• Anonym (””)

    PCO blåsor trots p-piller?

    Jag har under senaste året gjort flera vul då jag haft problem med mellanblödningar trots p-piller, men de har sagt att allt ser bra ut. Nu har jag gjort magnetröntgen, och den visade polycystiska äggblåsor på äggstockarna. Hur kunde detta inte synas på vul?? Och kan man ha äggblåsor trots att man har ätit p-piller länge?

  • Svar på tråden PCO blåsor trots p-piller?
  • Anonym (A)

    Ja, du kan fortfarande få blåsor trots att du äter p-piller en längre tid.

  • Anonym (””)
    Anonym (A) skrev 2021-08-11 16:16:43 följande:

    Ja, du kan fortfarande få blåsor trots att du äter p-piller en längre tid.


    Kan du förklara hur det går till? För man får väl ej ägglossning med p-piller?
  • Anonym (””)

    Menar alltså om PCO likande äggblåsor kan synas trots att man äter p-piller?

  • Anonym (A)
    Anonym (??) skrev 2021-08-11 23:32:33 följande:

    Kan du förklara hur det går till? För man får väl ej ägglossning med p-piller?


    Nej man får inte ägglossning under tiden man äter p-piller. Jag vet inte exakt hur det går till men jag antar att det är för äggstockarna fortfarande producerar hormoner. Många äggblåsor brukar kunna vara ett tecken på att man inte får ägglossning.

    När jag började med p-piller så hade jag konstaterad PCOS men inte så många va de typiska blåsorna och endast på ena äggstocken. Efter 5 år hade äggstocken börjat se lite värre ut, efter 8 år hade jag blåsor på båda äggstockarna. Vid 8 år kollade de för att jag fick mellanblödningar ofta trots p-piller.

    Men låter konstigt att de inte syntes på flera vul.
Svar på tråden PCO blåsor trots p-piller?