• Anonym (Liii)
    Sun 25 Jul 2021 06:36
    1459 visningar
    15 svar
    15
    1459

    Ghostad?

    Jag hade ett kk för 20 år sen med helt fantastiskt sex. Han flyttade från stan och vi hördes och sågs inte mer efter det mer än på sociala medier.

    Tills nu. Vi träffades igen via en dejtingapp. Hade sex två gånger. Fantastiskt sex, fortfarande, och vi, upplevde jag, klickade även mentalt. Min förhoppning var att vi kunde ha ett kk-förhållande igen, något annat var det givetvis inte tal om.

    Vi bestämde att vi skulle ses på lördagen. Vi bor inte i samma stad så jag skulle höra av mig när jag kom. Jag hörde av mig på fredagen via sms och sa att han gärna fick höra av sig om han var sugen på att träffas.

    Inget svar.

    Okej, jag fattar ju att han inte är intresserad, men att ghosta är väl rätt fegt och respektlöst i det här läget? Jag blev förbannad i alla fall. Jag vill ju naturligtvis plocka upp min värdighet från marken och gå ur det här så snyggt som möjligt. Helst vill jag bara skicka ett surt sms till honom, men känner att jag låter honom stampa ännu mer på min stolthet då. Och helst hade jag velat ha ett avslut. Fattar inte att jag tolkade situationen så fel.

    Hur går jag ur det här på ett värdigt sätt?

  • Svar på tråden Ghostad?
  • Anonym (Rakt på sak)
    Sun 25 Jul 2021 07:31
    #1
    Anonym (Liii) skrev 2021-07-25 06:36:46 följande:

    Hur går jag ur det här på ett värdigt sätt?


    Genom att gå vidare. Avmatcha, radera hans nummer, hör inte av dig igen. Och vad du än gör, om han hör av sig så ska du naturligtvis förklara att du sätter din standard högre än att bli ghostad och framplockad när det duger. Han kommer säkert med nån bortförklaring men hade han haft nåt intresse (som kk också) så hade han hört av sig.

    Tänk på en sak, jättemånga ghostar på dejtingappar, fruktansvärt omoget men du måste lära dig släppa det för det finns väldigt stor risk att det händer igen, inget att hänga upp sig på för det har inte med dig att göra utan att de andra är så otroligt fega att de inte ens kan säga att de inte är intresserade längre.
  • Anonym (aaa)
    Sun 25 Jul 2021 07:57
    #2
    Anonym (Liii) skrev 2021-07-25 06:36:46 följande:

    Vi bestämde att vi skulle ses på lördagen. Vi bor inte i samma stad så jag skulle höra av mig när jag kom. Jag hörde av mig på fredagen via sms och sa att han gärna fick höra av sig om han var sugen på att träffas.

    Inget svar.


    Fast han gjorde exakt som du skrev: "hör av dig om du är sugen på att träffas". 
    Han var tydligen inte det och hörde enligt instruktionen inte av sig. 
    Om du hade önskat ett annat beteende så skulle du skrivit något i stil med: "skriv till mig vare sig du vill eller inte vill, så jag vet hur jag ska planera" 
  • Anonym (Rakt på sak)
    Sun 25 Jul 2021 08:00
    #3

    Tänkte på en sak till... Det är söndag idag, och du tycker att du är ghostad för att du inte fått något meddelande på ett och ett halvt dygn......? Please... Ghostad är när man inte hört nåt på en vecka eller två. Jag skulle säga att du verkar otroligt needy faktiskt. Men jag antar också att om du hade en KK redan för 20 år sedan så är du rätt gammal nu och kanske inte så van vid dejtingvärlden.

  • Anonym (Fia)
    Sun 25 Jul 2021 08:08
    #4

    Fast ts skrev ju att de bestämde att de skulle ses på lördagen så jag tolkar det som att de bestämde att de skulle ses och när hon hörde av sig innan på fredagen så svarade han inte. Det är väl att ghosta? (Om det inte hänt något då förstås). Jag kanske missuppfattar, men tolkar det så iallafall.

  • Sun 25 Jul 2021 08:15
    #5
    +2

    Rent krasst.. Du var ett bekvämt gammalt ligg han enkelt kunde få. Men det är inte vad han vill ha. Han ghostade dig eftersom han hittat något annat mer intressant och trodde nog att du fattade att det bara var ett ligg.

  • Anonym (Liii) Trådstartaren
    Sun 25 Jul 2021 08:47
    #6
    Fjäril kär skrev 2021-07-25 08:15:06 följande:

    Rent krasst.. Du var ett bekvämt gammalt ligg han enkelt kunde få. Men det är inte vad han vill ha. Han ghostade dig eftersom han hittat något annat mer intressant och trodde nog att du fattade att det bara var ett ligg.


