• Anonym (.)
    Fri 30 Jul 2021 21:38
    1928 visningar
    87 svar
    -2
    87
    1928

    Män som gråter

    Vad tycker ni kvinnor om män som gråter? Blir ni avtända om ni ser en man gråta? Nu talar jag inte begravning eller nåt dylikt.

    Vad för känslor framkallar det hos er? Jag kommer ihåg en som sa att hon blev så äcklad när hennes man grät som ett barn efter någon olycka och hur hon inte kunde ligga med honom efteråt. Tror de gjorde slut kort därefter.

    Att se en man svag kan göra den bästa feministen avtänd.

    Tankar?

  • Svar på tråden Män som gråter
  • Anonym (F32)
    Sat 31 Jul 2021 13:46
    #41
    Anonym (L) skrev 2021-07-31 13:41:07 följande:

    Skrev i en annan tråd men ingen reaktion så provar här.

    För några år sedan blev dumpad för att jag bölade som en unge när jag blev misshandlad. Det tyckte hon var avtändande. Påstår inte alls att de flesta kvinnor skulle dumpa för det men hon gjorde det i alla fall. Undrar vad kvinnor i allmänhet anser.


    Kvinnor i allmänhet anser olika
  • Anonym (Q)
    Sat 31 Jul 2021 13:50
    #42
    Anonym (L) skrev 2021-07-31 13:41:07 följande:

    Skrev i en annan tråd men ingen reaktion så provar här.

    För några år sedan blev dumpad för att jag bölade som en unge när jag blev misshandlad. Det tyckte hon var avtändande. Påstår inte alls att de flesta kvinnor skulle dumpa för det men hon gjorde det i alla fall. Undrar vad kvinnor i allmänhet anser.


    Det hade jag också tyckt var avtändande. Ledsen men så är det.
  • Anonym (Asjob­bigt)
    Sat 31 Jul 2021 14:01
    #43

    Inte avtändande, men skitjobbigt. Min man är typ min sköld. Jag gråter för det mesta men han har väl gråtit 3 ggr i livet eller så, så när han gör det är det skitjobbigt. Vad fan skall jag göra nu? Känns jätteobekvämt.

    Första gången var när jag fick cancerbesked (frisk nu) alltså shit jag klagar för att du inte visar känslor...men fan inte nu! Sämsta tillfället.

    Andra gången var när jag grät över min tutte då grät han med. Tredje gången när jag var glad över mina nya tuttar och grät av glädje, då grinade han med.

    Alla gånger är alltså när jag har grinat.

  • Anonym (ME)
    Sat 31 Jul 2021 14:11
    #44
    +1

    Jag har inga problem med att min sambo visar känslor i form av gråt när något berör honom väldigt starkt (hans mammas cancerbesked t.ex). Och det sker kanske med några års mellanrum. Jag föredrar att vara ihop med en man med känslor än en robot. En man som skrattar så han gråter och någon gång ibland gråter av sorg eller rädsla.

    Det skulle inte förvåna mig om mäns självmordsfrekvens sjönk om det var mer ok för dem att få uttrycka sig i form av gråt ibland och släppa på trycket.

  • Anonym (Anony­m)
    Sat 31 Jul 2021 14:17
    #45
    Aniiee skrev 2021-07-30 22:34:39 följande:

    Jag kan inte låta bli att posta detta. Sorry, alla....


    Den är så bra! Här bevisas  varför Lord Of The Rings är så populärt även hos kvinnor. Männen har känslor, och är varma mot varandra, inte bara mot kvinnor. De kan gråta och visa närhet även män emellan. 

    Att använda sin styrka där det behövs, men kunna vara känslosam och empatisk samtidigt. Det är attraktivt.
  • Anonym (man)
    Sat 31 Jul 2021 14:21
    #46
    Jemp skrev 2021-07-31 12:49:02 följande:

    Att vara stark har ingenting att göra med huruvida man är ledsen eller inte.


    En deprimerad man är en svag man. Ganska självklart!
  • Sat 31 Jul 2021 14:31
    #47

    Frågan kan också ställas; "Får en man visa sig svag inför en kvinna?" utan att halka ner på nån form av manlighetsskala. 

  • Anonym (Hon där)
    Sat 31 Jul 2021 15:00
    #48
    Anonym (Anonym) skrev 2021-07-31 14:17:45 följande:
    Den är så bra! Här bevisas  varför Lord Of The Rings är så populärt även hos kvinnor. Männen har känslor, och är varma mot varandra, inte bara mot kvinnor. De kan gråta och visa närhet även män emellan. 

    Att använda sin styrka där det behövs, men kunna vara känslosam och empatisk samtidigt. Det är attraktivt.
    Men JA!
    Alltså har fått försvara mig så många gånger inför kvinnliga vänner som varken läst böckerna eller sett filmerna som avfärdar allt som "macho-mumbojumbo" och "det är ju bara en trilogi om män som ska slåss". Minns när jag läste böckerna första gången och en av de sakerna jag fastnade för var de fina vänskapsrelationerna dom hade sinsemellan, typ "kvinnliga" vänskapsrelationer där man gråter och sörjer tillsammans, stöttar varandra, delar med sig av sitt innersta osv. Tror det var därför jag inte ens reagerade på det låga antalet kvinnliga karaktärer. 
  • Carola­tom07
    Sat 31 Jul 2021 15:20
    #49
    Anonym (L) skrev 2021-07-31 13:41:07 följande:

    Skrev i en annan tråd men ingen reaktion så provar här.
    För några år sedan blev dumpad för att jag bölade som en unge när jag blev misshandlad. Det tyckte hon var avtändande. Påstår inte alls att de flesta kvinnor skulle dumpa för det men hon gjorde det i alla fall. Undrar vad kvinnor i allmänhet anser.


    Det är väl lite så kvinnor tänker. Mannen ska vara stark, kunna härda ut och inte ens gråta när han utsätts för fysiskt våld. Vad är det för "jämställt" samhälle där kvinnor i flera delar fortfarande går efter vad som traditionellt ansetts som manligt resp kvinnligt? Många gånger har jag stött på uppfattningen hos kvinnor att en man som visar sig svag är oattraktiv och osexig. Rena Hitler-tänket hos dem, det är obehagligt.

  • Anonym (L)
    Sat 31 Jul 2021 15:33
    #50
    Anonym (F32) skrev 2021-07-31 13:46:54 följande:
    Kvinnor i allmänhet anser olika
    Anonym (Q) skrev 2021-07-31 13:50:18 följande:
    Det hade jag också tyckt var avtändande. Ledsen men så är det.
    Carolatom07 skrev 2021-07-31 15:20:08 följande:
    Det är väl lite så kvinnor tänker. Mannen ska vara stark, kunna härda ut och inte ens gråta när han utsätts för fysiskt våld. Vad är det för "jämställt" samhälle där kvinnor i flera delar fortfarande går efter vad som traditionellt ansetts som manligt resp kvinnligt? Många gånger har jag stött på uppfattningen hos kvinnor att en man som visar sig svag är oattraktiv och osexig. Rena Hitler-tänket hos dem, det är obehagligt.

    OK, då vet jag. Hoppas andra män slipper utsättas för tortyrliknande misshandel inför sin kvinna. Ja, jag hoppas förstås att ni slipper utsättas för det överhuvudtaget förstås men sker det inför er kvinna så bit ihop är väl det enda jag kan säga då. Skrik, men gråt inte.

Svar på tråden Män som gråter