• Kungsbackakillen73a

    Kvinnors relation till sex "på äldre dagar"

    Efter ett långt förhållande har jag haft förmånen att lära känna många underbara tjejer/kvinnor mellan 40-55 år som verkligen släppt tidigare mentala hämningar och kan, vill och vågar njuta av passionerat sex fullt ut. Det är verkligen helt underbart att få uppleva alla dessa sexuella uppvaknanden med vanliga" till synes prydliga mammor som upptäcker allt från fontänorgasmer till trekanter. Vad är era erfarenheter?

  • Svar på tråden Kvinnors relation till sex "på äldre dagar"
  • Miss Sunny
    Anonym (Underbart) skrev 2021-11-06 19:13:59 följande:

    Jag är 52 och har mer lust än någonsin. Jag är ganska obrydd kring åldrandet då min älskare är oerhört uppskattande vad gäller min kropp. Känner mig faktiskt sexig?trodde inte det kunde bli så.


    För några utav oss är det faktisk så. Känner mig ganska lycklig lottad.  Ingen brist på interesserade yngre män heller. Tänker njuta så länge jag kan.
  • Anonym (Underbart)
    Miss Sunny skrev 2021-11-07 00:03:43 följande:

    För några utav oss är det faktisk så. Känner mig ganska lycklig lottad.  Ingen brist på interesserade yngre män heller. Tänker njuta så länge jag kan.


    Ja njut så länge du kan! Det låter underbart.
  • Miss Sunny
    Anonym (Underbart) skrev 2021-11-07 12:09:22 följande:
    Ja njut så länge du kan! Det låter underbart.
    Tackar, tänker jag göra. Jag är 10 år äldre än dig, du har många goda år framför dig  ;)
  • Gaskarl
    Anonym (Klar med sex) skrev 2021-11-05 23:30:19 följande:

    Åldrandet är nog inte direkt kul för någon, men det är väldigt tydligt att kvinnor och män ser väldigt olika på dess konsekvenser, samtidigt som det är ytterst individuellt så klart.

    För er män verkar ju det sexuella perspektivet stå mest i fokus och vara väldigt könsbundet.  Något  som känns rätt främmande för mig. Könet har jag knappt gett en tanke, trots att det gett mig en hel del lidande som gjort sex till något mindre njutbart med slemhinnorna som ger upp osv.

    Finns nog en anledning till det, för vem fan vill se sig själv på nära håll? Kanske därför som speglar verkar förekomma rätt sparsamt hos många äldre:P

    Varför jag är självkritisk handlar nog mycket om om detta att bilden inte stämmer med det förväntade inkl vår snäva syn på främst kvinnors åldrande och förbrukningsdatum. Det har alltid varit högsta prioritet att se bra ut iallafall inför mig själv.

    Åldrandet har gjort att jag inte känner nån glädje över att visa upp mig eller kroppen vilket gör sex ganska ointressant eller något jag i princip slutat vilja uppleva. Jag är själv väldigt förtjust i vackra föremål och behöver visuell stimulans för att tända till.

    Finns inte det blir det svårt med det fysiska om man inte är mer inkännande och närmre sina kroppsliga sensationer.

    För mig är idén om sex betydligt mer upphetsande än den sexuella akten, så har det nog alltid varit.

    Jag gillar vissa delar av min kropp och mitt utseende och kan uppskatta att få komplimanger kring dessa fortfarande. Men det som jag gillar behöver inte vara den andres favoritdel och då kan det vara svårt att ta till sig en komplimang.

    Håller med dig. Ämnet borde diskuteras mer eftersom det är både viktigt och känsligt för många. Man får uthärda. Kanske blir det modernt att vara gammal och en dag och något eftertraktat och sexigt:P

    Det bästa med att åldras är hjärnan som jag faktiskt njuter mer av nu.


    Hejsan igen. Trevligt att du svarar på ett fint sätt.

    Samtal som pågår, hoppas jag.? Nja, inte bara könet, men det är via det som åldern visar sig från den absolut sämsta sidor. Visst betyder det visuella något, mer, tror jag, än vad man erkänner. Ytlighet ses av många som väldigt fult. Får jag vara nyfiken och fråga om din ålder, jag är själv 58.

