• Anonym (Tips!)

    HJÄLP, inredningstips?? Det ser så stelt och nyinflyttad ut :(

    Önskar jag hade sett hur hela rummet sett ut med vart dörren är etc =) 


    men från den info jag har av bilderna så hade jag först övervägt att ha sängen mot andra väggen för att få ut mer av fönstret. Är det fönsterbräda? Får du plats med någon fin, nätt liten växt eller så? Fundera på att kanske ha en hängande lampa som läslampa. Lite "industrial" känsla. 


    Investera i ett täcke som är lika brett som sängen är bred. Köp gärna matchande sängkläder (inkl lakan). Satsa på luftig vibe med ljusa toner (beige, grågrön, dusty pink) för att skapa mer rymd i rummet. Köp till kanske minst två extra något större kuddar för att skapa balans i bäddningen! Personligen gillar jag inte överkast, men en riktigt snygg filt i fotänden skulle verkligen kunna få rummet att se mer "inbott" men fortfarande stylish ut. 


    Om du har svårt att hitta sidobord som passar det trånga utrymmet, investera i no drill glue och limma upp en vägghängd liten "hylla" så du slipper ha allt på golvet som du pratade om =) du kan ju ha en snygg korg under med det som inte får plats på det alternativa nattduksbordet. www.ikea.com/se/sv/p/krallig-korg-sjoegraes-20447655/


    Du kanske kan ha en större spegel som lutar mot en vägg för att spegla lite ljus om du inte kan borra/spika. 


    Kanske en liten matta i rummet? Eller fejkfårskinn för lite myskänsla. Du kanske kan få plats med en förvaringsbox/pall i fotänden av sängen. 


    Och sen om du vill ha upp tavlor finns det ju command strips som ska vara ok för hyresrätter! 


    Hoppas du fick lite inspiration! =) 

  • Anonym (Tips!)

    Inget fel på mattan alls men lite oproportionerlig till rummet och sängen. Med såpass mycket golvyta hade du kunnat ha en ganska neutral, normalstor matta som du kan låta sängen "anchor" på för att skapa ett mer inrett rum. Tror säkert du kan hitta något fynd på Rusta, de har ofta bra priser. 


    Snyggt med spegeln! 


    Tänk också på att småsaker och sladdar etc kan ge ett intryck av stök eller bara skapa ett stressat intryck. Försök att dölja sånt så mycket som möjligt om du vill ha mer en... sammanhängande look. 


     

  • Anonym (Tips!)
    Anonym (Mio) skrev 2021-07-29 23:01:42 följande:

    En sån här hylla har jag köpt. Får inte heller plats med bredare sängbord. Har inte hunnit montera ännu, men har tänkt ha en lampa på översta hyllan, mobil och laddare mm på mellersta, och en liten låda för näsdukar, öronproppar, nässpray etc på nedersta.

    www.mio.se/p/star-hylla-h-110-cm/M1572001


    Åh, vilket bra tips! Kan bli riktigt snyggt ju, får säkert plats med ljus och annat dekorativt också för mysfaktorn. 

    Och om du ville köra tavelvägg så har desenio.se jättefina print till bra priser och även massor inspiration om man inte vet vad man är ute efter. 
Svar på tråden HJÄLP, inredningstips?? Det ser så stelt och nyinflyttad ut :(