jag jag börjat tro på de samt att jag ska börja på anti depressiva snart.

    Är i en underbar relation med min sambo, allt förändrades dock när jag slutade med pillerna för att försöka bilda familj. Tankar och depressionen blev allt starkare. Började känna mig mer och mer som mig själv. Fick svårare och svårare att sätta ord på alla känslor.

    Tänk om tankarna handlade bla om jobb, pengar, relationer och barn. Samt min relation, blev bara allt starkare när de kom till relationen. Innan allt det kom så hade jag en extrem stor rädsla över att förlora sambon då mitt ex var otrogen.

    Efter rädslan över gick de till tänk om tankar, om att jag skulle tapp känslor. Att han skulle lämna mig eller hitta någon annan mm. Eller att mina känslor var helt borta.

    Har alltid känt en dragnings kraft till min sambo, vet att jag älskar honom. Ibland är det svårt att känna något för någon så ibland blir jag orolig över att känslorna är borta. Samtidigt som jag vet att jag har depression och GAD.

    Min sambo ger mig trygghet, lycka och är den ända personen som får mig att skratta när jag mår som sämst. Vill verkligen inte göra slut med honom:(( känns verkligen som något tar emot när jag får göra slut tankar med allt detta:(( vill ha honom, älskar honom ?? SNÄLLA HAR NI UPPLEVT NÅGOT LIKADANT ?? Vill inte lämna honom älskar honom??

Svar på tråden Gad och depression