• Anonym (Skadad)

    Kan inte komma om jag tänker på sex

    Hej Allihopa! Jag har ett problem som påverkar mitt sexliv så otroligt. Så fort jag tänker på sex får jag otroliga obehagskänslor och kan inte fortsätta med akten.

    Jag är 30 år, och är i ett tryggt förhållande sen många år tillbaka. För kanske ett år sedan fick jag min första orgasm och älskade det. För att kunna komma måste mina tankar bara vara på känslan. Om jag för en sekund tänker på att jag har sex eller på något om sex så måste jag avbryta allt. När jag har sex gömmer jag mitt ansikte och fokuserar bara på känslan. Tänker jag på eller får syn på akten vi sysslar med får jag panik och avbryter. Jag fattar att jag är hemskt tråkig att ligga med, och önskar att jag kunde komma över detta. Porr är helt uteslutet.

    Jag har utsatts för mycket skit sexuellt i mina dagar då jag lät mig utnytjas av män som en självdestruktiv metod. Finns det något sätt att komma över detta. Att laga allt som gick sönder när min ända gräns var att männen inte fick ta mitt liv? Finns det någon mer där ute som känner som jag?

  • Svar på tråden Kan inte komma om jag tänker på sex
  • Anonym (Lugna sig lite...)

    Många män är helt ok med lite "sämre" sex mer viktigt att ha sex än att det behöver vara jättebra. Han får ju sätta på dig, och du njuter av det (på ditt sätt) blir lite mer som avancerad onani än sex kanske för hans del men inte helt pjåkigt det heller.

    Du skall inte stressa, men jag vill föreslå att du stegvis försöker göra saker på honom. Kanske inte ens i samband med ert vanliga sex, utan utöver. Där du rör honom men inte han dig. han ligger bara still. Nu skall jag leka med hans snopp i två minuter tex. känns det obehagligt avbryter du. fri lek (minus saker som gör ont i hans snopp givetvis) där du får undersöka och testa i din egen takt, utan kritik eller kommentarer från honom (men givetvis får han säga ifrån om det gör ont) bara för dig att känna och undersöka kravlöst och försöka slappna av kring honom och hans penis.

  • Anonym (Känsla)

    Jag ser inget fel i fokuset på känslan. Tänker att det är jättebra att du har ditt sätt som fungerar, och att det går att utveckla. Kan ni prata med varandra? Vet han vad du känner o varit med om?

    Tänker att utvecklingen kan vara tex att utforska känslan mer, om du är den som ger så att gå in i känslan av att ge - känslan i/mot dina händer/läppar när du berör honom och när du är den som tar emot att utforska känslan mer, känna olika saker - helt kravlöst - tex dra en fluffig fjäder över hela kroppen o känna in den, suga på en isbit o blåsa kall luft över huden eller whatever.

    Jag har också tugnt bagage med traumatiska händelser sexuellt.. det är jätteviktigt för mig att få orgasm vid varje samlag för att jag inte ska känna mig utnyttjad osv men jobbar också på att tillåta mig vara i känslan på vägen dit..

    Rekommenderar Layla Martin på youtube, hon har flera videos där hon tar upp detta m att läka sin sexualitet efter trauman. Du kan söka på "Layla Martin heal" på youtube så kommer det upp massa.

Svar på tråden Kan inte komma om jag tänker på sex