Anonym (Äntligen) skrev 2021-08-09 13:17:15 följande:
Och varför ska jag bry mig om hur man gör i andra länder eller om statistik? Ska jag vara kvar i mitt äktenskap för att snygga till statistiken och göra dig nöjd?
"Gotta sig"? Vet du vad, du verkar vara en man med en jävligt unken kvinnosyn som inte har lyckats anpassa dig till det svenska samhället speciellt bra. Det inte bara provocerar mig, utan skrämmer mig! Tycker så vansinnigt synd om alla dessa invandrarkvinnor som följer efter sina män utan egen talan. Man riktigt ser hur olyckliga de är.
Skippa snacket "för barnens skull". Har många kompisar vars föräldrar skilde sig och de har vuxit upp till trygga, fina personer.
Mina svärföräldrar är ett typexempel på ett par som borde ha skilt sig. De kan inte ens dölja sin osämja när vi ses, de smågnabbas och pratar skit om varandra. Är totalt olika till sättet men ingen har vågat ta steget. Jag är (snart var) gift med deras son och han växte upp till en ganska känslokall person trots gifta föräldrar.
Precis.
Anledningen till att 70% skiljer är just för att det är dött i förhållandet, att man kan förespråka att leva i det är väldigt tragiskt.
Att inte förstå hur många det är som lever helt kärlekslöst i sina förhållanden och inte inse vad det inbär för sina barn är bara skrämmande.
Att stå inför gud och lova att älska i nöd och lust är så vanligt för att normen säger att man ska göra det, samtidigt som människan med sina instinkter beter sig tvärt om.
Inte ens Ebba bush klarade att leva så efter hon hade stått framför sin gud och lovat massa saker och hon är ändå ledare för ett parti som förespråkar kristna värderingar..
Att det ser annorlunda ut i andra länder betyder inte ett skit för där är det oftast helt andra förutsättningar, b l a hur man bor, försörjer sig, blir gammal utan äldreomsorg o s v men framförallt religösa synsätt på giftemål och andra levnadsstandarder, hur de flesta mår i dom äktenskapen vill jag inte ens tänka på.
-Och då ska vi inte prata om all tvångsgifte och skit som finns.