Inlägg från: Acke76 |Visa alla inlägg
  • Acke76

    2,5 åring med autism

    Är vv pappa till en 2,5 åring med autism. Psykolog och arbetsterapeut säger vi ska ha bra rutiner kring sonen,vi ska ha lugn och ro kring han,vi ska ha människor omkring han som är pålitliga och ser han. Dagsformen varierar men jag märker han blir lugn av rutiner och jag ligger lågt med att träffa någon ny då situationen är som den är.

    På mammans barnvecka fungerar det inte som hos mig. Hon har presenterat sonen för en kk(!?) Några veckor senare hade hon en ny som direkt fick träffa vårt barn.

    Nu i sommar tog hon med sonen på husvagssemester och den nya killen var med oxå. Jag ser inte att det är en lugn trygg miljö och hur blir rutiner med att campa här och där? Hur funkar det med sonen och nya killen? Pålitlig människa som min son är trygg med,SER han sonen?

    Nya killen är oxå barnvakt på nätter då mamman jobbar,han får dessutom 100% ansvar för sonen när mamman sover efter jobbet. Är det bra föräldraskap med en autistisk son som ska ha lugn och ro med rutiner?

    Sonen har dessutom 3 olika hem under hennes vecka. Är det bra rutiner för en autist? JAG tkr det inte och på min vecka fungerar det helt annorlunda.

    Barnpsykologen jag pratade med tyckte jag hade fog för orosanmäla mamman. Mamman har redan fått en orosanmälan från förskolan då hon inte skötte närvaron för vårt barn på förskolan.

    Vilken soppa! Hur skulle NI göra i mitt läge?

    Tips och råd.

Svar på tråden 2,5 åring med autism