• Anonym (......)

    Hade era känslor svalnat

    Om det bara var ni som var den enda i förhållandet som fick det att "gå runt"? Alltså den andra inte ansträngde sig lika mycket.

  • Svar på tråden Hade era känslor svalnat
  • Anonym (E)

    Ja naturligtvis blir det så med tiden. Livet är för kort för ensamma relationer.

  • Anonym (Anonym)

    Där är jag just nu! Jag har varken ork eller list att driva ett förhållande framåt på egen hand. Har ställt ultimatum, antingen är vi två eller så kan jag lika gärna vara ensam.

  • Anonym (Lisa)

    Det beror på hur länge vi hade varit tillsammans.
    Om jag var kär i karln eller inte!

    Och hur länge har vi hade haft problem

    Men ett förhållande går upp och ner av olika orsaker och inget förhållande är detsamma som någons annans..

  • Anonym (oooo)
    Anonym (......) skrev 2021-07-24 05:59:38 följande:

    Om det bara var ni som var den enda i förhållandet som fick det att "gå runt"? Alltså den andra inte ansträngde sig lika mycket.


    Det kan till slut då bli så att man ger upp. Om man inte har något slags engagemang från den andre så går det inte, om man inte är ok med att vara ensam motor. 
    Har ni familj tycker jag ni ska prova parterapi innan man ger upp. 

    Jag hade distansrelation ett tag och då var det så där. När jag slutade ringa och bestämma när vi skulle ses nästa gång, inte bokades något osv, så självdog det nästan. Han insåg det dock inte förrän jag sade det rakt ut. Då höll det ett par månader till men sen avslutade jag då jag insåg att det inte kunde bli mer än så. Han fattade vad jag sa rent logiskt men att förändra något rent praktiskt klarade han inte av. 
  • Anonym (Elin)

    Ja, så ska det inte vara. Det kan vara så en period, det är viktigt att kunna dra växelvis i ett förhållande. Om den ena är sjuk, låg, stressad på grund av högt tryck på jobbet, har mycket med sin familj en period så kan den andra behöva steppa upp och ta mer ansvar.

    Men grunden ska såklart vara att båda är lika intresserade av varandra och av att förhållandet är bra.

Svar på tråden Hade era känslor svalnat