• Anonym (Förstår inte)

    Gräns för otrohet med syskon?

    Träffade min sambo på en fest och det blev vi direkt. Vi bytte ringar och flyttade ihop efter två år. Sen kom Corona och det blev en del bråk när vi båda var hemma jämt.

    Han lämnade mig och vårt gemensamma boende för ett halvår sedan. Sa att han var deprimerad och ville något annat med sitt liv.

    Jag var förkrossad men lät honom vara och hoppades han skulle ändra sig en dag.

    Jag har haft bra kontakt med hans bror och lite med hans moster och kunde fråga hur han mådde och sa till dom att jag fortfarande älskar honom och skulle finnas här.

    Efter ett tag började hans bror flirta med mig när vi hördes av. Jag ville inte förlora den kontakten och skämtade bort hans flirtande.

    Nu hörde mitt ex av sig för första gången sen han lämnade mig och säger att han hatar mig att och att han vet att jag haft ihop det med hans bror.

    Förklarade hur och varför vi haft kontakt men han tycker ändå det är äckligt och otrohet som vi dolt för honom. Nu vägrar både han och hans bror och deras moster att ens prata med mig.

    Jag älskar honom och har försökt visa att jag stöttar honom och förstår inte ens vad jag gjort för fel

  • Svar på tråden Gräns för otrohet med syskon?
  • Miss Skywalker
    Anonym (Förstår inte) skrev 2021-07-31 23:45:14 följande:

    Jag vet inte om han hittar på här lögnerna om mej, eller om han verkligen själv tror att de är sanningen. Vet inte vad hans bror sagt till honom heller.


    Fast han gjorde ju slut för att han var deprimerad och ville något annat med sitt liv. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2021-07-31 20:46:05 följande:

    Fast det spelar ju roll när han går runt och säger att det tog slut för att jag hade något ihop med hans bror bakom hans rygg medans han mådde dåligt. Jag kan ju inte bara byta stad, lägenhet, jobb och umgänge

    Och det spelar roll för mig också för att jag fortfarande älskar honom och bryr mig om honom och vill att han ska veta att jag inte varit med någon annan sen jag träffade honom.

    Jag förstår att jag inte borde vilja vara med honom mer. Han avskyr mig och vill inte veta av mig mera så det kommer ändå inte bli vi igen. Men det gör ont att inse och att allt dessutom beror på ett missförstånd :-/


    Men han hade ju redan gjort slut och flyttat? Och ni har inte haft kontakt. Hur kan han då påstå att du är otrogen, ni är ju inte tillsammans? Hör du hur ologiskt det låter?
  • Anonym (30 cm)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2021-07-31 20:46:05 följande:

    Fast det spelar ju roll när han går runt och säger att det tog slut för att jag hade något ihop med hans bror bakom hans rygg medans han mådde dåligt. Jag kan ju inte bara byta stad, lägenhet, jobb och umgänge

    Och det spelar roll för mig också för att jag fortfarande älskar honom och bryr mig om honom och vill att han ska veta att jag inte varit med någon annan sen jag träffade honom.

    Jag förstår att jag inte borde vilja vara med honom mer. Han avskyr mig och vill inte veta av mig mera så det kommer ändå inte bli vi igen. Men det gör ont att inse och att allt dessutom beror på ett missförstånd :-/


    Säg till ditt ex att du hade fantastisk sex med hans bror! Det bästa du någonsin haft. Äntligen en riktigt välutrustad man som kunde hålla på hur länge som helst och fick dig att komma hela tiden. Inga 4 sekunder med 4 cm! Att ni gjort en massa underbara tokiga saker. Att nu äntligen förstår du vad bra sex är.

    Säg sen att du inte tänkte säga något för att det skulle göra honom ledsen men vill han berätta för alla så kommer du också göra det.
  • Anonym (Rebecca)

    Ja, tack och lov att du skipper honom, tänker jag. Även om du inte kan se det själv just nu. Tycker att Varningsklocka sammanfattade det bra. Du vet ju sanningen så fokusera på det. Vill du "clear your name" när det kommer till dina vänner kan du ju försöka göra det, även om det känns ju sådär när de inte ens vill höra din sida av historien innan de dömer dig. 

    Först och främst tycker jag att du borde fokusera på dina riktiga vänner. Sök stöd hos dem istället.

  • Anonym (Förstår inte)

    Vi har ett flera år långt förhållande bakom oss som var fint och bra på alla sätt. Det gör det svårt att förstå att det ens är samma person som jag planerade ett liv med som idag beter sig såhär. Hoppas bara det är ett dåligt skämt!

    Men förstår att jag borde lyssna på alla som säger skit i honom och gå vidare. Det är så svårt när jag inte ens förstår vad jag har gjort för fel enligt honom.

    Känner mig arg också över att bli smutskastad och hur han beter sig när jag försökt vara stöttande och visa förstående. Men jag vill inte hitta på egna lögner och sprida. Det gör mig lika dålig som honom. Vill börja tro på att jag inte gjort något fel och kunna gå vidare!!

  • Anonym (HH)

    Otrohet?? Nu hade väl gjort slut?

    Gjorde brorsan så för att testa dig? Oavsett så är han ju dum i huvudet. Exet också.

  • Anonym (A)
    Drottningen1970 skrev 2021-07-31 20:56:48 följande:
    Varför ens bry sig.

