• Anonym (H)

    Mobbning på jobbet!

    Bara en fundering, ingår det i ditt jobb att leta produkter åt kunder?

    Kundservice är inte den trevligaste miljön direkt och brukar vara hög personalomsättning. Tycker dock inte att det låter som mobbing, men det är ju svårt att veta då man inte känner till helheten.

  • Anonym (H)
    Anonym (Alice) skrev 2021-08-01 17:56:21 följande:
    Saken är att jag gick ekonomi på gymnasiet så egentligen skulle jag tänka mig något mer administrativt. Men saken är att jag står inom kundservice disken liksom och vi har flera olika avdelningar, vi brukar alltid hänvisa vidare liksom, men han var upptagen han som sa att jag inte gör någon nytta på hans avdelning. Jag tycker dock inte att det är rätt, man står inte och säger så till en anställd kollega när kunden står bredvid oss båda och hör på detta? jag anser iallafall att han kunde sagt något trevligare. SEN härmar han ibland vissa saker jag säger i mitt tonläge liksom när jag ska springa till lagret åt honom. 
    Vad du studerat på gymnasiet och vad du skulle kunna tänka dig att jobba med är inte relavant för vilka arbetsuppgifter du har. Antingen ingår det att hjälpa kunden att söka produkter, eller så gör det inte det. Om du ska stå vid din disk kan jag förstå irritationen faktiskt. Ditt ansvar är förmodligen att beta av kön till kundtjänst. Inte att springa och leta produkter. Du felprioriterade helt enkelt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Alice) skrev 2021-08-01 18:27:01 följande:
    Chefen säger till mig att vi är usla på att kunna saker om produkterna och att vi måste lära oss mer om dem. OAVSETT så säger man inte framför kunder ''du gör ingen nytta här'' det är otroligt otrevligt. HAN var dessutom upptagen. 
    Du verkar fortfarande inte förstå och det där var inget svar på det jag skrev. Jag rekommenderar att du tar reda på vad du förväntas göra och så håller du dig till det. Vet inget ställe där man får lämna kön på det sättet du gör. Du hjälper förvisso en kund, men kunderna i kön blir lidande. Om du gör det du förväntas göra istället, så kommer det säkert att gå smidigare. Som sagt, ta reda på vad du ska göra/prioritera, så ska du se att blir bättre.
  • Anonym (H)
    Anonym (Charlotte) skrev 2021-08-01 19:41:53 följande:
    [quote=81282312][quote-nick]Anonym (H) skrev 2021-08-01 19:12:36 följande:[/quote-nick]
    Du verkar fortfarande inte förstå och det där var inget svar på det jag skrev. Jag rekommenderar att du tar reda på vad du förväntas göra och så håller du dig till det. Vet inget ställe där man får lämna kön på det sättet du gör. Du hjälper förvisso en kund, men kunderna i kön blir lidande. Om du gör det du förväntas göra istället, så kommer det säkert att gå smidigare. Som sagt, ta reda på vad du ska göra/prioritera, så ska du se att blir bättre.
    [/

    Men du, lämna tråden eller ändra din attityd. Oavsett vad så behandlar man inte någon, vare sig anställd eller kollega på ett så nedlåtande sätt och absolut inte framför kunder! Även om kollegan blev irriterad så hade hen kunnat sköta det på ett mer korrekt sätt genom att ta henne åt sidan efteråt och prata med henne.
    Men du, jag får skriva i vilken tråd jag vill, precis som du och alla andra. Tror att det kommer att bli bättre för TS om hon kollar upp vad hon bör prioritera.
Svar på tråden Mobbning på jobbet!