• EaL

    Tolka journal anteckning

    Hej! Någon som kan hjälpa mig tolka denna journalanteckningen som min läkare gjorde?

    Vulva, vagina, portio pågående menstruationsblödning. Tar VS. Kolposkopi: Ses två millimeters rand i nedre delen av portio med acetovitt upptag, samt ett par områden klockan 12 och 2 på ett par millimeters område var. Transformationszon 1. Swede score = 7 poäng.

  • Svar på tråden Tolka journal anteckning
  • Canvas

    Ser att du inte fått svar men också att inlägget är rätt gammalt.


    Du har tydliga cellförändringar men du har säkert redan kommit i utredning/behandling. En 7:a är ganska högt på skalan.


    Hur har det gått för dig?

  • EaL

    Hej! Tack för svar, jag har inte fått veta något mer alls. Enl. Nya anteckningar väntar de ännu på vissa provsvar. Så nej har inte kommit in för utredning eller behandling. Däremot läste jag att eftersom jag är så ung läker de flesta ut inom 2 år utan att det behövs behandling. Men vi får se. Drygt att vänta.

  • EaL
    Canvas skrev 2021-08-31 17:47:45 följande:

    Ser att du inte fått svar men också att inlägget är rätt gammalt.

    Du har tydliga cellförändringar men du har säkert redan kommit i utredning/behandling. En 7:a är ganska högt på skalan.

    Hur har det gått för dig?


    Hej! Tack för svar, jag har inte fått veta något mer alls. Enl. Nya anteckningar väntar de ännu på vissa provsvar. Så nej har inte kommit in för utredning eller behandling. Däremot läste jag att eftersom jag är så ung läker de flesta ut inom 2 år utan att det behövs behandling. Men vi får se. Drygt att vänta.
Svar på tråden Tolka journal anteckning