• Mon 19 Jul 2021 23:00
    734 visningar
    4 svar
    4
    734

    Hur länge skall jag känna av träningsvärket i benet?!

    Hej, jag älskar sport och träning, med andra ord är jag tränad och inte otränad.

    Jag körde brännboll, som jag inte gjort på många år. Efter den lekstunden så har jag nu haft träningsvärk och det har hållit sig en hel veckas tid + några dagar framåt.

    Igår klarade jag knappt av att träna på gymmet, p.g.a min utmattning i benet. Jag kände att vila är nog jag behöver prioritera.

    En teori om att träningsvärken/tröttheten i benet har hållit sig, är att jag hjälper en kompis denna sommar med att klippa hans gräsmatta. Han bor två timmars promenad ifrån mig. Så jag promonerar till honom, klipper gräsmattan som kanske tar 1,5 timme, p.g.a han har en stor trädgård + två timmar till, tillbaks till mig.

    Men jag tycker det är oerhört drygt om mitt ben som hindrar mig från att träna. även om jag fokuserar på att träna armarna, så känner jag av en utmattning i benmusklerna.

    Eller kan det vara som så att jag börjar bli gammal eller annat?

    Jag är tjugoåtta år.

  • Svar på tråden Hur länge skall jag känna av träningsvärket i benet?!
  • Mon 19 Jul 2021 23:51
    #2
    TL12 skrev 2021-07-19 23:27:56 följande:

    Träna inte benen på gymmet

    Att gå 4 Tim plus 1,5 klippning är tufft för kroppen

    Se till å ät drick och vila ordentligt , lika viktigt det om träningen ska ge resultat


    Men jag skiter i för fan i resultatet! Ah, jag så trött på er ''proffsiga' nissar som alltid skall ge tips om vad som ger resultat för kroppen o.s.v. ''Ni kan liksom allting''. Det är så oerhört tröttsamt så fort man frågar om något om sport och träning. Finns det någonstans i tråden där jag frågar om hur jag kan få resultat, tycker du?

    Nej, du bara skrev det, för att du är en ''proffsig'' person inom träning.

    Du tänker inte att jag själv förstår att jag inte skall träna benen?

    Tack för ditt inlägg....
  • Tue 20 Jul 2021 01:03
    #4
    Kvittning skrev 2021-07-20 00:46:46 följande:
    Sjukt onödigt otrevligt svar till en som faktiskt försöker hjälpa.

    Angående din fråga i ts så låter det snarare som en sträckning än träningsvärk. Det är inga problem att träna med träningsvärk bara man värmer upp ordentligt så släpper det då. Och lätt att få en sträckning vid brännboll när man inte värmt upp och sedan kör en maxlöpning fint banan.

    Otrevligt kanske, onödigt..Kanske..Men som jag nämnde, så börjar jag bli väldigt less på alla människor som ger dessa tips om hur man kan träna för bästa resultat m.m. Personen skrev dessutom saker som inte ens har något som helst med mitt inlägg att göra och det är ett sådant stort problem i många inlägg som har med träning att göra. Det har blivit så oerhört stor trend att människor skall vara ''proffsiga'' inom träning. ''Alla är proffsiga''. Oerhört tröttsamt.

    Ditt inlägg t.ex är precis sådant svar som jag söker. Sträckning låter rimligt. Mycket rimligt!!

    Tack!

Svar på tråden Hur länge skall jag känna av träningsvärket i benet?!