• Känguru

    Post covid

    Du som har eller känner någon som har post-covid, vilka symptom har du/ hen upplevt?

  • Svar på tråden Post covid
  • Stabben1989

    Min pappa lever med ledsmärta, typ reumatiska besvär främst i ena knät och handleder. Har så ont att han måste äta smärtstillande och kortison. Han hade inte de besvären före han smittades och det har nu gått ca 8 månader sen han insjuknade.

  • Anonym (besvär)

    Jag blir omedelbart trött vid minsta fysiska ansträngning. Vissa dagar blir jag så slut av att gå i trappen att jag måste vila en lång stund efteråt. Är det riktigt illa orkar jag inte ens stå upp och vika tvätt mer än några minuter i taget. Det tar ett dygn innan jag har återhämtat mig efter att ha tränat. Mitt smaksinne är något förändrat, jag tycker inte saker smakar riktigt som de gjorde tidigare och framför allt socker är jag känslig mot, jag tycker även lite socker smakar väldigt sött.

  • Anonym (besvär)
    Stabben1989 skrev 2021-08-12 22:04:15 följande:

    Min pappa lever med ledsmärta, typ reumatiska besvär främst i ena knät och handleder. Har så ont att han måste äta smärtstillande och kortison. Han hade inte de besvären före han smittades och det har nu gått ca 8 månader sen han insjuknade.


    Åh, kan det vara det som min ledsmärta beror på?! Jag har haft ont i mitt ena knä och i käkleden, men jag kopplade inte ihop det med långtidscovid. Jag har inte haft stora besvär av lederna, men tidvis har jag fått äta smärtstillande.
  • Stabben1989
    Anonym (besvär) skrev 2021-08-12 22:12:58 följande:

    Åh, kan det vara det som min ledsmärta beror på?! Jag har haft ont i mitt ena knä och i käkleden, men jag kopplade inte ihop det med långtidscovid. Jag har inte haft stora besvär av lederna, men tidvis har jag fått äta smärtstillande.


    Det kan absolut hänga ihop, tycker du ska nämna det till din vårdgivare. Sen kan jag även tillägga att min pappa hade problem med trötthet i kroppen rätt länge också, första två månaderna blev han helt slut bara av att promenera drygt 300 m för att hämta posten. Det har dock gradvis blivit bättre men han är fortfarande rätt trött på kvällarna.
  • Anonym (besvär)
    Stabben1989 skrev 2021-08-12 22:16:34 följande:
    Det kan absolut hänga ihop, tycker du ska nämna det till din vårdgivare. Sen kan jag även tillägga att min pappa hade problem med trötthet i kroppen rätt länge också, första två månaderna blev han helt slut bara av att promenera drygt 300 m för att hämta posten. Det har dock gradvis blivit bättre men han är fortfarande rätt trött på kvällarna.
    Jag har inte ens kontaktad min läkare om min långtidscovid. Jag tycker sjukvården har nog att göra som det är och jag är trots allt inte allvarligt sjuk. Som tur är kan jag sköta mitt jobb utan större problem.

    Jag var sjuk i Covid för mer än nio månader sedan (och jag hade inga svårare symtom än vid en vanlig förkylning), men jag var supertrött någon månad efter och sedan blev det lite bättre, men den tröttheten vill inte ge med sig.
  • Stabben1989
    Anonym (besvär) skrev 2021-08-12 22:44:11 följande:

    Jag har inte ens kontaktad min läkare om min långtidscovid. Jag tycker sjukvården har nog att göra som det är och jag är trots allt inte allvarligt sjuk. Som tur är kan jag sköta mitt jobb utan större problem.

    Jag var sjuk i Covid för mer än nio månader sedan (och jag hade inga svårare symtom än vid en vanlig förkylning), men jag var supertrött någon månad efter och sedan blev det lite bättre, men den tröttheten vill inte ge med sig.


    Tänker mer att du kontaktar dem så de får föra in dina symptom i statistiken för det hjälper till att se samband och styrka eventuellt vårdbehov för de som behöver. Ju fler som haft liknande symptom desto mer forskning och behandling kring det. :) Sen behöver du ju absolut inte söka vård för det om du inte vill eller har behov av det.
Svar på tråden Post covid