• Anonym (Orka)

    Aldrig fel

    Hade ni orkat vara tillsammans med någon som aldrig har fel?

  • Svar på tråden Aldrig fel
  • Denkmal

    Absolut. Det vore väl toppen.

    Däremot att vara tillsammans med en person som har fel titt som tätt men vägrar inse det, der vore inte riktigt lika kul.

  • Anonym (Lilltån)
    Denkmal skrev 2021-07-23 22:57:40 följande:

    Absolut. Det vore väl toppen.

    Däremot att vara tillsammans med en person som har fel titt som tätt men vägrar inse det, der vore inte riktigt lika kul.


    Jag hade nog inte klarat av någon av typerna. Den senaste är väl värst men att leva med en helt perfekt människa låter tärande det med
  • Anonym (Nej nej)

    Alla har ju fel ofta.Låter mera som ett stort barn.

  • Dexter dot com
    Anonym (Orka) skrev 2021-07-23 22:45:45 följande:

    Hade ni orkat vara tillsammans med någon som aldrig har fel?


    Menar du att du upplever att personen aldrig har fel dvs felfri i dina ögon eller att personen inte kan erkänna att den har fel?
  • Anonym (Qwerty)
    Dexter dot com skrev 2021-07-24 08:06:45 följande:

    Menar du att du upplever att personen aldrig har fel dvs felfri i dina ögon eller att personen inte kan erkänna att den har fel?


    Högst oklart från trådstarten. En kille jag dejtade ett kort tag hade klara besserwissertendenser. Det var ganska drygt kan jag säga. Jag vill fixa mina grejer själv, om någon har åsikter om att det skulle vara bättre om jag gjorde si och så istället så kan de behålla det för sig själva. Även om det jag gör inte är perfekt eller gjort på det mest perfekta sättet. Perfekta människor som ska tala om för alla att dom är bäst är asjobbiga.
  • Plupp73

    Om det är så att personen aldrig upplever att han/hon har fel så är det extremt tärande för ett förhållande. Det innebär ju att man aldrig vet om ursäkt, inte ser fläckarna på sin egen sol och inte tar in det andra säger. Har aldrig sett exempel på att sådana människor lyssnar

  • Um Hamza

    Fast det finns ju ingen som aldrig har fel. Felet finns ju ofta i betraktarens öga och är ju alltid abstrakt, eller vad man ska säga. Det klart att någon kan vara superintelligent och aldrig svara fel i tp. Och det finns väl människor som är både ödmjuka, hjälpsamma och med både självkontroll och en sådan moral som de flesta upplever som rakryggad och osjälvisk och mycket självinsikt. De kanske sällan gör fel eller har fel på vissa sätt. Men vem har rätt om politik? Liv i rymden, filosofiska frågor, barnuppfostran, ekonomi..

  • Steven01
    Anonym (Qwerty) skrev 2021-07-24 08:14:53 följande:
    Högst oklart från trådstarten. En kille jag dejtade ett kort tag hade klara besserwissertendenser. Det var ganska drygt kan jag säga. Jag vill fixa mina grejer själv, om någon har åsikter om att det skulle vara bättre om jag gjorde si och så istället så kan de behålla det för sig själva. Även om det jag gör inte är perfekt eller gjort på det mest perfekta sättet. Perfekta människor som ska tala om för alla att dom är bäst är asjobbiga.
    Det där fattar jag inte. Om det finns ett bättre, lättare sätt vill man inte lära sig det då? Varför hålla på och kämpa med en sämre metod i onödan?

    -Men du vet väl att man kan vispa grädde med en vispmaskin?

    -NEJ NEJ kom inte här med dina besserwissertendenser jag kan minsann vispa med den här träsleven jag!
  • Anonym (Qwerty)
    Steven01 skrev 2021-07-24 09:32:17 följande:

    Det där fattar jag inte. Om det finns ett bättre, lättare sätt vill man inte lära sig det då? Varför hålla på och kämpa med en sämre metod i onödan?

    -Men du vet väl att man kan vispa grädde med en vispmaskin?

    -NEJ NEJ kom inte här med dina besserwissertendenser jag kan minsann vispa med den här träsleven jag!


    Det var inte sånt det handlade om alls faktiskt. Svårt att förklara, men ett ständigt litet hackande om alla möjliga saker. Det som du beskriver är ju hjälpsamt, det här var på ett nedtryckande sätt. Litet ?låt mig göra det där lilla gumman för du klarar ändå aldrig av det?.
  • Anonym (Omöjligt)

    På mina snart 53 år har jag hört min mamma säga att hon hade fel EN enda gång. Och det satt otroligt hårt inne! Att hon egentligen har fel till förmodligen 90% om precis allt går inte ens diskutera med henne. Så nej- såna personer går inte leva med. Jag flyttade 125 mil hemifrån när jag var 17.

    Är de en pojkvän du pratar om så spring! Spring för livet åt andra hållet!

  • Anonym (Lever)

    Lever med en sådan man.. inte att han aldrig har fel (ingen är felfri), utan han anser aldrig att han hade fel och skulle han någon gång erkänna att han kanske hade fel så är det "Det var fel men pga att du..". Krävs mycket tålamod att leva så får jag säga.

  • chrissepisse
    Steven01 skrev 2021-07-24 09:32:17 följande:
    Det där fattar jag inte. Om det finns ett bättre, lättare sätt vill man inte lära sig det då? Varför hålla på och kämpa med en sämre metod i onödan?

    -Men du vet väl att man kan vispa grädde med en vispmaskin?

    -NEJ NEJ kom inte här med dina besserwissertendenser jag kan minsann vispa med den här träsleven jag!
    Ibland vill man kanske själv få upptäcka att metoden man valt inte är den bästa. Eller så är det bara så enkelt att man har övervägt och förkastat tipsarens metod men inte har lust att tjafsa om det. Min svärfar är expert på att kasta sig fram och slita saker ur händerna på en och förklara hur man ska göra istället. Jag har flera gånger, utan framgång, förklarat att om jag vill ha hjälp ber jag om det. Riktigt dålig stämning blev det när han insisterade på att hans sätt att fästa babyskyddet i bilen faktiskt var bättre än det sätt som instruktionsboken föreskrev. 
Svar på tråden Aldrig fel