Anonym (Ok) skrev 2021-08-07 14:20:26 följande:
Varför blir så många kvinnor trötta på män i längden? Har hört att det är kvinnorna som gör slut, kanske möjligen, upp till 90% av längre förhållanden.
15-17år verkar vara någon magisk gräns, många förhållanden som tar stopp där.
Tror att kvinnor funderar mycket på om de är lyckliga i relationen, kan prata, lever ett liv i samvaro osv. Kvinnor har också i högre grad andra nära relationer (läs vänner), där de jämför, diskuterar sitt äktenskap och får perspektiv.
Jag lämnade ett äktenskap efter över 20 år, och det var för att vi i vardagen levde parallella liv, jag kände mig otroligt ensam hela tiden. Mina närmaste relationer var med mina vänner. Jag blev plötsligt oerhört trött på allt med män, allt det typiskt manliga. Sexet var jag också rätt trött på, trots att jag fått orgasm i alla år. Detta efter att ha levt ett helt liv med enbart män som partners, och känt mig helt ok med det.
Inte helt överraskande blev jag sedan kär i en nära väninna, vi lever ihop än idag. Med henne lever jag ett liv tillsammans, vi pratar, älskar och delar tankar. Hon är den mest byggnadskunniga person jag någonsin varit ihop med, och vi renoverar, bygger och grejer ihop hela tiden. Vi reser ihop på ett fantastiskt sätt. Och sexet är definitivt inte sämre.... Nu är jag lycklig på riktigt.