    Jag vill ändå höja dig, för att det varit viktigt för dig att se bra ut, vet inte om moderna kvinnor tänker så idag, man kan iaf undra. Vackra föremål, är det mannen du menar eller menar du något annat. Jag tänder också på visuellt häftiga grejor, det vanligaste är ju underkläder, men även vissa material. Iom att jag ibland har problem med ståndet, så uppskattar jag idag att gå ner på kvinnan, oralt före penetration, men också för att jag fascineras av kvinnans kön.

    Jag hade hoppats på en diskussion mellan dig och mig men det har du säkert förstått och glider undan den frågan fint, gillar det...dig.
  • Gaskarl
    Anonym (Klar med sex) skrev 2021-11-05 23:54:19 följande:

    Som jag skrev är nog perspektiven individuella ganska oberoende av kön.

    Mitt något långa och förklarande inlägg var som ett svar till Gaskarl och lite av en fortsättning på ett samtal som pågått.


    God kväll. Är det bra med dig?
  • Anonym (Minskande lust)

    Jag upplever tvärtom, minskande sexlust. Jag fejkar att jag vill för att det är så himla mysigt att ligga och kramas efter vi har haft sex. Så min "lust" är mer till känslan efter sex och mysa med honom än till sex. Själva sexet kunde jag nog vara utan. En gång i kvartalet kanske jag verkligen vill ha sex med honom numera.

    Men jag antar att det inte är världens farligaste vita lögn att låtsas vara kåt och kåta upp honom av den anledningen. För att få efter sex-känslan måste jag ju ha sex först ändå den kräver ju det.

  • Anonym (Klar med sex)
    Gaskarl skrev 2021-11-07 12:45:43 följande:
    Hejsan igen. Trevligt att du svarar på ett fint sätt.

    Samtal som pågår, hoppas jag.? Nja, inte bara könet, men det är via det som åldern visar sig från den absolut sämsta sidor. Visst betyder det visuella något, mer, tror jag, än vad man erkänner. Ytlighet ses av många som väldigt fult. Får jag vara nyfiken och fråga om din ålder, jag är själv 58.

    Jag vill ändå höja dig, för att det varit viktigt för dig att se bra ut, vet inte om moderna kvinnor tänker så idag, man kan iaf undra. Vackra föremål, är det mannen du menar eller menar du något annat. Jag tänder också på visuellt häftiga grejor, det vanligaste är ju underkläder, men även vissa material. Iom att jag ibland har problem med ståndet, så uppskattar jag idag att gå ner på kvinnan, oralt före penetration, men också för att jag fascineras av kvinnans kön.

    Jag hade hoppats på en diskussion mellan dig och mig men det har du säkert förstått och glider undan den frågan fint, gillar det...dig.
    Det är hyfsat bra med mig tack. Detsamma, detsamma. Alltid trevligt med analytiska och berikande diskussioner som inte mynnar ut i FLdöden.

    Jag är 54 och har alltid sett det yttre minst lika viktigt som det inre. Många av våra sinnen är helt beroende av det det visuella för att reagera. Men många verkar inte använda dessa eller bagatellisera. Kanske har vi inget val om vi vill njuta av kärlek som äldre och kanske förstärks därför inre egenskaper och intryck och får oss att lägga mindre vikt vid något som vi ändå inte kan påverka. Tiden får utvisa:)

    Jag menar allt som är vackert. Omgivning, mannen, mig själv, kroppar, ansikten, underkläder, musik, material, färger mm. Mystik är också viktigt. Att få någon att längta och undra. Många gillar det förutsägbara, det vardagliga trygga, men jag är nog mer för det "ovardagliga".

    Innebär problem med ståndet för en man att "inte vara eller bli kåt" eller är det helt och hållet en fysisk begränsning ungefär som att rörligheten blir sämre?

    För mig har åldrandet egentligen inte påverkat den erotiska lusten och förmågan att fantisera och tända även om det fysiska svårigheterna kring sex blivit fler och ställer till saker som påverkar min önskan att ha sex. Däri är det visuella en stor del och min egen uppfattning kring min kropp och utseende som vissa dagar är deprimerande minst sagt. Tycker väldigt sällan att jag är vacker numera men kan väl ha bra dagar då även andra verkar tycka det. Men är betydligt mindre social över lag nu än för några år sen. Uppskattar helt andra saker i livet nu som inte kräver den yttre bekräftelsen på samma sätt och sex är en del av den yttre bekräftelsen som jag ser det.

