• Glinda från Oz

    Det snålaste du varit med om?

    Det här är menat som en underhållande tråd. Vad är det snålaste du varit med om?

    Jag börjar. En kompis stod utan lägenhet och hade fått bo gratis i mitt gästrum i flera månader, när jag behövde en kattvakt en vecka ville hon ha betalt

    En gång åkte erbjöd sig några bekanta att skjutsa för vi skulle till samma ställe. De hämtade också upp en annan tjej. Efteråt visade det sig att de ville ha 45 kronor/mil av oss båda (90 kronor totalt) för slitage på bilen.

    Det här var många år sedan, jag och en kompis skulle ut och äta och mitt kort funkade inte. Jag hade kontanter men det fattades en krona, hon såg väldigt besvärad ut när jag frågade hon jag fick låna och direkt efter fick jag ta ut och växla så hon kunde få tillbaka. Jag har aldrig lånat något av henne förut, hon har inte bjudit på en massa eller något annat som kan förklara beteendet.

  • Svar på tråden Det snålaste du varit med om?
  • Anonym (...)

    En kompis skulle komma hem till mig, frågade om han skulle köpa med en pizza som vi skulle dela på. Jag hade precis ätit och tackade nej. Då köpte han ingen pizza utan kom hem till mig och åt mackor istället...

  • Anonym (Snålt)

    En kompis som ville att jag skulle swisha två kronor när vi hade delat på ett paket nudlar. Och det är inte enda gången det hänt...

  • Anonym (Q)

    Jag brukar skjutsa en av min sons lagkompisar till och från träningen och har gjort det nästan varje gång under de senaste åren. Vår bil var på verkstad och pappan undrade om vi ville vara med och dela på en uber istället.

  • Embla twopointoh

    En släkting som lånade vår planslip och råkade göra sig illa när han använde den, ville att vi skulle betala hans resa till och från sjukhuset. Dessutom var planslipen trasig när vi fick tillbaka den. Det är något jag i allmänhet stör mig på hos min mans släktingar, de lånar gärna saker för att de inte vill köpa själva, och när det de lånar går sönder när de har dem så är det aldrig ett ord om att de ska ersätta det trasiga på något sätt. På sin höjd får man en ursäkt för att det gick sönder. Jag vill helst inte låna ut saker till dem, och då tycker min man att jag är snål.

  • Anonym (Lina)

    Mitt ex ville att min syster skulle betala bensinpengar när hon åkte med oss till Ikea. Trots att vi ändå skulle till Ikea och handla själva. Och min syster hade varit barnvakt för vårt barn ett otal gånger. Och vi bor max en kvart från ett Ikea. Han ville ha 20 kr av min syster och jag trodde jag skulle dö av skam. Blev en riktig konflikt av detta mellan oss för jag vägrade fråga henne om pengar.

    Samma man bjöd hem mig på middag när vi började dejta många år tidigare, allt var trevligt, jag sov över - morgonen efter bad han mig att lämna 100kr för matkostnaden. Han hade då bra jobb och god ekonomi.

    Just detta att be om småslantar är en sån otrolig snålhetsmarkör tycker jag!

  • Anonym (Eva)

    En släkting ville att vi delade på parkeringsavgifter 5kr!! Trodde hon skojade men det gjorde hon inte haha. Så gav henne en hel TIA, men det var fel det med sa hon. Rätt ska vara rätt. 2,50kr var.

  • Anonym (Kaka)

    Jag skulle fika med en ganska ny kompis, hen tyckte det var dyrt att fika ute så hen skulle ta med en hembakt kaka (inget konstigt) och jag skulle stå för dricka, men hen tyckte det var dyrt att köpa dricka och ville ta med saft (trots att jag skulle betala), det slutade med att jag köpte dricka för några tior. 

  • Anonym (Cissi)

    En kille jag dejtade ville seriöst jag skulle betala tillbaka 15 kr till honom hahahahahaha

  • Anonym (morot)

    Min kille sedan 6 månader när jag fyllde 25:

    Han gav mig en Disneyfilm. Som han stolt berättade att han vunnit alldeles gratis i en radiotävling.

    Jag är inte tokig i varken Disney eller barnfilmer så det var bara ett enda stort va????

    Han blev ex rätt fort efter det.

Svar på tråden Det snålaste du varit med om?