• Sat 17 Jul 2021 11:33
    6784 visningar
    256 svar
    -3
    256
    6784

    Vill bli politisk aktiv inom SD - Oerhört rädd för konsekvenser

    Om du inte är rasist, hur ska du få bort det rasistiska SD?
    För de finns helt klart där och utan tvekan.


    Och om du vill folk ska rösta på SD och du som aktiv, tala som en vuxen, för det är det ovanligt då i SD som gör.


    Sen en annan fråga man måste ställa sig, hur kommer det sig att så mycket högerextrema, nazister söker sig till SD.
    Det är ju ingen tillfällighet precis, och hur då får bort det vet jag inte, och prata om sossarna för 70 år sedan är inte till hjälp.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 17 Jul 2021 12:12
    #6
    -2
    Anonym (Q) skrev 2021-07-17 11:56:30 följande:
    Jag hade skrivit ett långt inlägg men raderade allt.
    Jag vågar helt enkelt inte uttrycka mig här.

    Jaha, quacknon´s kommer med konspirationer som aldrig existerar, så det var ju det då.
    Kanske du inte vet vad anonym är.

    Mer korrekt är nog att du inte kan uttrycka dig, för det är inte svårt sakligt förklara saker och ting, men kanske det är för svårt?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 17 Jul 2021 13:51
    #14
    -2
    Saicko skrev 2021-07-17 13:49:02 följande:
    Uppenbarligen homolobbyn, HBTQ, och förmodligen sossarna. 

    Jag menar såna problem från uppenbart sexuella predatorer börjar det bli glasklart vid det här laget att ingen av er ens vågar att lyfta.

    O gör någon det, så börjar ni kalla dom för nazi.
    Det är typiskt SD att vara besatt över andra människors sexualitet, ingen förstår dock var denna patologiska rädsla kommer ifrån.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 17 Jul 2021 13:54
    #16
    -2
    Anonym (l) skrev 2021-07-17 13:52:11 följande:

    Hahahah vad sjutton? Trans är en sak. Homosexualitet är en annan.


    och hur kom rasism in i bilden?


    Det handlar oma tt flytta fokus till något annat, det är därför dom pratar om 70 år gammalt med sossar och istället för prata om något som var runt hörnet.


    Och har fortfarande aktivamedlemmar ifrån när de var nazister, och i beslutsposition.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 17 Jul 2021 14:29
    #33
    -2 +1
    Saicko skrev 2021-07-17 13:57:18 följande:
    Varför skulle jag vara besatt utav någon annans sexualitet för? Kunde inte bry mig mindre om vad folk pysslar med.

    Däremot bryr jag mig om jag ser någon ensam ungdom, bli hjärntvättad till o ändra sitt kön till att bli kvinna. 

    Riktig predator religion det där. Dom där HBTQ:arna..

    Och ändå berättar du det igen, är inte det lite komiskt?
    För det tycker jag Solig


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 17 Jul 2021 14:44
    #37
    -1
    Saicko skrev 2021-07-17 14:43:08 följande:

    Jag frågar dig om det, eftersom du skrev


    "SD är rasister. Kolla bara på hur de behandlar bögar."

    I princip.

    Har du någon insikt då i hur bögarna behandlar dagens ungdomar? Förmodligen inte. För sånt är inte accepterat att diskutera idag. 

    Sen rasism och nazism? Snälla du, med all er "icke rasistiska" framhållning under åren, så har grova våldsbrott, knivskärningar, gängvåld och gruppvåldtäkter ökat. 

    Att motsätta sig en sån utveckling är inte någon rasism..

    Först o främst ska Sverige verka för trygghet och säkerhet åt svenskar.. Sen kommer resten. 

    Dessutom skulle bögar vara fan så mycket säkrare här i sverige om SD fick bestämma. Ditt inlägg har därför noll jävla verklighetsförankring. 
    Men du är förlåten, det du skriver här är samma trötta gamla skiva som du har suttit och spela om och om igen i åratal. 

    Utbilda dig istället. Och då menar jag historia, inget jävla genus trams.


    Kan du skriva om detta inlägg, så vi andra också förstår?
    Eller är det syftet att ingen ska förstå vad du skriver?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 17 Jul 2021 15:07
    #41
    -2 +1
    Saicko skrev 2021-07-17 14:44:57 följande:
    Du känner kärlek just nu av någon vrickad anledning, men det är inte så sånt här faktiskt funkar. Sök hjälp någonstans.