    Livet är för kort
    +1
  • Anonym (...)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2021-08-01 14:46:00 följande:

    Vi har ett flera år långt förhållande bakom oss som var fint och bra på alla sätt. Det gör det svårt att förstå att det ens är samma person som jag planerade ett liv med som idag beter sig såhär. Hoppas bara det är ett dåligt skämt!

    Men förstår att jag borde lyssna på alla som säger skit i honom och gå vidare. Det är så svårt när jag inte ens förstår vad jag har gjort för fel enligt honom.

    Känner mig arg också över att bli smutskastad och hur han beter sig när jag försökt vara stöttande och visa förstående. Men jag vill inte hitta på egna lögner och sprida. Det gör mig lika dålig som honom. Vill börja tro på att jag inte gjort något fel och kunna gå vidare!!


    Kasta inte pärlor för svin..
  • Anonym (Förstår inte)
    Anonym (HH) skrev 2021-08-01 15:01:25 följande:

    Otrohet?? Nu hade väl gjort slut?

    Gjorde brorsan så för att testa dig? Oavsett så är han ju dum i huvudet. Exet också.


    Det tror jag inte. Han är bara så. Skämtar ganska grovt. Om jag hade flirtat tillbaka så hade han nog inte tagit det längre.

    Ja, vi hade gjort slut för länge sen. Men han menar att det var fel och lika med otrohet för att det var just hans bror. Att han inte brytt sig om det var en främmande kille.

    Men klart jag bryr mig. Vi levde ihop, planerade att gifta oss, hade skaffat en valp tillsammans och nu känns hela mitt liv raserat. Lögner som sprids och det är obehagligt att vara hatad. Om det gick hade jag bara velat börja om helt i en ny stad och bygga upp mitt liv med boende, jobb och någon gång en ny relation. Men så enkelt är det inte.
  • Anonym (...)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2021-08-01 20:38:27 följande:
    Det tror jag inte. Han är bara så. Skämtar ganska grovt. Om jag hade flirtat tillbaka så hade han nog inte tagit det längre.

    Ja, vi hade gjort slut för länge sen. Men han menar att det var fel och lika med otrohet för att det var just hans bror. Att han inte brytt sig om det var en främmande kille.

    Men klart jag bryr mig. Vi levde ihop, planerade att gifta oss, hade skaffat en valp tillsammans och nu känns hela mitt liv raserat. Lögner som sprids och det är obehagligt att vara hatad. Om det gick hade jag bara velat börja om helt i en ny stad och bygga upp mitt liv med boende, jobb och någon gång en ny relation. Men så enkelt är det inte.
    Men varför har du ångest när du inte ens gjort något? Ditt samvete är rent. Han låter som en riktig psykopat. 
  • Anonym (HH)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2021-08-01 20:38:27 följande:

    Det tror jag inte. Han är bara så. Skämtar ganska grovt. Om jag hade flirtat tillbaka så hade han nog inte tagit det längre.

    Ja, vi hade gjort slut för länge sen. Men han menar att det var fel och lika med otrohet för att det var just hans bror. Att han inte brytt sig om det var en främmande kille.

    Men klart jag bryr mig. Vi levde ihop, planerade att gifta oss, hade skaffat en valp tillsammans och nu känns hela mitt liv raserat. Lögner som sprids och det är obehagligt att vara hatad. Om det gick hade jag bara velat börja om helt i en ny stad och bygga upp mitt liv med boende, jobb och någon gång en ny relation. Men så enkelt är det inte.


    Du har inte gjort något fel! Blocka honom.
  • Anonym (Förstår inte)

    Han har redan blockat mig överallt. Så jag har bara fått veta genom vänner vad han säger och skriver om mig

    Kan inte ens få förklara. Förstår verkligen ingenting. Hur kunde vi leva ihop flera år och nu vara såhär? Jag känner inte att jag gjort fel, men han tycker det och flera andra också som håller med honom om hur illa jag behandlat honom. Det känns inte bra. Jag är ledsen, arg, besviken, chockad och allt möjligt!

  • Anonym (Förstår inte)

    Han har redan blockat mig överallt. Så jag har bara fått veta genom vänner vad han säger och skriver om mig

    Kan inte ens få förklara. Förstår verkligen ingenting. Hur kunde vi leva ihop flera år och nu vara såhär? Jag känner inte att jag gjort fel, men han tycker det och flera andra också som håller med honom om hur illa jag behandlat honom. Det känns inte bra. Jag är ledsen, arg, besviken, chockad och allt möjligt!

  • Anonym (...)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2021-08-03 22:14:30 följande:

    Han har redan blockat mig överallt. Så jag har bara fått veta genom vänner vad han säger och skriver om mig

    Kan inte ens få förklara. Förstår verkligen ingenting. Hur kunde vi leva ihop flera år och nu vara såhär? Jag känner inte att jag gjort fel, men han tycker det och flera andra också som håller med honom om hur illa jag behandlat honom. Det känns inte bra. Jag är ledsen, arg, besviken, chockad och allt möjligt!


    Typiskt psykopatbeteende att svartmåla sitt ex och få alla andra på sin sida. Läs på om det. Du har haft otur som råkat ut för det men nu har du en chans att slippa idioterna. Var glad för det. Nu kan det bara bli bättre.
Svar på tråden Gräns för otrohet med syskon?