• Anonym (Fy)
    Thu 22 Jul 2021 11:47
    613 visningar
    22 svar
    22
    613

    Inte glada

    Anonym (Li) skrev 2021-07-22 11:21:32 följande:

    Vi väntar fjärde barnet, oplanerat men ändå välkommet.

    Vi har stabil tillvaro, vi är gifta och har ordnat boende, arbete och ekonomi. Våra barn är födda 2011, 2017 och 2018.

    Min makes föräldrar bor i samma stad som vi, och vi ses 1-2 gånger i veckan ungefär.

    Igår var de hos oss på fika, och vi berättade om graviditeteten. De blev inte glada alls. De sa att de tyckte det räckte med tre barn och stämningen blev konstig.

    Lite senare när jag var i köket, hörde jag genom fönstret som stod på glänt hur svärföräldrarna och min man pratade med låga röster utanför.

    De frågade bla varför vi inte gör abort? De var tydligt missnöjda.

    De åkte hem strax därpå, utan att sagt grattis eller nåt.

    Är inte grattis något man säger oavsett vad man personligen tycker? Varför måste de visa sitt missnöje så öppet?

    De bryr sig om barnbarnen, det gör de verkligen. Vi har dock aldrig utnyttjat dem för barnvakt eller så. De har passat våra barn vid 3-4 tillfällen då vi behövt jobba och förskolan varit stängd.

    Då har de själva erbjudit sig, och de har aldrig behövt ha barnen över natten.

    Nu har jag ingen lust att träffa dem. Det kändes som att de läxade upp oss som två tonåringar som slarvat.

    Känns pinsamt alltihop. Jag är en vuxen kvinna som fyller 40 i år.


    Stort grattis till barnet!!

    Usch vad fult av dem. Att man ens kan fråga en sån sak, varför ni inte gör abort? fy alltså. Jag hade blivit så arg och besviken på dem. Förstår dig. Jag kan förstå deras ickeglädje mer om det nu hade varit så att ni ständigt hade ?utnyttjat? er som barnvakt, men de verkar ju inte behöva vara involverade knappt alls så den teorin försvann ju. Kan bara beklaga. Är själv besviken på mina svärföräldrar gällande vår(a) barn så förstår dig.
Svar på tråden Inte glada