• Annaviper

    Sveda och ont. Hur fan ska man orka?

    2021 har varit fruktansvärt för mig. Missfall i april, cysta på äggstocken i maj. Båda dessa var jobbiga, tog på krafterna och gjorde att jag levde med smärta.

    När semestern äntligen kommer och livet känns lite ljusare så drabbas jag av sveda, tryckkänsla, smärta i underlivet och en känsla av att underlivet ramlar ut. Åt en kur selexid men hjälpte bara lite. Sökt på kk-akut men där hittades inget avvikande. Vad ska man göra? Hur ska man få hjälp? Så ledsen nu, är det framfall jag har? Om så, hur ska jag någonsin få hjälp får detta? Uppgiven nu.

  • Svar på tråden Sveda och ont. Hur fan ska man orka?
  • Annaviper

    Ja, men hur? Alla precis alla har stopp för nya patienter. Och energin för att tjata finns inte. Förstår att jag måste men är samtidigt så fruktansvärt ledsen.

  • Jag är bara jag
    Annaviper skrev 2021-08-11 22:13:57 följande:
    Ja, men hur? Alla precis alla har stopp för nya patienter. Och energin för att tjata finns inte. Förstår att jag måste men är samtidigt så fruktansvärt ledsen.
    Stopp? Men var sjutton bor du där alla privata har fullt? I så fall får du åka längre bort. Du måste ju få hjälp. 
  • Annaviper

    Bor i Malmö. Helt hopplöst här. Svårt också när kk-akut säger att allt ser normalt ut, inga avvikelser. När jag har konstant ont och kan verkligen inte gå. Känner att det trycker neråt så fort jag försöker resa mig. Så fruktansvärt ledsen speciellt eftersom jag försöker få till en graviditet. Det känns som livet är över. Gnällig, jag vet.

  • Jag är bara jag
    Annaviper skrev 2021-08-11 22:52:20 följande:
    Bor i Malmö. Helt hopplöst här. Svårt också när kk-akut säger att allt ser normalt ut, inga avvikelser. När jag har konstant ont och kan verkligen inte gå. Känner att det trycker neråt så fort jag försöker resa mig. Så fruktansvärt ledsen speciellt eftersom jag försöker få till en graviditet. Det känns som livet är över. Gnällig, jag vet.
    Jamen man får vara gnällig när man mår skit! Och blir dåligt bemött. Runt omkring då- Lund, Helsingborg, Ystad- var som? Eller går det rent av numer åka över till andra sidan för hjälp?
  • Annaviper

    Jag är 42. Har försökt få till en graviditet och tänkte att detta är sista året jag kan göra det. Nu känns det inte som det kommer bli ngt. Så ledsen och orolig, funderar på hur länge pojkvännen kommer orka. Börjar nytt jobb i oktober men det är svårt att prestera när man inte ens orkar stå upp. Och sjukvården är inte så sugen på att hjälpa mig. Vet inte riktigt hur jag ska kunna stå ut med detta.

  • Jag är bara jag

    Du ska helt enkelt inte behöva stå ut! Det är tyvärr många gånger svårt att få hjälp. Det senaste felet jag hade krävdes 5! läkare för att få rätt diagnos och då var det för sent redan. Inget som gör ont eller är farligt, men irriterande för det var så onödigt. Försök ringa nån privat i en annan stad. 

Svar på tråden Sveda och ont. Hur fan ska man orka?