• Anonym (Anna Anakon­da)
    Sat 31 Jul 2021 16:02
    1320 visningar
    48 svar
    48
    1320

    Alltså, jag vågar aldrig inleda ett förhållande igen! Vill bara ha svar från män.

    Viktigt, jag vill bara ha svar från män över 45.

    Jag har nyligen blivit singel efter ett nästan 15 år långt förhållande. Mitt ex och jag har haft ett lugnt och relativt stillsamt sexliv, inte en massa konster i sängen och pet i röven/anala samlag. Ingen av oss hade något önskemål om sånt.

    Så blev jag singel igen, har absolut ingen längtan efter någon man och trivs jättebra för mig själv. Men sen tänker jag i förlängningen, ja så kanske jag någon gång träffar en man som jag fattar tycker för. Ja, och som fattar tycke för mig i gengäld också förstås.

    Och då kommer jag till problemet... när jag läser här på FL så verkar många ha, i mitt tycke, väldigt utsvävande avancerade sexuella önskemål. Saker som jag inte ens i min vildaste fantasi skulle utsätta mig för. Jag gillar inte sånt helt enkelt, jag är en "vanlijkvinna" till 100%.

    Är det verkligen så vanligt som det verkar när man läser här att ha avancerade sexuella önskningar/vanor?
    Är jag en gamma stofil som nöjer mig med kyssar, smek och vaginala samlag utan gymnastiska inslag?

    Vad har du för tankar kring detta, i vilken ålder är du?
  • Svar på tråden Alltså, jag vågar aldrig inleda ett förhållande igen! Vill bara ha svar från män.
  • Anonym (kaffe­draken­2)
    Sat 31 Jul 2021 17:42
    #31
    Anonym (Män med jobb och utseende) skrev 2021-07-31 17:34:44 följande:

    Jag känner att män är kräsna.Män tittar på

    Utseende,jobb,hem osv.Så vi vanliga tjejer med ok utseende,trevliga,trogna,med fast jobb,får ingen chans.


    Alla tjejer jag fastnade för var vanliga tjejer. De var söta, men inte modellutseende, ingen hade högstatusjobb. Jag gillade dom för att dom var snälla, trevliga och roliga. Sen kan en tjej bo i husvagn om hon vill. Skulle faktiskt vara lite coolt. Som man ser i amerikanska filmer, såna där trailerparks.
  • Carola­tom07
    Sat 31 Jul 2021 17:54
    #32

    Folket på FL ska väl inte ses som representativa för hur svensken i gemen är. På just Familjeliv.se verkar det finnas ett överskott av människor med lite mer extrema och utsvävande önskemål om sex.

    Själv brukar jag känna mig som en stofil för att jag tycker att kärleken till personen man är tillsammans med är viktigare än sexet. Att älska varandra för personerna man är verkar utdaterat idag, då allt tycks handla om den kroppsliga tillfredsställelsen och bekräftelsen.

    Och läser man bara på forum som Familjeliv så kan man bli deprimerad i det avseendet.

  • Anonym (Mx)
    Sat 31 Jul 2021 18:14
    #33
    Carolatom07 skrev 2021-07-31 17:54:16 följande:

    Folket på FL ska väl inte ses som representativa för hur svensken i gemen är. På just Familjeliv.se verkar det finnas ett överskott av människor med lite mer extrema och utsvävande önskemål om sex.

    Själv brukar jag känna mig som en stofil för att jag tycker att kärleken till personen man är tillsammans med är viktigare än sexet. Att älska varandra för personerna man är verkar utdaterat idag, då allt tycks handla om den kroppsliga tillfredsställelsen och bekräftelsen.

    Och läser man bara på forum som Familjeliv så kan man bli deprimerad i det avseendet.


    Att bara välja partner utefter hur personen är finns inte för dom flesta. Många säger det, men självklart spelar utseende, pengar, ungdomlig skönhet, makt, självförtroende mm stor roll.

    Det spelar självklart roll vad man har för personlighet, men lika självklart är det att andra aspekter också spelar en stor roll.
  • Anonym (Kansk­e)
    Sat 31 Jul 2021 18:46
    #34

    Sex är ju alltid nåt man funderar på oavsett vad man tycker om att göra i sängen. Om man klickar eller inte på det planet såväl som alla andra? jag som tycker om alltifrån vanilj till hårdare tag med bondage , smisk , hålla fast, rollspel, ds /ug relation.

    Är ju en chansning för oss med, oavsett man man tycker om tänker jag. Jag skulle inte vilja bara ha vanilj, skulle inte kunna ha sex utan smisk o dominans som omväxling och då mer åt det än vanilj..

  • Anonym (kpo)
    Sat 31 Jul 2021 19:00
    #35

    Analt gillar jag inte, men jag skulle inte vilja leva utan oralsex.

  • Anonym (Anna Anakon­da) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 19:03
    #36
    +1
    Anonym (Kanske) skrev 2021-07-31 18:46:47 följande:

    Sex är ju alltid nåt man funderar på oavsett vad man tycker om att göra i sängen. Om man klickar eller inte på det planet såväl som alla andra? jag som tycker om alltifrån vanilj till hårdare tag med bondage , smisk , hålla fast, rollspel, ds /ug relation.