    Du är en trevlig karl Gaskarl. Ha en fin dag


  • Fartill3

    Jag kan även som man känna att det sexuella förutsättningarna har förändrats på många sätt inte minst kroppsligt. Tror att även min lust minskat en del under senare år. Dock njuter jag mer av sex nu än förr, dels beror det väl på en mer avslappnad inställning till mig själv men även på att jag inte är lika fokuserad på penetrations sex längre. 
    Man kanske kan kalla det mer för någon form av "kontakt sex" som att exempelvis vila mitt kön mot skötet och samtidigt varsamt suga på en kvinnas bröst och känna hur energin utvecklas mellan könen men utan att det måste ha ett mål alla gånger. Att man mera låter lusten födas lite mer långsamt och inte behöver leda till mer än en stunds fysisk närhet. Det kan bli djupt och hastigt eller att man stilla bara förnimmer varandras kön och alla små detaljer på ett lekfullt sätt.  


    Människor glömmer vad du gjort och vad du sagt men de kommer alltid i håg hur du fick dem att känna sig
  • Gaskarl
    Anonym (Klar med sex) skrev 2021-12-08 14:19:04 följande:

    Det är hyfsat bra med mig tack. Detsamma, detsamma. Alltid trevligt med analytiska och berikande diskussioner som inte mynnar ut i FLdöden.

    Jag är 54 och har alltid sett det yttre minst lika viktigt som det inre. Många av våra sinnen är helt beroende av det det visuella för att reagera. Men många verkar inte använda dessa eller bagatellisera. Kanske har vi inget val om vi vill njuta av kärlek som äldre och kanske förstärks därför inre egenskaper och intryck och får oss att lägga mindre vikt vid något som vi ändå inte kan påverka. Tiden får utvisa:)

    Jag menar allt som är vackert. Omgivning, mannen, mig själv, kroppar, ansikten, underkläder, musik, material, färger mm. Mystik är också viktigt. Att få någon att längta och undra. Många gillar det förutsägbara, det vardagliga trygga, men jag är nog mer för det "ovardagliga".

    Innebär problem med ståndet för en man att "inte vara eller bli kåt" eller är det helt och hållet en fysisk begränsning ungefär som att rörligheten blir sämre?

    För mig har åldrandet egentligen inte påverkat den erotiska lusten och förmågan att fantisera och tända även om det fysiska svårigheterna kring sex blivit fler och ställer till saker som påverkar min önskan att ha sex. Däri är det visuella en stor del och min egen uppfattning kring min kropp och utseende som vissa dagar är deprimerande minst sagt. Tycker väldigt sällan att jag är vacker numera men kan väl ha bra dagar då även andra verkar tycka det. Men är betydligt mindre social över lag nu än för några år sen. Uppskattar helt andra saker i livet nu som inte kräver den yttre bekräftelsen på samma sätt och sex är en del av den yttre bekräftelsen som jag ser det.

    Du är en trevlig karl Gaskarl. Ha en fin dag


    Godkväll. Ska svara innan jag släcker. Jag fortsätter att hoppas att du en dag eller kväll ska klicka på mitt nick och skicka ngt analytiskt privat.

    Jag tror att det visuella hos många anses vara ytligt och ytligt anses fult, så ytlig vill man inte vara, även om de säkert i mång och mycket håller med om det som du skriver om.

    Jag gillar mystik, men är samtidigt en trygghetsnarkoman vad gäller vissa saker. "Ovardagligt" det är något jag gillar.

    Jag blir ofta kåt "i huvudet" tyvärr går det inte ner i kuken alla gånger, men i huvudet sär jag redo för härlig sex. Idag behöver jag behöver fysisk stimulans i mycket större grad, än när jag var yngre. T.ex en kyss drar rätt ner med god effekt. Sånt saknar jag mycket, kyssar och regelrätt hångel. Jag klarar mig bra utan sex, men jag känner absolut en sorg att lusten avtagit så mycket.

    Tack detsamma till dig, hoppas att du haft en bra natt..
  • Anonym (XY)

    Min uppfattning är att de (medelålders) kvinnor som dejtar, ofta har upptäckt en sexuell nyfikenhet och aptit som de inte visste att de hade innan.
    Sannolikt efter att ha levt med en partner som de tappat intresse för eller som inte har visat dem uppmärksamhet så har lusten bara försvunnit.
    I dejtandet får de uppmärksamhet och bekräftelse, känner sig attraktiva.
    Dessutom vågar många släppa loss betydligt mer nu än när de var unga.

