• Anonym (Anony­mish9)
    Sun 1 Aug 2021 11:02
    454 visningar
    3 svar
    3
    454

    Mammas kompis son attraktiv

    Häromdagen träffade jag och min mamma på en jätteattraktiv kille som är son till min mammas bästa kompis. Min mamma har tidigare skämtat om att han och jag skulle passa så bra ihop blabla han verkar som en jättebra kille, detta utan att jag har vetat om hur han ser ut eller hur han är. Nu när vi träffade på honom så kände jag en jättestark attraktion från min sida i alla fall, han verkade bli lite generad och blev lite blyg när han såg att jag var med och tittade bort när jag kollade på honom osv. Jag fick ingen chans att säga något förutom att hälsa på honom.

    Vid sådana här situationer blir jag lätt blyg så nu tror han nog att jag är ointresserad eftersom jag inte sa något men sanningen är att han är den finaste killen jag har sett!! Därför vill jag verkligen inte att detta ska rinna ut i sanden, vill göra något åt detta och att skriva till honom känns som det enklaste sättet, dock har jag inte honom på facebook eller instagram. Jag vet inte varför men det känns konstigt att lägga till honom då han är son till mammas allra bästa kompis och tänk om han skulle tycka att det var obekvämt på nåt sätt? Inte ens min mamma har honom på sociala medier. Och vad ska jag skriva? Hade ni tyckt att det var konstigt om ni fick ett meddelande av en tjej ni bara träffat en gång som ni kanske inte ens finner attraktiv eller inte ens har lagt på minnet?

    Det är 100% att han är singel då min mamma har berättat mycket om honom, det är inte otroligt att han vet saker om mig då hans mamma också snackar lika mycket. Är dock medveten om att det inte alls betyder att han är intresserad av mig.

  • Svar på tråden Mammas kompis son attraktiv
  • Anonym (Prova­)
    Sun 1 Aug 2021 11:15
    #1

    Prova att lägga till honom på facebook och skicka ett kort men vänligt meddelande i stil med "hej, trevligt att träffas här om dagen".

    Försök att inte övertänka eller skruva upp förväntningarna. Behandla honom som en trevlig person som du eventuellt kommer ha mer kontakt med framöver.

    Huruvida din mamma har honom på facebook tycker jag inte har någon betydelse då folk använder fb olika.

  • Anonym (S)
    Sun 1 Aug 2021 16:50
    #2

    Säg åt din morsa att prata med hans morsa så hon kan säga åt honom att skriva till dig istället ;)

  • Anonym (tjej)
    Sun 1 Aug 2021 18:07
    #3

    Skicka ett meddelande men lägg inte till honom förrän ni snackat lite. Det är lite creepy att adda folk man bara sagt hej till. Men att skriva är inget konstigt. Skicka ett hej och ta det därifrån.

Svar på tråden Mammas kompis son attraktiv