• Anonym (Fia)
    Sun 1 Aug 2021 18:57
    1218 visningar
    39 svar
    39
    1218

    Hur göra med extra kostnader?

    Jag antar att pappan betalar halva kostnaden för resorna vid veckobyte?

    Jag antar att det inte är någon mening att köpa sommarkort med typ 18 dagar kvar till skolstart?

    Det är rimligt att han betalar så att hon kan ta sig till sina vänner när hon är hos honom. Och att du betalar så att hon kan ta sig till sina vänner när hon är hos dig.

    Om man då föredrar att betala ett halvt sommarkort eller stå för enskilda resor får man bestämma själv tänker jag

  • Anonym (Fia)
    Sun 1 Aug 2021 18:59
    #23
    Anonym (Hur?) skrev 2021-08-01 18:54:51 följande:

    Ja precis, vännerna är kvar i Uppsala där vi alla är uppvuxna.

    Jo de ville hon men då var hon i Uppsala på veckodagarna , pga skolan , som pappan skjutsade till fram och tillbaka pga corona och hon träffade vännerna då. Nej hon kunde inte träffa sina vänner utöver det när hon var i Sthlm om hon inte stannade med mig.

    Nu är det sommar och det är ingen skola. Hon har varit hos mig en månad nu och ska egentligen vara hos sin pappa tills torsdag men åker hem imorgon som det ser ut nu och är hos mig istället. Eller hos mina föräldrar några dagar när jag är bortrest.


    Har han ersatt dig för de extra kostnaderna för de två veckor hon varit hos dig? Om inte så skall han rimligen göra det
  • Anonym (Fia)
    Sun 1 Aug 2021 19:13
    #26
    Anonym (Hur?) skrev 2021-08-01 19:08:16 följande:

    Nej det är ingen mening. Men för en vecka Knivsta-Uppsala kostar det 220kr. Tycker det är helt ok. MånadSkort är oxå för mycket. Vi är dessutom bortresta några dagar med.

    Han betalar inte. Han vill att hon ska betala eller ?planera bättre?. Vet inte hur han menar då . Han svarar inte på frågan om hur han tänker då.

    Det blir tillslut jag som får betala och det vet han. Det som stör mig något så enormt. Både hon och jag blir enormt frustrerade.


    Planera bättre antar jag han menar att hon skall se till att ha bestämt innan så att han kan köra henne? Vilket inte ens lär bli billigare om han hade kunnat arbeta hemifrån/närmare istället för att ta bilen hela den sträckan?

    Det är rimligt att du betalar Knivsta-Uppsala när hon är hos dig. Och att han betalar stockholm-Uppsala när hon är hos honom
  • Anonym (Fia)
    Sun 1 Aug 2021 19:17
    #28
    Anonym (Hur?) skrev 2021-08-01 19:16:13 följande:

    Nej nej nej han skulle ALDRIG köra henne den sträckan för att träffa vänner


    Jag menar eftersom du nämnde tidigare att han kör dem till Uppsala eftersom han arbetar där när han anser det lämpligt?
Svar på tråden Hur göra med extra kostnader?