• Anonym (oj)

    Voxra och smärtstillande?

    Hej, jag äter citodon dagligen pga smärtor och jag ska nu ev få byta min antidepressiva medicin till Voxra för jag vill inte gå upp mer i vikt. Jag går upp i vikt av den anti-depp jag äter nu.

    Men min läkare säger att jag då inte får äta citodon mot mina smärtor.... så vad göra?

    Vilka starkare smärtstillande kan man ta med voxra?

    Jag kommer få svar från min läkare till veckan men tänkte om ni har några erfarenheter?

  • Svar på tråden Voxra och smärtstillande?
  • Anonym (X)
    Anonym (oj) skrev 2021-08-06 19:57:40 följande:

    Hej, jag äter citodon dagligen pga smärtor och jag ska nu ev få byta min antidepressiva medicin till Voxra för jag vill inte gå upp mer i vikt. Jag går upp i vikt av den anti-depp jag äter nu.

    Men min läkare säger att jag då inte får äta citodon mot mina smärtor.... så vad göra?

    Vilka starkare smärtstillande kan man ta med voxra?

    Jag kommer få svar från min läkare till veckan men tänkte om ni har några erfarenheter?


    Du kan inte ta kodein, tramadol, metadon, oxikodon eller fentanyl så vet inte hur många som blir kvar. Lyrica och gabapentin går att använda med Voxra men vet inte om de hjälper mot dina smärtor.

    Om du inte klarar dig med annan smärtlindring borde du nog inte börja med Voxra utan testa något annat.
Svar på tråden Voxra och smärtstillande?