• Anonym (123)

    Alltid spänd och svårt att andas!

    Hej!

    Jag skriver för att se om.någon känner igen sig och om ni har några tips till mig hur jag kommer ur denna onda spiral som plågar mig så.

    Under ca 10 års tid har jag ständigt varit spänd och haft svårt att andas. Detta är otroligt obehagligt och tar mycket ork och energi. Har 3 barn jag vill kunna lägga den kraften och energin på istället. Jag tror det är nån form av osäkerhet hos mig som gör att det blir så, typ.att jag känner mig konstant granskad av omgivningen och vill vara perfekt. Perfekt som förälder, fru, vän osv. Likaså perfekt i kroppen, då särskilt hållningen ( något jag kämpat med varje dag) . Tror jag spänner mig mycket för att försöka vara så rak som möjligt i min hållning och det är ju eg inte bra. Tips på att upprätthålla en god hållning utan att spänna sig tas därför även tacksamt emot. Känner konstant spändhet kring andningen också, samt i tunga och käkar..Detta så pass till den grad att det är svårt att prata.

    Har försökt analysera varför det blir såhär för mig. Som tidigare sagt tror jag det bottnar i en osäkerhet hos mig, men tror även det faktum att jag lever i ett uruselt äktenskap sedan många år också påverkar. Ständiga bråk och fula ord gör inte saken bättre. Varför jag stannar? Enbart av egoistiska skäl- jag vill vara med mina barn VARJE dag.

    Någon som känner igen sig i detta? Jag har gått hos otaliga psykologer samt hos sjukgymnaster, men problemet kvarstår. Kan vara så att det är den dåliga relationen som är boven i dramat, och jag kanske måste inse att jag behöver lämna för att må bra i mig själv, i kropp och själ, men jag drar mig för det.

  • Svar på tråden Alltid spänd och svårt att andas!
  • 8airam8
    Tow2Mater skrev 2021-07-23 01:00:17 följande:

    Prova ett par glas vin. Eller hela flaskan.


    Jag håller med om det där med hela flaskan. Ta den och en funderare. Du vet ju själv varit felet ligger.
    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Kanske)

    Kan mycket väl vara din relation, om du ej trivs.

    Har en vän som hade haft massa värk i armen, händerna om jag inte minns fel men när hon väl lämnade sin dåliga relation försvann värken märkligt nog

Svar på tråden Alltid spänd och svårt att andas!