• Gobulle

    Symptom lång tid efter vaccination

    Hej!

    Jag är en kvinna på drygt 30 som har en liten fråga angående ev biverkningar av covid-vaccin.

    Jag upplever att jag numera, sedan några veckor tillbaka, har ont i huvudet nästan varje dag på eftermiddagen. Går jag och vilar så försvinner det.

    Detta har uppkommit en dryg månad efter att jag tog min andra dos av pfizer. Tog den 28/6.

    Jag är en person som i princip enbart haft ont i huvudet vid feber tidigare. Kan det ha något samband med vaccinationen? Har någon hört talas om detta tidigare?

    Kanske borde ta en tur till VC men vet inte vad dom ska göra. De kommer säga att jag har spända axlar/nacke men det har jag haft i 10 år utan att få spänningshuvudvärk?

    Jag har skickat min fråga till Folkhälsomyndigheten så får vi se om de hört talas om det :)

  • Svar på tråden Symptom lång tid efter vaccination
  • Anonym (S)

    Nej, hade det varit en biverkning iom vaccinet så hade de besvären uppstått mycket tidigare. Prata med din läkare om huvudvärken, kan bero på nästan vad som helst men förhoppningsvis inget farligt. Och låt dem inte dribbla bort dig med spänd nacke/axlar, jag tror inte på den förklaringen heller med tanke på din historik.

  • Gobulle

    Ja så tänkte jag också först? hade ont i några dagar efter vaccinationen sen försvann det och kom tillbaks några veckor senare.

    Sen har man ju hört de som fått proppar och annat läskigt långt senare så tänkte om även andra biverkningar kunde komma senare.

  • Glinda från Oz

    Proppar byggs oftast upp över tid så det tar ett tag innan det märks, huvudvärk (åtminstone kortvarig) är en känd och vanlig biverkan så den borde ha kommit ganska omgående. 

Svar på tråden Symptom lång tid efter vaccination