• Anonym (Less)

    Så får vi se vad jag får för oönskad present den här gången...

    Jag fyller år på söndag och varenda gång senaste åren har jag av min man fått saker jag upprepade gånger sagt att jag inte vill ha. Dyra saker som HAN anser att jag ska ha. Har varit allt från bil och telefoner till klockor och smycken.. Sen har jag inte hjärta att vägra använda sakerna, men jag känner mig bara ledsen över respektlösheten.. Han lyssnar ju inte på mig och bryr sig inte om att jag sagt nej..

  • Svar på tråden Så får vi se vad jag får för oönskad present den här gången...
  • Anonym (S)

    Respektlöshet...? Ja det kom ju från rätt glashus. Otacksam är vad du är.

  • Anonym (Less)
    Anonym (S) skrev 2021-07-22 18:27:07 följande:

    Respektlöshet...? Ja det kom ju från rätt glashus. Otacksam är vad du är.


    Jag är INTE otacksam. Jag går med en jäkla klocka jag inte gillar alls bara för att HAN tyckte jag skulle ha den trots att jag sagt nej varje gång han visat den och istället gett exempel på klockor jag faktiskt skulle vilja ha.
  • Anonym (S)
    Anonym (Less) skrev 2021-07-22 18:29:13 följande:
    Jag är INTE otacksam. Jag går med en jäkla klocka jag inte gillar alls bara för att HAN tyckte jag skulle ha den trots att jag sagt nej varje gång han visat den och istället gett exempel på klockor jag faktiskt skulle vilja ha.
    Jo det är du. Var är din tacksamhet över hans omtanke? Hur det än står till med hans lyssnande så försöker han göra sitt bästa för att ösa dyrbarheter över dig.
  • Anonym (Less)
    Anonym (S) skrev 2021-07-22 18:31:36 följande:

    Jo det är du. Var är din tacksamhet över hans omtanke? Hur det än står till med hans lyssnande så försöker han göra sitt bästa för att ösa dyrbarheter över dig.


    Det gör han visst inte, han vet mycket väl att jag inte vill ha sakerna, men han försöker överbevisa mig att han minsann vet bättre.
  • Anonym (S)
    Anonym (Less) skrev 2021-07-22 18:32:43 följande:
    Det gör han visst inte, han vet mycket väl att jag inte vill ha sakerna, men han försöker överbevisa mig att han minsann vet bättre.
    Nej, du TROR att han vet det, men tydligen har han inte fattat det. Han kanske tänker som många andra att "bara hon får se saken framför sig så kommer hon säkert gilla den", eller så kanske han tror att du bara försöker vara blygsam.
  • Anonym (Less)
    Anonym (S) skrev 2021-07-22 18:34:40 följande:

    Nej, du TROR att han vet det, men tydligen har han inte fattat det. Han kanske tänker som många andra att "bara hon får se saken framför sig så kommer hon säkert gilla den", eller så kanske han tror att du bara försöker vara blygsam.


    Du har fel.
  • Anonym (My)
    Anonym (Less) skrev 2021-07-22 18:32:43 följande:
    Det gör han visst inte, han vet mycket väl att jag inte vill ha sakerna, men han försöker överbevisa mig att han minsann vet bättre.

    Med andra ord har han kommit på att han kan styra ditt beteende genom att ge presenter. Om du inte markerar tydligt, genom att inte använda grejerna, så lär han fortsätta. Det är okej att inte använda presenter man inte gillar och aldrig bett om att få. Tacka när du får dem och låt det vara bra så.
  • Fjäril kär

    1. Sluta önska dig saker du vet att du ändå inte får

    2. Sluta använd sakerna du får när det tydligt inte är det du önskat

    3. Be om att få kvitto så du kan byta saken till något du verkligen använder

    4. Önska saker som inte kan feltolkas. En konsertbiljett, en hotellnatt, besök hos massör, ett presentkort på Kicks, en klänning, tamponger,

    Att fortsätta använda det du får gör bara att han tror att han har rätt i sina köp och fortsätter att ge dig saker du inte vill ha.

  • Anonym (My)
    Fjäril kär skrev 2021-07-22 18:42:40 följande:
    1. Sluta önska dig saker du vet att du ändå inte får 2. Sluta använd sakerna du får när det tydligt inte är det du önskat 3. Be om att få kvitto så du kan byta saken till något du verkligen använder 4. Önska saker som inte kan feltolkas. En konsertbiljett, en hotellnatt, besök hos massör, ett presentkort på Kicks, en klänning, tamponger, Att fortsätta använda det du får gör bara att han tror att han har rätt i sina köp och fortsätter att ge dig saker du inte vill ha.

    Ja, så kan det nog vara. Att han tror att TS upptäckt hur bra sakerna är eftersom hon använder dem.
  • Anonym (oooo)
    Anonym (S) skrev 2021-07-22 18:34:40 följande:
    Nej, du TROR att han vet det, men tydligen har han inte fattat det. Han kanske tänker som många andra att "bara hon får se saken framför sig så kommer hon säkert gilla den", eller så kanske han tror att du bara försöker vara blygsam.
    Varför skulle man framhärda i att ge något till någon som tydligt sagt nej till just den saken? 
    Är du en sån som tänker så som du skrivit? Om annat också? Tex "hon vill säkert ha sex med mig trots att hon sa nej, bara jag tjatar tillräckligt mycket så kommer hon vilja". "Hon kanske bara är blygsam"

    Ser du att din tanke inte blir speciellt bra för motparten, vare sig det handlar om en klocka eller sex? 
Svar på tråden Så får vi se vad jag får för oönskad present den här gången...