• Scoobydoo

    Herpes

    Hej! Jag behöver lite råd från er andra med herpes... Eller kanske prata av mig...

    Jag blev smittad av en kille för ungefär ett år sen och har sen dess haft några utbrott. Nu på sistone kommer det ofta i samband med mens, typ VARJE gång. Det är bara 2-3 blåsor och gör inte speciellt ont, men det är så klart ändå SKITJOBBIGT. Jag känner mig såå begränsad och vågar så klart inte säga till mina "ons" att jag har det. Jag har nyligen börjat träffa en kille och han vet om att jag har det för jag var tvungen att berätta eftersom jag fick ett utbrott dagen efter vi hade varit med varandra. Nu känner jag lite att ansvaret ligger på honom eftersom han vet att han kan bli smittad även när jag inte har blåsor.

    Jag har fått medicin utskrivet som jag inte testat än, men jag tror fan att jag får ta och göra det. Det är sååå jobbigt att få blåsor en gång i månaden...

    Finns det någon här inne som tar medicin regelbundet och vill berätta lite om det? Funkar det? Är det värt?

    Jag mår så jävla dåligt över detta och känner mig så äcklig när jag får utbrotten... :( Känns som att jag kommer vara singel för evigt och gå i celibat typ..

  • Svar på tråden Herpes
  • Anonym (aj)

    Utan medicinen så hade jag tagit livet av mig, den funkar superbra!

  • Anonym (A)

    Ätit medicin i flera år. Jag har dock rejäla besvär och får blåsor minst 2 gånger i månaden så äter en lång kur nu. Funkar dock väldigt bra! Fått tillbaka mitt liv :)

Svar på tråden Herpes