    Hur ska jag söka hjälp för din patologiska rädsla över andras människors sexualitet?


    Kärlek av vad?


     


    Så du skriver symboliserar en SD fan mycket bra, ett problem dock, då vill inte prata om sak.
    Och det märker man fota i SD att man vill oftast prata om något annat och i hopp om att man glömmer av den tidigare saken.
    Men det gör vi inte, utan vi står på exakt samma punkt, med skillnaden att du försöker låtsas att du inte är besatt över andra människors sexualitet.


     


    Vanligtvis brukar det vara projiceringar, så även nu?


    Drottningen1970 skrev 2021-07-17 14:52:14 följande:
    Du svamlar ju bara. Homosexuella är inget hot mot barn.
    Du tycker att sverige ska vara tryggt för svenskar. När blir man svensk? Själv tycker jag att sverige ska vara tryggt för alla invånare. Men just synen på när man får betraktas som svensk är ju ganska centralt med tanke på SDs syn på saken.

    För SD handlar det om ras, men det ska vi inte prata högt om av någon anledning.


     


    Dessa projicering de gör är också ofta väldigt tokiga.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 17 Jul 2021 19:35
    #58
    -1
    Anonym (hycklare) skrev 2021-07-17 19:34:25 följande:
    Så du tycker alltså att hamas har bra syn på homosexuella. Varför tycker du homosexualla ska dödas?

    Låter som du delar Hamas syn här!
    Är det verkligen så, och betyder det då att SD har rätt?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 17 Jul 2021 19:44
    #67
    -2
    Anonym (hycklare) skrev 2021-07-17 19:36:47 följande:
    Gör du? Ok tråkigt tt se att du delar Hamas syn men bra att du erkänner 

    Gör jag?
    Nä, det var inte vad texten sade alls som jag skrev.


    Anonym (hycklare) skrev 2021-07-17 19:37:13 följande:
    Gör du? Ok tråkigt att se att du delar Hamas syn men bra att du erkänner ditt hat 

    Samma gäller här, du lade orden i munnen på mig, och nu är det bara du som säger.


     


    Men visst är det sjukt intressant att Hamas och SD har samma syn här, kanske det är det som triggar dig att lägga orden i munnen på mig.
    Så ingen ska veta om att SD har samma syn, och vad nu när det är klarlagt?
    Prata om annat och lägga nya ord i min mun?(Troligtvis känns troligast, upp till bevis Solig)


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 17 Jul 2021 19:44
    #68
    -1
    Anonym (hycklare) skrev 2021-07-17 19:39:11 följande:
    Varför stödjer du förföljelse mot homosexuella?
    Finns inte ens det där, du projicerar och alla ser det med lätthet!
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 17 Jul 2021 20:09
    #72
    Iarwain skrev 2021-07-17 19:47:03 följande:
    Var har jag försvarat Hamas?

    Tycker du att SD hanterar frågorna kring homosexualitet och HBTQ bra?
     

    Nej!
    Och Hamas hjälper inte det argumentet, utan bara gör det tydligare.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sun 18 Jul 2021 06:24
    #79
    -2
    Anonym (Q) skrev 2021-07-17 22:32:46 följande:
    Tänk att man inte ens kan säga att man inte vågar yttra sig.

    Men är man en quacknon, så är man inte längre med oss andra i verkligheten.
    DU är anonym, din kommentar finns ingen logik i, men det vet du redan.


     


    Och yttrat dig har du inte gjort, vilket det gör som vanligt med quacknons.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sun 18 Jul 2021 11:22
    #87
    -1
    Anonym (Q) skrev 2021-07-18 08:24:11 följande:
    Du lever i din egen tankesnurra. De som befinner sig utanför den har du ingen sympati för. Det är just den typen som, när de blir ledare med makt, blir farliga. Det är lite obehagligt.

    Om vi diskuterar sakligt, så är det fakta som gäller.
    Och varför skulle man ha sympatier för någon återger saker inkorrekt, desinformation och konspirationsteorier.


