• Anonym (Jaja)

    Hjälp mig förstå :)

    Hej! Jag skulle haft ÄL den 8/7 som alltid stämt de andra månaderna i en app jag använder men fick inget positivt ÄL-test under denna perioden så jag antog att ÄL uteblev.

    Har beräknad mens imorgon som också alltid stämt med appen och imorse fick jag pyttelite ljusrosa blödning sen inget mer, nu testade jag med ett ÄL-test bara för att se och jag tror det är positivt ????

    Kan ÄL bli så förskjuten? När den varit så regelbunden innan?

    Vi försöker bli gravida efter mitt MA som jag hade i februari..

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Hjälp mig förstå :)
  • Anonym (Linda)

    ÄL-tester reagerar även med de hormoner dom frisätts vid mens. Om du misstänker graviditet; ta ett graviditetstest.

  • Anonym (Jaja)
    Anonym (Linda) skrev 2021-07-21 18:03:52 följande:

    ÄL-tester reagerar även med de hormoner dom frisätts vid mens. Om du misstänker graviditet; ta ett graviditetstest.


    Tack för ditt svar men jag misstänker inte graviditet då jag inte fått något positivt ÄL-test utan nu va det mer att jag inte fattar hur ett ÄL-test kan visa positivt dagen innan mensen kommer
  • syntharen

    Ägglossningen kan definitivt bli senare ibland, men testet kan även bli positivt strax innan mens tyvärr. Du får passa på i fall att ägglossningen kom senare denna månad.

  • Anonym (Jaja)
    syntharen skrev 2021-07-21 19:51:00 följande:

    Ägglossningen kan definitivt bli senare ibland, men testet kan även bli positivt strax innan mens tyvärr. Du får passa på i fall att ägglossningen kom senare denna månad.


    Tack för ditt svar :) ja då är de väl bara att invänta mensen, de känns ändå som den är påväg..

    Skumt hur kroppen funkar egentligen ???? tyckte bara de va så konstigt att det blev såhär
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Jaja) skrev 2021-07-21 18:13:53 följande:

    Tack för ditt svar men jag misstänker inte graviditet då jag inte fått något positivt ÄL-test utan nu va det mer att jag inte fattar hur ett ÄL-test kan visa positivt dagen innan mensen kommer


    Som jag skrev: ÄL-tester reagerar även på de hormoner som frigörs vid mens.
Svar på tråden Hjälp mig förstå :)