Inlägg från: Anonym (Någon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Någon)

Gabapentin mot ångest

Ska börja med Gabapentin mot ångest.

Vad jag förstår är det inget antidepp men kan även hjälpa mot ångest.

Läser skräckhistorier på Flashback som tar den som en drog ( vilket jag absolut inte ska göra ) och att man blir beroende och att den är jättesvår att sluta med och att man måste höja dosen hela tiden.

Blir ju livrädd.

Finns det någon här som äter den? Mot just ångest? Har ni några biverkningar? Vilka doser äter man?

• Svar på tråden Gabapentin mot ångest
  • Anonym (Någon)
    ToniErdmann skrev 2021-08-11 19:47:57 följande:

Läs inte vad som står om läkemedel på Flashback.

Vissa har hjälp av en medicin medan andra inte har det.

Testa för att se om den hjälper dig att må bättre.

Har du testat den?
  • Anonym (Någon)

Ingen som äter denna?

• Anonym (Någon)
    sextiotalist skrev 2021-08-12 07:57:07 följande:

Sambon åt den innan han fick sin ryggoperation. Dvs mot smärtan.

Han höll så låg dos som möjligt och hade inga problem med att sluta efter operationen

Ok, tack för svar :)
  • Anonym (Någon)
    Kråksången skrev 2021-08-12 10:08:28 följande:

Har ätit den mot ångest och den fungerade tusen gånger bättre än alla olika antidepressiva läkemedel som jag har provat genom åren.

Dessutom gjorde den mig piggare och mindre deprimerad.

Kunde göra saker som inte gått tidigare utan att jag behövde tvinga mig själv att halvhasande försöka göra ett försök att exempelvis storstäda osv.

Så på mig var den en kanon medicin.

Ok,intressant.

Äter du den nu också?

Vilken dos åt du?

Kände du att du behövde öka dosen nån gång?
  • Anonym (Någon)
    Kråksången skrev 2021-08-12 10:31:07 följande:

Fick en ny överläkare nu som plockade bort den då jag ändå haft ett eget uppehåll på gabapentinet.

Jag skulle sätta in ett nytt läkemedel och jag avskyr att blanda medicin under insättning, eftersom jag då inte vet vad som påverkar vad osv.

Jag åt 300mg morgon 300mg kväll.

Ja jag fick öka upp och det är var inga problem, meningen är ju att medicinen ska fungera optimalt och inte halvt om halvt.

Kunde du stå på den dosen länge? Och dosen du hade innan - hur länge fick du stå på den innan du var tvungen att höja?
  • Anonym (Någon)

Tog min första tablett vid lunch. Känner mig snurrig, yr ?. Står i FASS som en vanlig biverkan. Nån som har koll på hur länge det kan hålla i sig? Känns rätt oskönt att gå runt och känna sig halvfull?

Svar på tråden Gabapentin mot ångest