    Quacknon är en fallerad rörelse i form att återge något korrekt.
    Men vad det har med att göra att du tror du inte kan skriva vad du vill och är anonym, den har du glömt förklara tokigheten på.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sun 18 Jul 2021 13:38
    #96
    -1
    Anonym (Q) skrev 2021-07-18 13:31:13 följande:
    Du snurrar som vanligt. En känner ju igen dig. Trots att även du är anonym. Men har man bara åsikter i ett ämne kan man väl kosta på sig att vara klyban.

    Är det allt du har i ämnet?
    I så fall är det över nu.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sun 18 Jul 2021 14:39
    #98
    Anonym (Q) skrev 2021-07-17 11:56:30 följande:
    Jag hade skrivit ett långt inlägg men raderade allt.
    Jag vågar helt enkelt inte uttrycka mig här.
    Anonym (Q) skrev 2021-07-18 14:35:25 följande:
    Det var över innan det började.
    Det började med att du sade att du bröt mot familjelivs regler, sen kom inget mer!
    Och där står vi fortfarande, och utan saklighet berättar att du inte har något att tillföra.
    Något som är fakta upp tills nu.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mon 19 Jul 2021 12:04
    Anonym (.) skrev 2021-07-19 09:33:21 följande:
    Okej, nu tror jag att jag kommer att skicka ett mejl till SD. Jag tänker att jag vill kontakta SD och säga att jag är intresserad av att ta olika uppdrag och om det finns möjlighet att vara med i Ung Svenskarna eller om jag är för gammal för det. Info: Ung Svenskarna, så som jag förstått så får man vara med där för att förberedda sig till att bli politiker.

    Eller skulle mitt mejl bara utstråla om att jag är mentalt svag eller dylikt som bara ställer massa frågor som en förvirrad individ, som skulle bara leda till det motsatta  önskemålet?

    Jag kanske bara skall göra en ansökan, så lär jag kanske bli välkommen till min lokala SD-Förening.

    Vad tror ni?

    Men det visste vi redan skulle ske och om det inte redan skett sedan länge.
    Du kommer passa bra in där och där man inte bryr sig om att ta reda på saker först.
    För att ifrågasätta något där i SD är inget som är uppskattat det allra minsta, för de har mött eran av alltid ha rätt och aldrig be om ursäkt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mon 19 Jul 2021 12:18
    -1
    Anonym (.) skrev 2021-07-19 12:12:08 följande:
    Om SD är ute och cyklar, hur kommer det sig att de är tredje största partiet? De ligger bara någon procent under moderatorerna. S är på topp, sedan M och därefter SD.

    Så då är alltså Sveriges befolkning konstiga, inte pålästa och allt annat som du påstår?

    Det är intellektuellt svaga som kommer till SD, det är ingen tillfällighet man har så många lågutbildade där.
    Dessa är enkla att lura och enkla att kontrollera, de komemr en dag lära sig att SD är inte för dom.
    Så även du, och det kommer ta lång tid för dig att fatta det, för ifrågasätta är inte din sak märker vi.


     


    Vi andra som tänker på mer punkter i en fråga än populismen, vi ser rätt igenom SD politik och deras projiceringar de gör, och detta flyger er rätt över huvudet idag och ni har inte en susning det sker.(Och även om jag berättade det nu.)
    Men du kommer lära dig en dag, och då kommer du tänka tillbaka till detta inlägg och säga för dig själv, klyban hade visst rätt igen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mon 19 Jul 2021 13:40
    -1
    Anonym (.) skrev 2021-07-19 12:58:50 följande:

    Kan Moderatorerna vara något för mig då?


    Eftersom jag är insatt i att ha kontrollerad invandring + hårdare straff. För det är SD som lockar mig i den punkten men M verkar vara högt upp + verkar tycka lite som SD. Dessutom verkar M vara intresserad ava tt människor skall jobba.


    Invandringen har varit kontrollerad i många år nu.
    Hårdare straff så ska du inte rikta blickarna till KD, för hårdare lagar gäller bara alla andra och inte de själva.


    Även hårdare straff kommer aldrig fixa gäng problemen och så länge de har kvar sina miljardinkomster.
    Vet inte varför vissa partier riktar in sig på fel sak, och inte istället tar tag i grundproblemet och löser det.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vill bli politisk aktiv inom SD - Oerhört rädd för konsekvenser