• Anonym (Vadhänder)

    Ingen kommentar på mitt Facebook inlägg

    Mitt senaste inlägg på Facebook fick inte en enda kommentar, normalt brukar alltid någon svara men nu ingen, inte ens en like. Har själv varit tyst på FB ett tag och skrev något typ fyndigt inlägg men ingen verkade fatta det.

    Sist så klagade någon på att jag skrev om vädret och sedan dess har jag skitit i att skriva på min privata FB sida. Som det känns nu har jag gjort mitt sista inlägg där. Är trött på att man hela tiden ska skriva om sitt perfekta liv.

    Jag ger fan upp på det sociala livet nu, ingen vill ändå umgås med mig så det är väl bara acceptera. Folk har undvikit mig i flera års tid.

  • Svar på tråden Ingen kommentar på mitt Facebook inlägg
  • Nutid

    Min känsla är att de flesta tröttnat på FB.

    Alla har förnån grupp och messanger.

    Men få ängnar tid där.

  • Anonym (Snöflinga)

    Men snälla ts, sluta bry dig. Det kanske verkar konstigt men om du varit så gott som osynlig ett tag så försvinner du ur folks feed, det är Fb:s algoritm. Sen kanske det inte är så mycket att kommentera till nåt "fyndigt". Men huvudsaken är, sluta bry dig om vad andra gör eller inte gör.

  • Anonym (klotet)

    Ett tips som kommer öka ditt välbefinnande: Sluta leta likes (bekräftelse) på Facebook! 

    Facebook är inte vad facebook var när det kom. Dom flesta använder idag facebook som ett redskap, t.ex. som ett forum där man är med i olika grupper, har kontakt med ytligt bekanta t.ex. dom andra som är involverade i barnens föreningar eller kollegor/studiekamrater,  eller där man säljer grejer, eller använder messengerfunktionen. Att hålla på och like:a eller kommentera folks statusuppdateringar, den tiden är förbi. 

    Själv upplever jag att den krympande skara som fortfarande lägger upp inlägg från sina "perfekta liv" talar för döva öron. Ingen bryr sig. Folk är på facebook av andra anledningar idag.

    Själv har jag inte gjort en statusuppdatering sen 2014 och har inte heller kommenterat/like:at någon annans på säkert fem-sex år. 

  • Anonym (Tanten)

    Alltså vi är mitt i en pandemi, världen kretsar inte kring dig, folk har nog med sina egna problem för att orka bry sig om dig, ingen bryr sig om ditt liv. Det är lika bra du får veta verkligheten. Och ingen bryr sig speciellt om vad du skriver på fb.

  • Anonym (A)
    Nutid skrev 2021-08-07 02:17:28 följande:
    Min känsla är att de flesta tröttnat på FB.
    Alla har förnån grupp och messanger.
    Men få ängnar tid där.
    Också min upplevelse.
  • Anonym (Vadhänder)
    Anonym (A) skrev 2021-08-07 19:24:42 följande:
    Också min upplevelse.
    Har inte skrivit på en månad nu, man får ändå bara negativa reaktioner, så kanske är det därför folk slutar skriva egna inlägg.


  • Tiffany

    jag har också tröttnar på facebook, allt handlade om vem som hade det finast hemma, den bästa semestern, den finaste nyköpta väskan, de bästa barnen, ja allt var BARA perfekt , orkar inte med den hetsen, delar sällan numera på fb...och läser oxå sällan andras inlägg.. 

    har en x kollega som t ex delar varje gång hon har ledigt från jobbet 3 dagar ett statusinlägg om just detta " åhh så skönt att vara ledig nu 3dagar" det blir många inöägg per månad haha så överdrivet

    du kommer känna en enooorm befrielse när du lämnar fb lite, prata mer privat med dina närmase o dela med dem , skit i resten

  • Mimosa86
    Anonym (Vadhänder) skrev 2021-08-11 10:53:25 följande:

    Har inte skrivit på en månad nu, man får ändå bara negativa reaktioner, så kanske är det därför folk slutar skriva egna inlägg.


    Test att skriva ett glatt och fint inlägg.
  • Anonym (Vadhänder)
    Mimosa86 skrev 2021-08-12 01:43:37 följande:
    Test att skriva ett glatt och fint inlägg.
    Skrev ett inlägg i Fredags som jag tyckte var positivt om sommaren, fick inte en enda reaktion så nu la jag ner skiten helt.
    Hade typ 20 vänner på min FB sida, tror inte dom kommer reagera att jag är borta. heller.
    Dom skulle förmodligen inte heller reagera om jag dog på riktigt, jag är så gott som död i mina vänners ögon tydligen.
    Har bara en enda vän kvar i livet, efter det är även mitt liv slut.


  • Anonym (Sorgligt)

    Sitter heller aldrig och skrollar i flödet som jag gjorde för några år sedan. Nu är jag med för grupperna. Skulle oroa mig mer över att ingen har velat umgås med dig på flera år. Det låter hemskt. Varför har det blivit så tror du?

Svar på tråden Ingen kommentar på mitt Facebook inlägg