    Är ju en chansning för oss med, oavsett man man tycker om tänker jag. Jag skulle inte vilja bara ha vanilj, skulle inte kunna ha sex utan smisk o dominans som omväxling och då mer åt det än vanilj..


    Är du öppen och ärlig med det i ett tidigt skede?
    Jag hade inte kunna leva med dig då dina önskemål är fullständigt otänkbara för mig.
  • Anonym (Anna Anakon­da) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 19:04
    #37
    Anonym (kpo) skrev 2021-07-31 19:00:40 följande:

    Analt gillar jag inte, men jag skulle inte vilja leva utan oralsex.


    Jag kan ge oralsex men vill absolut inte ha.
    Skulle det funka för dig?
  • Anonym (Anna Anakon­da) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 19:06
    #38
    Anonym (Mx) skrev 2021-07-31 18:14:56 följande:
    Att bara välja partner utefter hur personen är finns inte för dom flesta. Många säger det, men självklart spelar utseende, pengar, ungdomlig skönhet, makt, självförtroende mm stor roll.

    Det spelar självklart roll vad man har för personlighet, men lika självklart är det att andra aspekter också spelar en stor roll.
    Ja, utseendet spelar roll för mig. Man måste inte vara modellsnygg men på något sett tilltalande.
    Pengar? Det bryr jag mig inte om så länge personen är självförsörjande.
    Ungdomlig skönhet existerar nog inte i det åldersspann jag är intresserad av.
    Makt, ointressant.
    Självförtroende däremot är jätteviktigt.

    Det som är självklart för dig är kanske inte lika självklart för mig!
  • Anonym (Mx)
    Sat 31 Jul 2021 19:12
    #39
    Anonym (Anna Anakonda) skrev 2021-07-31 19:06:27 följande:
    Ja, utseendet spelar roll för mig. Man måste inte vara modellsnygg men på något sett tilltalande.
    Pengar? Det bryr jag mig inte om så länge personen är självförsörjande.
    Ungdomlig skönhet existerar nog inte i det åldersspann jag är intresserad av.
    Makt, ointressant.
    Självförtroende däremot är jätteviktigt.

    Det som är självklart för dig är kanske inte lika självklart för mig!
    Jag menade inte att alla dessa faktorer spelar roll för mig, för det gör dom inte. Det är mer generella egenskaper som spelar roll i samhället.

    Alla har olika krav och även utgångsläge. Det är jag helt med på.
  • Anonym (Kansk­e)
    Sat 31 Jul 2021 19:23
    #40

    Hej ana anakonda, ja jag är öppen o tycker alla borde vara det. Man märker ju rätt snart om man klickar.. alltifrån sex på första dejt till sex efter ett antal dejter mer? sen beror det ju på om man söker en tillfällig eller långvarig relation..

    nä jag hade inte kunnat leva med dig heller .. så de e lugnt

  • Anonym (Kansk­e)
    Sat 31 Jul 2021 19:30
    #41

    Har dejtat en del över 40. Det är så olika vad dem gillar såklart. En del gillar smisk , andra inte, en del gillar ds/ug andra inte..

    Hittar man inte rätt söker man vidare? är ärlig o öppen man. Men allt är svårt o hitta rätt med sex, för andra delar ska ju passa innan man kommer till sängen? så viktigt o undersöka lite innan? man märker rätt snart om man ligger på samma nivå tycker jag?

    Dejta på o va nyfiken säger jag

  • Anonym (Kvinn­as svar)
    Sat 31 Jul 2021 20:00
    #42
    Anonym (Kanske) skrev 2021-07-31 19:30:47 följande:

    Har dejtat en del över 40. Det är så olika vad dem gillar såklart. En del gillar smisk , andra inte, en del gillar ds/ug andra inte..

    Hittar man inte rätt söker man vidare? är ärlig o öppen man. Men allt är svårt o hitta rätt med sex, för andra delar ska ju passa innan man kommer till sängen? så viktigt o undersöka lite innan? man märker rätt snart om man ligger på samma nivå tycker jag?

    Dejta på o va nyfiken säger jag


    +1
  • Anonym (sss)
    Sat 31 Jul 2021 21:23
    #43
    Anonym (Tips) skrev 2021-07-31 16:19:16 följande:
    Jag är inte man över 45, men jag vill tipsa om att du antagligen kan få fler, bättre och överskådligare svar genom att starta en omröstning i sex & samlevnad i stället. Då kan du få en översikt över hur många som tycker en viss sorts sex är viktigt, samtidigt som du även har alternativet att folk kan kommentera.

    Sen kan jag även svara å mina partners vägnar (en 47-åring, en 50-åring och en 45-åring) att en av dem älskar analsex, medan de två andra inte bryr sig (dvs de kan ha det om den de är med vill ha det, men det är inget måste).
    Nej, sex o samlevnadsforumet är verkligen inte en representativ plats. Där flockas människor som gillar mer avancerat sex. 
  • Anonym (Erik 50)
    Sat 31 Jul 2021 23:22
    #44

    Hej

    Är man och 50 år.