  • Anonym (Man40)

    Min tjej sa att hon hade sitt bästa sex nu, hon fyller 39 och jag kan bara instämma. Hon har blivit mycket mera trygg och våga ta för sig och njuta. Jag tror hon kommer utvecklas ännu mera och jag hoppas kunna motsvara hennes förväntningar. Vi skämtade lite om att hon kanske får skaffa en yngre älskare som orkar tillfredsställa henne och faktum är att hon även tände lite på den tanken.

  • Anonym (Mmm)

    Var lite över 45 då jag dumpade min sambo sedan 14 år ...Hon var .... sexuellt klart efter mig - hade bara haft EN partner. Och så kommer jag - som vill slicka och smaka och prova olika saker.
    Man kan helt klart vara olika - om man bara vill prova. Jag slickade henne i stort sett varje gång men hon hade min kuk i munnen EN gång på 14 år.
    Man bör nog vara mer samspelta kan man tycka.
    En del annat funkade inte heller men kan tyvärr inte leva utan bra sex.
    Tyvärr så löser sex en hel del i ett förhållande....

  • KimLinnefeldt
    Kungsbackakillen73a skrev 2021-07-29 11:07:28 följande:
    Kvinnors relation till sex "på äldre dagar"

    Efter ett långt förhållande har jag haft förmånen att lära känna många underbara tjejer/kvinnor mellan 40-55 år som verkligen släppt tidigare mentala hämningar och kan, vill och vågar njuta av passionerat sex fullt ut. Det är verkligen helt underbart att få uppleva alla dessa sexuella uppvaknanden med vanliga" till synes prydliga mammor som upptäcker allt från fontänorgasmer till trekanter. Vad är era erfarenheter?


    "På äldre dagar"!? "40-55 år"?! Tillåt mig småle.

    Vad sägs om 60, 70 och 80? Det kallar jag äldre dar. Och det finns massor av erotik då också.
  • Gaskarl
    Anonym (Klar med sex) skrev 2021-12-08 14:19:04 följande:

    Det är hyfsat bra med mig tack. Detsamma, detsamma. Alltid trevligt med analytiska och berikande diskussioner som inte mynnar ut i FLdöden.

    Jag är 54 och har alltid sett det yttre minst lika viktigt som det inre. Många av våra sinnen är helt beroende av det det visuella för att reagera. Men många verkar inte använda dessa eller bagatellisera. Kanske har vi inget val om vi vill njuta av kärlek som äldre och kanske förstärks därför inre egenskaper och intryck och får oss att lägga mindre vikt vid något som vi ändå inte kan påverka. Tiden får utvisa:)

    Jag menar allt som är vackert. Omgivning, mannen, mig själv, kroppar, ansikten, underkläder, musik, material, färger mm. Mystik är också viktigt. Att få någon att längta och undra. Många gillar det förutsägbara, det vardagliga trygga, men jag är nog mer för det "ovardagliga".

    Innebär problem med ståndet för en man att "inte vara eller bli kåt" eller är det helt och hållet en fysisk begränsning ungefär som att rörligheten blir sämre?

    För mig har åldrandet egentligen inte påverkat den erotiska lusten och förmågan att fantisera och tända även om det fysiska svårigheterna kring sex blivit fler och ställer till saker som påverkar min önskan att ha sex. Däri är det visuella en stor del och min egen uppfattning kring min kropp och utseende som vissa dagar är deprimerande minst sagt. Tycker väldigt sällan att jag är vacker numera men kan väl ha bra dagar då även andra verkar tycka det. Men är betydligt mindre social över lag nu än för några år sen. Uppskattar helt andra saker i livet nu som inte kräver den yttre bekräftelsen på samma sätt och sex är en del av den yttre bekräftelsen som jag ser det.

    Du är en trevlig karl Gaskarl. Ha en fin dag


    God kväll, eller natt till och med.

    Gick nyss och la, och av någon anledning dök du upp i tankarna. Har du haft det bra i jul? Önskar dig en god fortsättning. Åker och börja jobba lite imorgon. Hoppas vi hörs. Sov fint.
Svar på tråden Kvinnors relation till sex "på äldre dagar"