Inlägg från: Emmissss |Visa alla inlägg
  • Emmissss

    Mycket tankar

    SolrosenH skrev 2021-07-26 23:10:38 följande:

    Hej! Är det fler där ute som känner som jag?!

    Jag har en dotter på nu 19 månader och hon är helt fantastisk på alla sätt. Men sen några månader så har jag tänkt väldigt mycket på barn nummer 2.

    Väldigt många som jag pratat med av vänner och bekanta till kollegor säger att när barn nummer 2 kommer in i bilden så sätts relationen på prov på allvar, jag är så rädd för det!

    Och jag fick en förlossningsdepression med min dotter som höll i i ungefär 4 månader vilket var riktigt jobbigt! Jag är så rädd att få det igen.

    Och kommer jag orka ha flera barn, jag har så mycket tankar! Jag älskar barn och vill ha en stor familj men jag är nojig. Mest så nojar jag över småbarnsåren, sen kommer allt gå som en dans! De kommande åren är jag inte nervös för, men att ha två väldigt små samtligt, det skrämmer mig lite! Någon annan som känner likadant?

    Och jag är fruktansvärt rädd för hur min kille skulle reagera om jag kom om några månader och säger att jag är gravid igen. Han var inte beredd på när beskedet kom när vi väntade våran dotter(hon var inte planerad)

    Hjälp mig gärna genom att dela med er av era tankar, förslag och historier från erat egna liv.

    Kanske hur det är att ha två till flera barn.

    Kram från en nervös mamma


    Hej! Vår dotter är 19 månader nu och jag funderade mycket på detta i våras. För oss tog det ett tag att plussa med henne, nästan ett år. Därför slutade jag med ppiller redan i mars och i maj/juni tröttnade vi på kondom. Vi kom överens om att blir det så blir det. Vi låg bara 4 gånger den månaden & när mensen var sen och jag skulle ta vaccinet kände jag mig tvungen att ta ett test. Denna gång blev jag gravid första månaden utan skydd och totalt oplanerat. Vi fick båda en chock,men efter några dygn var vi glada och smälte mer. Det skulle bli 2 år och 2 månaders skillnad. Tätt enligt mig.

    Tyvärr slutade detta i ett tidigt missfall. Samma dag som jag plussade blev jag uppringd om en ny tjänst och nu i september börjar jag nytt jobb efter min mammaledighet. Nu har jag 6-månaders provanställning. Nu känner jag mig tvungen att vänta men längtar till att få försöka igen. Vi skolar in henne på dagis just nu så jag vet att hon får minst ett år där och det känns jätte bra, hon älskar det.

    Hur känner du nu? Har du ändrat dig något sen inlägget eller var står ni?
Svar på tråden Mycket tankar