• Anonym (L)
    Fri 30 Jul 2021 11:04
    23695 visningar
    492 svar
    -3 +5
    492
    23695

    Ska man få ha längdkrav så ska man också få ha viktkrav

    Har sett många tjejer på tinder (och överallt) som har längdkrav på killar och dissar kortare killar. De kan skriva detta tydligt i bion. Är helt övertygad om att det skulle bli ett jääkla liv om killar hade skrivit ut att de har krav på att tjejen inte får väga mer än typ 65 kg. Vi alla vet att tjejer brukar bli väldigt upprörda så fort det nämns något om vikt.

    Det är hyckleri att ha längdkrav på killar för att sedan bli upprörd om killar har krav på vikten hos tjejer. Det är nästan värre att ha längdkrav, för längden är något som man verkligen föds med och inte kan förändra på något sätt alls.

    Tycker absolut att man ska få ha vilka krav man än vill men då ska man inte bli upprörd om andra har krav som inte passar en själv. Det är hyckleri.

    Bara för att undvika att folk börjar skriva att jag är en kränkt kort kille så vill jag bara klargöra att jag är en tjej. ;)

    Någon som håller med mig och också har märkt detta hyckleri?

  • Svar på tråden Ska man få ha längdkrav så ska man också få ha viktkrav
  • Anonym (Ghost­)
    Fri 30 Jul 2021 11:06
    #1
    +8

    Jaha...? Det är väl fritt fram att ange viktkrav, behöver du medhåll för att våga skriva det i din profil eller?

  • Anonym (L) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 11:08
    #2
    -1 +1
    Anonym (Ghost) skrev 2021-07-30 11:06:07 följande:

    Jaha...? Det är väl fritt fram att ange viktkrav, behöver du medhåll för att våga skriva det i din profil eller?


    När har jag sagt att JAG har viktkrav som jag vill skriva ut? Du missar poängen här!
  • Anonym (Ghost­)
    Fri 30 Jul 2021 11:11
    #3
    Anonym (L) skrev 2021-07-30 11:08:14 följande:
    När har jag sagt att JAG har viktkrav som jag vill skriva ut? Du missar poängen här!
    Men varför ens diskutera? Du vet ju svaret på frågan.
  • Anonym (B)
    Fri 30 Jul 2021 11:13
    #4
    -2 +1

    Du har helt rätt!

    Jag dejtar inte tjejer som väger mer än 70 kg och om hon väger 70 så ska hon vara lång. Inga tjockisar för min del.

    Vad tjejer tycker om detta struntar jag fullständigt i.

  • Anonym (Jahap­p)
    Fri 30 Jul 2021 11:16
    #5
    +3
    Anonym (B) skrev 2021-07-30 11:13:39 följande:

    Du har helt rätt!

    Jag dejtar inte tjejer som väger mer än 70 kg och om hon väger 70 så ska hon vara lång. Inga tjockisar för min del.

    Vad tjejer tycker om detta struntar jag fullständigt i.


    Och du själv väger under 70 kg?
  • Anonym (L) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 11:17
    #6
    -1
    Anonym (Ghost) skrev 2021-07-30 11:11:51 följande:

    Men varför ens diskutera? Du vet ju svaret på frågan.


    För att jag uppenbarligen är intresserad av att höra hur dessa tjejer tänker och resonerar. Varför skriver du här om du inte är intresserad av att diskutera detta?
  • Fri 30 Jul 2021 11:20
    #7
    -1 +1

    Jag är kvinna och 1.75.  Jag brukar aldrig skriva att det är ett krav att vara längre än mig. Men det är en preferens. Får man inte ha det? Preferenser har vi alla.


    Märkt att det är otroligt känsligt för män med längd. Man får inte ens fråga. Själv har jag inga problem med att säga hur lång jag är eller vad jag väger. Tar man sig tid att träffa nån på dejt vill man väl ändå ha lite förhandsinfo, speciellt om bilderna är lite otydliga.

  • Anonym (B)
    Fri 30 Jul 2021 11:20
    #8
    Anonym (Jahapp) skrev 2021-07-30 11:16:57 följande:

    Och du själv väger under 70 kg?


    Vad har det med saken att göra?

    Tror du att alla dessa tjejer som har krav på att killen ska vara minst 180 cm lång själva är minst 180 cm lång?

    Hur tänker du nu?
  • Fri 30 Jul 2021 11:21
    #9

    Du får ha vilka krav du vill. Sen får du också acceptera att vissa kommer välja bort dig på grund av kraven du har. Du kan se det lite som att exempelvis tjejen har som krav att hennes kille inte ska bry sig om vikt...

    Svårare än så här är det inte.

  • Anonym (W)
    Fri 30 Jul 2021 11:21
    #10
    -2

    Ja, det är hyckleri, men det är svårt att komma åt. Så länge inte de långa killarna börjar rata tjejer med längdkrav så kommer de att fortsätta. Min långe sambo har i alla fall dragit sitt strå till stacken genom att bli tillsammans med mig, som hade funnit honom lika attraktiv om han varit en halvmeter kortare, istället för någon av de ytliga kvinnor som suktar efter långa män.

Svar på tråden Ska man få ha längdkrav så ska man också få ha viktkrav