• Anonym (Anony­m)
    Fri 23 Jul 2021 20:52
    969 visningar
    16 svar
    +1
    16
    969

    Deprimerad pga relationsproblem

    Om jag förstår dig rätt så uppkom problemen i samband med att du blev gravid?

    När man är gravid är man inte sig själv, så ta inga förhastade beslut just nu. Däremot tkr jag man kan kräva av sin partner att denna ska vara ärlig och inte ljuga om saker, oavsett vad det är. En del känner sig inte bekväma att ha sex med en gravid kvinna medens andra älskar det. Nu kanske hans sexdrift var låg innan oxå. Man är ju olika som person och det går upp och ner i livets olika skeden.

    Jag upplever att jag var den som drev på innan, nu är det mer sambon. Vi har vart tillsammans i snart 11 år och har tre barn tillsammans.

  • Anonym (Anony­m)
    Sat 24 Jul 2021 07:05
    #5
    Anonym (Jenny) skrev 2021-07-23 22:05:53 följande:

    Tycker mest hans sexdrift är låg till mig och inte överlag.. Sammanlagt kanske han ändå kommer 4-5 dagar i veckan. Varav vi en... Säger att han älskar min gravida kropp.. Men som med allt annat så ifrågasätter jag ju allt han säger. Dålig tillit..


    Finns ju två problem då. Ett att du inte känner tillit till honom av någon anledning? Har det varit så hela reaktionen eller är det nytt? Har det uppkommit situationer där han ljugit och du fått reda på det? Blir ju i längden väldigt jobbigt för er båda om du ständigt måste ifrågasätta allt och tveka på om han säger sanningen.

    Problem två är väll då att ni har olika behov och tankar kring ett sexliv. För honom verkar de som han gärna tillfredställer sig själv de flesta gångerna han blir sugen och att han är helt ok med det medens du är tvärtom. Har ni pratat med varandra om det?
  • Anonym (Anony­m)
    Sat 24 Jul 2021 20:13
    #10
    Anonym (Jenny) skrev 2021-07-24 10:18:32 följande:

    Ja det har varit situationer där jag både kommit på honom med oönskat beteende och att han ljugit för mig. Och inte ens när jag påpekar det så erkänner han. Förnekar i sten och blir förbannad på mig. Och du har helt rätt i att det kräver mycket hjärnverksamhet och energi att ständigt analysera det han säger...

    Ja jag tror du är ganska rak på sak där med våra olika behov och det är den diskussionen jag försöker komma till med honom. Men han säger att det inte är så. Jag vet dock inte om jag kan leva med en man där ett gemensamt sexliv blir sekundärt...


    Har full förståelse för att du känner så ang sexlivet. Man vill ju vara nr ett när det kommer till det. Nu väntar ni ju även barn vilket gör allt lite svårare. Ställ ultimatum och håll fast vid det. För mig är det helt oacceptabelt att ljuga i tid och otid, förstår att din tillit blir skadad av det. Inte heller en så charmig egenskap hos en pappa.
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 25 Jul 2021 16:35
    #14
    Anonym (Jenny) skrev 2021-07-25 12:04:26 följande:

    Tack för förståelse. Vad hade du ställt för ultimatum?


    För det första vara ärlig och tala sanning. A och O för att jag skulle stanna i ett förhållande. Har man barn ihop så är det viktigt. Man måste ju kunna lita på varandra hur ska man annars bygga ett tryggt och stabilt förhållande, där dessutom ett barn ska växa upp.

    Vad gäller sexlivet, kanske det löser sig lite av sig självt när barnet är fött. Ofta har man inte ork, tid eller samma lust då. Så kanske ni hamnar på en nivå som ni båda känner er ok med.
Svar på tråden Deprimerad pga relationsproblem