• Anonym (Olycklig)

    Varit älskarinna åt samma man i åtta år.

    Hej

    För åtta år sedan träffade jag den mest underbara personen på jorden på min dåvarande arbetsplats. Vi pratade massor. Kunde efter arbetstid fastna jämt utanför byggnaden i minst en timme varje dag efter jobbet och bara prata.

    Det blev mer och mer intensivt. Vi började göra utflykter ihop, ta promenader men det dröjde 1,5 år innan vi kysstes första gången. Då hade vi precis slutat att jobba på samma företag.

    Han är gift. Hade då rätt små barn som idag är i tidiga tonåren.

    3 månader efter första kyssen hade vi sex för första gången. Men vi har alltid umgåtts och på 8 år har vi haft sex fyra gånger. Men vi har umgåtts på ett vanligtvis icke sexuellt sätt, håller varandras händer när vi går på stan, håller om varandra och hånglar, gymmar, löptränar, badar, fikar, går på krogen, har filmkväll hemma, fredagsmys och så vidare. Framförallt har vi pratat i timmar, tagit weekends och när han varit på affärsresors så har han jämt haft videosamtal med mig så fort han kommit in på hotellrummet. Då är vi med varandra konstant i kameran. Vi vinklar kameran i sängen så vi kan titta på varandra när vi sover, visa hur vi lagar mat eller vad det nu kan vara som vi gör.

    Men det har gått åtta år. Jag blir snart 32 och det är inte som att jag tyckt att det här varit en bra idé. Den biologiska klockan börjar ticka och jag har dejtat massa andra killar. Jag har provat att bo ihop med andra, provat att ignorera den här gifta mannen, ibland så långa perioder som nio månader. Sen halkar jag dit igen.

    Vet inte vad jag ska göra för att få honom att på allvar försvinna från mitt liv. Jag vill verkligen vara med honom. Men jag vill inte vara orsaken till att han skiljer sig. Hans fru kom på oss för övrigt för sex år sedan, då hade vi ett avbrott på 6 månader innan vi börja umgås igen. Hon blev väldigt ledsen?.

    Jag har svårt att se mig själv i spegeln, svårt att stå för det jag gör. Försöker rationalisera situationen med att vi bara umgås, går i skogen och plockar svamp. Sånt kan man göra med sina vänner. Men vanligtvis kyssar man inte och håller sina gifta vänner i handen.

    Jag vill ha honom. Men vet inte dels om han vill ha mig. Jag vet att han tycker jag är en härlig person som får honom lycklig i vissa stunder.

    Men jag vet att antingen måste jag avsluta detta helt eller få honom att lämna sin fru. Men jag vill inte kräva att han ska lämna då jag inte vill vara den som förstör. Tänk om jag gör honom olycklig sedan? Och så tvingas barnen genomlida detta.

    Sedan om vi fortsätter som nu så blir det mycket svårt att förklara för hans fru varför vi går på stan och håller varandras händer, ifall att någon av hennes eventuella väninnor skulle se detta, att det dessutom är med samma kvinna som hon vet att han haft sex med tidigare? Det skulle bli kaos för barnen.

    Hur jag än vrider och vänder så är det bästa att lämna honom helt. Men borde jag först berätta hur jag känner för honom innan jag går? Har inte gjort det tidigare nämligen.

    Snälla jag vet redan att det här inte är optimalt. Men vill gärna ha råd på hur jag ska gå vidare med detta.

  • Svar på tråden Varit älskarinna åt samma man i åtta år.
  • Anonym (aaa)

    Du vill inte ha en karl som beter sig som det svin han är mot sin fru! Han kan göra detsamma mot dig om ni skulle bli ihop på riktigt. Tror du för ett ögonblick på att han då skulle enbart ha dig? 
    Bara kapa, blocka - låtsas att han är död. 

  • Anonym (Olycklig)
    Anonym (aaa) skrev 2021-08-04 20:38:52 följande:

    Du vill inte ha en karl som beter sig som det svin han är mot sin fru! Han kan göra detsamma mot dig om ni skulle bli ihop på riktigt. Tror du för ett ögonblick på att han då skulle enbart ha dig? 

    Bara kapa, blocka - låtsas att han är död. 


    Jag har ju varit otrogen med honom periodvis också och jag känner inte att jag någonsin skulle vilja vara otrogen mot honom. Så vi förtjänar varandra isf
  • Anonym (Ylva)

    Ni har ju haft en relation i 8 år och hamnat i någon form av hjulspår. Jag tror att det fungerat så "bra", just p.g.a. detta och tror inte att ni funkar som "vanligt par".

