• neverp­reggo
    Sun 18 Jul 2021 22:12
    527 visningar
    8 svar
    8
    527

    Försöker att bli gravid

    Lizzavillbliförälder skrev 2021-07-18 13:07:44 följande:

    Hej alla ni!

    Jag är en snart 20 åring tjej som verkligen är redo för en bebis, jag och min kille har försökt ett bra tag nu, jag blir lika besviken varje gång testet visar negativt, jag har lidit av anorexia och då försvann min mens i 2 år, men nu har jag haft mensen 4 gånger, den har varat i 2 dagar varje gång nu, den har varit mörk och ser ungefär ut som det gjorde innan anorexian, jag är fullt frisk från den och ser till att få i mig ordentligt med vitaminer och mat/bra med fett, är det något jag missar att ta extra för att eventuellt få till en graviditet? Jag är så ledsen kom gärna med tips och hör gärna av dig om du är i samma sits ??. Min kille är 34 år, han har 2 barn sen tidigare, han dricker öl hyfsat ofta men inte överdrivet mycket, dock så är han stressad i princip varje dag, kan det påverka spermier? Jag vill Inte att det ska vara något fel på mig sen kan det nog kanske ta lite längre tid för de som lidit av anorexia att bli gravid då kroppen ska reparera allt igen, men kom med tips om det är något jag inte tänkt på


    Du har haft mens 4 gånger och redan hunnit försöka ett bra tag? Då kan du inte varit "frisk" så länge heller.


    Din kropp har knappt återhämtat sig från din ätstörning. Varför en sådan stress?

  • neverp­reggo
    Mon 19 Jul 2021 13:04
    #7
    Lizzavillbliförälder skrev 2021-07-19 07:36:53 följande:
    Alltså frisk är jag helt klart, men fattar vad du menar, jag och min kille känner oss helt redo för ett barn nu och en stor längtan finns där, att bygga det där familjelivet nu :)
    Men... du har fortfarande knappt fått tillbaka mensen(som var borta i 2 år) och är inte ens 20 år. Man kan längta men är det så stressat som det låter, det är inte kompensation för något? Du skriver med ord som att " ni försökt ett bra tag" när ni inte ens kan ha gjort det, inte illa menat alls utan blir lite orolig på distans. Ni blir säkert bra föräldrar, vad vet jag men antagligen :)
Svar på tråden Försöker att bli gravid