    Tycker inte du ska känna någon som helst oro för att träffa någon. Forumen är nog inte särskilt representativt och det är inte bättre än att kring sex så är det nog lätt att blanda ihop dröm och verklighet.

    Vaniljsex vet jag nog inte vad som räknas till men att ha lampan tänd och se varandra i ögonen. Känna samhörigheten och att ge lika mycket som man får. Att våga vara aktiv med kropp och språk, en trygghet att höra dig njuta under sexet. Allt behöver ju inte ske i sängkammaren, lite nya platser både inomhus och utomhus.

    Tycker själv det är viktigt att kunna prata om och vägleda varandra, särskilt nu när man är lite äldre.

    Alltid svårt att ge generella råd. Men våga ut och våga säg nej, om det inte känns bra.

  • Anonym (59åri­ng)
    Sun 1 Aug 2021 14:54
    #45

    Har använt mig/oss av vanilj i hela vårt förhållande. Inget avancerat alls. Missionär o bakifrån. That's it. Min nya kvinna ( 4 år) hon ville prova analt och det gjorde jag för första gången. Det blev några gånger till men eftersom det inte är så noga för henne så rann det ut i sanden. 
    Det du läser här på FL är inte korrekt statistiskt sett. Kanske man undviker och skriva om sitt vanilj-sexliv för att det inte är så intressant för gemene hen. (haha). 

  • Anonym (Anna Anakon­da) Trådstartaren
    Sun 1 Aug 2021 20:09
    #46
    Anonym (Erik 50) skrev 2021-07-31 23:22:46 följande:

    Hej

    Är man och 50 år.

    Tycker inte du ska känna någon som helst oro för att träffa någon. Forumen är nog inte särskilt representativt och det är inte bättre än att kring sex så är det nog lätt att blanda ihop dröm och verklighet.

    Vaniljsex vet jag nog inte vad som räknas till men att ha lampan tänd och se varandra i ögonen. Känna samhörigheten och att ge lika mycket som man får. Att våga vara aktiv med kropp och språk, en trygghet att höra dig njuta under sexet. Allt behöver ju inte ske i sängkammaren, lite nya platser både inomhus och utomhus.

    Tycker själv det är viktigt att kunna prata om och vägleda varandra, särskilt nu när man är lite äldre.

    Alltid svårt att ge generella råd. Men våga ut och våga säg nej, om det inte känns bra.


    Jag är inte speciellt sexuell av mig, jag är gärna utan. Kanske ska söka en vän istället när det väl är dags.
    Sex utomhus är inget för mig, risken att bli påkommen är inte värt det.

    Att säga nej har jag inte några som helst problem med, tack och lov.
  • Mon 2 Aug 2021 11:19
    #47
    +1
    Anonym (Anna Anakonda) skrev 2021-08-01 20:09:02 följande:
    Jag är inte speciellt sexuell av mig, jag är gärna utan. Kanske ska söka en vän istället när det väl är dags.
    Sex utomhus är inget för mig, risken att bli påkommen är inte värt det.

    Att säga nej har jag inte några som helst problem med, tack och lov.

    Varför låsa dörren helt, istället för att öppna upp dig och vara villig att testa olika alternativ?


    Vilken partner du än hittar så kommer ni inte vara helt kompatibla på alla områden, t.ex. kommunikation, värderingar, intressen, politiska åsikter, sexuella preferenser, etc.

    Det viktiga är ju att ni är öppna för att lyssna på varandra och vara öppna för att hitta lösningar på de ev. problem som kan uppstå. Det kräver ju att man är villig att kompromissa om somligt och att öppna upp och pröva ens egna sanningar.

    Jag säger inte att du ska göra våld på dig själv, det är självklart att man inte går med på sexuella handlingar som man absolut inte kan tänka sig. Men varför inte vara inställd på att våga röra sig lite utanför sin comfortzone på det sättet att man vidgar sina vyer och testar något ganska harmlöst i ens egna ögon. Jag menar, det kommer inte att skada dig att ha sex i skogen på en liten bergsknalle, eller vad det nu kan vara. Du kanske skulle upptäcka att det är supernice.


    Naturligtvis gäller detta åt andra hållet med, så din partner behöver förstås vara lika lyhörd för dina behov och kunna testa att ta steg som följer dina önskemål.

    I en sund relation så utvecklas man tillsammans tänker jag.

  • Anonym (kpo)
    Mon 2 Aug 2021 13:14
    #48
    Anonym (Anna Anakonda) skrev 2021-07-31 19:04:23 följande:

    Jag kan ge oralsex men vill absolut inte ha.

    Skulle det funka för dig?


    Tror inte det. Jag tycker det är härligt upphetsande att ge oralsex så det är inget jag vill leva utan.
Svar på tråden Alltså, jag vågar aldrig inleda ett förhållande igen! Vill bara ha svar från män.