    Men det finns ju kvinnor som varit andra kvinnan en halv livstid. Däremot tycker jag att du ska fundera på om du vill passa på och vara med en man som ger dig något annat. För det du fått är nog vad du kommer fortsätta få.

  • Anonym (Linn)

    Vad gäller honom så vet du nu mer än väl, efter 8 år, att han är nöjd som det är. Han har ett bra familjeliv och så lite spänning på sidan.

    Du kommer aldrig att få honom att lämna sin fru. Även om du berättar för frun och får henne att skilja sig från honom så kommer det inte att bli ni. Han kommer att bli rasande på dig som gör så och istället bli ihop med en ny tjej som han efter ett tag börjar bedra.

    Du skriver att du varit otrogen mot honom, men det är du som ser det så. Inte han. För du har känslor för honom medan han är helt på det klara med hur er relation är. Han kanske spelar lite sårad framför dig, men det är inte mer än spel.

    Den stora frågan du måste ställa dig är varför det blivit såhär? Varför har du i 8 år nöjt dig med smulor? Du hade kunnat ha en man på heltid, som är med dig och bara dig. Som vill leva med dig och få barn med dig.

  • Anonym (...)

    Komiskt när prassel beklagar sig över problemen med att vara prassel. Helt jävla rätt åt dig!

  • Anonym (jury)
    Anonym (Olycklig) skrev 2021-08-04 20:30:15 följande:

    Men borde jag först berätta hur jag känner för honom innan jag går? Har inte gjort det tidigare nämligen.


    Detta verkar vara den enda riktiga frågan i din text, och svaret är nej du skall inte berätta något om hur du känner innan du går eftersom du kommer att göra det till en filmscen och lämna en dörr öppen som gör att ni kan börja igen om ett halvt år. Avslutet måste bli en antiklimax.

    och vad finns att berätta som han inte redan vet? Ert handlande genom 8 år, där ni båda varit nöjda med ett status quo av kronisk otrohet, säger väl redan allt.
  • Tecum

    Men hur kan ni vara så öppet otrogna att ni går på stan och krogen, fikar och gymmar utan att någon känner igen honom och ser att han är med fel kvinna? Hur hinner han då han har familj och barn? Saknar inte frun honom?

    Annars tänker du klokt, det är dags för dig med familj och barn och han vill nog inte ha fler. Bra också att du inte vill förstöra än mer för hans fru och barn. Så du måste ta dig samman och dumpa honom en gång för alla. Om han är vettig förstår han det och lämnar dig i fred. Men hur du ska komma över honom vet jag inte

  • Tow2Mater

    Sex fyra gånger på 8 år, det var ingen vidare pilsk man det där. Vet inte om jag skulle kalla dig älskarinna, mer sällskapsdam.

  • Anonym (lämna)

    Avsluta och gör det du behöver för att bli lycklig! Skaffa barn mm. Om det är en äkta kärlek mellan er får ni kanske er chans vid en senare tidpunkt i livet. Förhoppningsvis då på rätt sätt?att ni träffas som singlar och påbörjar en egen relation som inte skadar någon annan.

    Ang din fråga så tycker jag att du kan berätta för honom vad du känner. Och också tala om för honom att han gärna får höra av sig i framtiden om han någon gång skiljer sig. Men också göra klart att du backar nu och tänker börja leva ett annat liv där inte er otrohetsrelation ingår och att han inte behöver höra av sig innan han är helt klar med allt sitt bagage.

    Hoppas det går bra för dig och att du till slut blir lycklig!

  • Anonym (Alice)

    Men alltså, ditt första problem var väl at du satte dig i den här soppan från början, blev emotionellt engagerad och valde att slösa åtta år av ditt liv på en man som inte vill ha dig. Klart du inte vill gå vidare och hitta en riktig partner när du redan har en man att låtsas vara ihop med. 

    Om du vill ha ett riktigt förhållande med en man som älskar dig och kanske även barn i framtiden, måste du avsluta med den gifta mannen ASAP och bryta all kontakt. Blocka honom överallt. Ge dig ingen chans att kontakta honom igen eller svara på sms.

    Du vill verkligen inte ha honom på riktigt. Eftersom hans fru vet att ni haft sex kommer ni inte kunna ha ett lugnt, normalt förhållande även om dom skiljer sig. Det kommer bli drama. Hans barn är stora nog att själva förstå situationen och de kommer troligtvis välja sida. Sätt dig inte i en värre sits än vad du redan är i. 

    Gå vidare med en helt ny person, utan ett sånt bagage och drama.

Svar på tråden Varit älskarinna åt samma man i åtta år.