    Ja, alltså, tack för att du passar på att trycka ner mig lite till. Jag fattar att han såg det så, det var inte det min fråga gällde. Men jag förstår att det kan vara roligt att trycka ner folk som blivit dumpade på ett fult sätt.
  • Anonym (Men)
    Sun 25 Jul 2021 08:51
    #7

    Vilka skitsvar du får här

    Han är en idiot. En person som vill ligga får faktiskt visa det också. Skriv inget surt sms men hör han av sig så meddela honom du vill ligga med någon du kan räkna med också vill. Mitt råd är att hör han av sig så ligger du inte med honom.

  • Anonym (Xylof­on)
    Sun 25 Jul 2021 10:15
    #8
    Anonym (Liii) skrev 2021-07-25 06:36:46 följande:

    Jag hade ett kk för 20 år sen med helt fantastiskt sex. Han flyttade från stan och vi hördes och sågs inte mer efter det mer än på sociala medier.

    Tills nu. Vi träffades igen via en dejtingapp. Hade sex två gånger. Fantastiskt sex, fortfarande, och vi, upplevde jag, klickade även mentalt. Min förhoppning var att vi kunde ha ett kk-förhållande igen, något annat var det givetvis inte tal om.

    Vi bestämde att vi skulle ses på lördagen. Vi bor inte i samma stad så jag skulle höra av mig när jag kom. Jag hörde av mig på fredagen via sms och sa att han gärna fick höra av sig om han var sugen på att träffas.

    Inget svar.

    Okej, jag fattar ju att han inte är intresserad, men att ghosta är väl rätt fegt och respektlöst i det här läget? Jag blev förbannad i alla fall. Jag vill ju naturligtvis plocka upp min värdighet från marken och gå ur det här så snyggt som möjligt. Helst vill jag bara skicka ett surt sms till honom, men känner att jag låter honom stampa ännu mer på min stolthet då. Och helst hade jag velat ha ett avslut. Fattar inte att jag tolkade situationen så fel.

    Hur går jag ur det här på ett värdigt sätt?


    Att behålla värdigheten handlar om att tugga i sig de sura rönnbären, lära sig läxan och lägga det till saker man inte kan förändra och släppa taget. Det kommer säkert hända igen med någon annan så småningom och nån dag är det du själv som inser att du just ghostat någon pga orsaker.. Livet händer liksom.
  • Anonym (789)
    Sun 25 Jul 2021 12:27
    #9

    Eftersom det vara gått några dagar tycker inte jag man kan bli sur.

    Något kan faktiskt ha hänt, han eller en anhörig kan ligga på sjukhus eller vad fan som helst som gör att man inte pallar svara på ett sms.

  • Anonym (Rakt på sak)
    Sun 25 Jul 2021 12:49
    #12
    Anonym (Lisa) skrev 2021-07-25 12:41:58 följande:

    Även om man inte har för ambition att bli ett par eller ens ses igen så är det alltid trist med människor som inte kan visa lite trevlighet. Anses det ok numera att inte svara på meddelanden, inte ens bemöta en annan människa man faktiskt frivilligt umgåtts och lite halvt bestämt en återträff med? Man bara håller käften. Ignorerar.

    Så trött på denna slit och slängmentalitet, man roffar åt sig det man vill ha, det är jag mig och mitt, inte en tanke på någon annan.

    Helt ok att inte vilja ses igen MEN bemöt personen med ett svar iaf!

    Är folk så obrydda och nonchalanta nu för tiden, att det t o m anses ok att bemöta med tystnad??? Är det ett trevligt beteende? Är det ett sånt samhälle vi vill ha, där vi skiter i allt och alla?

    Så tragiskt!


    Näe anses knappast ok, jag tror inte ens det i första hand har med respekt att göra utan mer att folk är så förbannat jävla konflikträdda att man inte ens kan säga ifrån att man inte vill ses mer.
  • Anonym (Glee)
    Mon 26 Jul 2021 04:55
    #13
    Anonym (Xylofon) skrev 2021-07-25 10:15:47 följande:

    Att behålla värdigheten handlar om att tugga i sig de sura rönnbären, lära sig läxan och lägga det till saker man inte kan förändra och släppa taget. Det kommer säkert hända igen med någon annan så småningom och nån dag är det du själv som inser att du just ghostat någon pga orsaker.. Livet händer liksom.


    Beror väl helt på bakgrunden till relationen. Stor skillnad ghosta nån efter 1-2 dejter jämfört med säg efter flera månaders dejtande.
  • Tue 27 Jul 2021 12:09
    #14

    Jag kanske är gammeldags, men jag tycker inte det är sjysst beteende att inte svara på ett meddelande man får av någon man träffat flera gånger.

    Mycket mer respektfullt att skiva att man inte vill ses mer än att bara låta bli att svara.

  • Anonym (A)
    Tue 27 Jul 2021 19:25
    #15
    Anonym (789) skrev 2021-07-25 12:27:49 följande:
    Eftersom det vara gått några dagar tycker inte jag man kan bli sur.

    Något kan faktiskt ha hänt, han eller en anhörig kan ligga på sjukhus eller vad fan som helst som gör att man inte pallar svara på ett sms.
    Håller med
Svar på tråden Ghostad?