• Anonym (Hur skall man våga för att visa upp sin bak?)

    I många år har det kliat i min anal - Hur skall man ta sig till modet att söka hjälp?

    För många kanske detta inte är något bekymmer men för mig är det genant.

    När besväret var som nyast, så var jag 20-22. Idag är jag lite äldre och kan känna en genans att visa upp mig där bak.

    När besvären var nytt, så sökte jag hjälp. Då träffade jag en läkare som var så pass dålig att denne inte ville undersöka mig utan var snabb på att säga att det rör sig om ''Springmaskar'' utan undersökning eller särskilt långt samtal med denne.

    Jag vet inte om det var det som gjort att jag skäms att visa upp för en läkare där bak eller om jag bara helt enkelt bara blivit äldre och tänker annorlunda/mer på andra.

    T.ex så tänker jag om man kanske ändå ger ut kroppslukt, det är ju trots allt anal och lite lukt kanske det ändå existerar, även om man är fräsch.

    Kan man bestämma vilket kön som skall få kika där bak eller hur fungerar det?

  • Svar på tråden I många år har det kliat i min anal - Hur skall man ta sig till modet att söka hjälp?
  • Anonym (Boka)

    Börja med att boka tid på hc. Önska man eller kvinna som undersöker dig så vet du om det är möjligt att välja. (Jag bor på ett litet ställe, det är inte alltid det finns både manliga och kvinnliga läkare anställda) Oroa dig inte för att det ska lukta, de har varit med om blod, var, spya och mycket värre saker.

    Lycka till, det kommer gå bra.

  • Anonym (Hur skall man våga för att visa upp sin bak?)
    Anonym (Boka) skrev 2021-08-16 01:56:55 följande:

    Börja med att boka tid på hc. Önska man eller kvinna som undersöker dig så vet du om det är möjligt att välja. (Jag bor på ett litet ställe, det är inte alltid det finns både manliga och kvinnliga läkare anställda) Oroa dig inte för att det ska lukta, de har varit med om blod, var, spya och mycket värre saker.

    Lycka till, det kommer gå bra.


    Vad är hc? Eller menade VC? :)
  • Anonym (Boka)
    Anonym (Hur skall man våga för att visa upp sin bak?) skrev 2021-08-16 01:59:53 följande:

    Vad är hc? Eller menade VC? :)


    Hälsocentral säger vi här
  • Anonym (...)

    Har du inte sett några maskar i underkläderna under alla år så är jag tveksam till att det är springmask du har. Testa att köpa salva för hemorrojder eller analsprickor först och var noggrann med  att smörja in dig enligt rekommendation. Så slipper du kanske ett besök på VC.

  • Anonym (Hur skall man våga för att visa upp sin bak?)
    Anonym (...) skrev 2021-08-16 06:24:55 följande:

    Har du inte sett några maskar i underkläderna under alla år så är jag tveksam till att det är springmask du har. Testa att köpa salva för hemorrojder eller analsprickor först och var noggrann med  att smörja in dig enligt rekommendation. Så slipper du kanske ett besök på VC.


    Jag har provat salva för hemorrojder. :)
  • Anonym (Salva)

    Kan du bara vara torr? Jag är gravid just nu och har plötsligt blivit torr, med kli som följd. Jag smörjer med sån kräm för underlivet från apoteket, sån där calming eller vad det står. Funkar jättebra!

  • Anonym (A)
    Anonym (...) skrev 2021-08-16 06:24:55 följande:
    Har du inte sett några maskar i underkläderna under alla år så är jag tveksam till att det är springmask du har. Testa att köpa salva för hemorrojder eller analsprickor först och var noggrann med  att smörja in dig enligt rekommendation. Så slipper du kanske ett besök på VC.
    Håller med
Svar på tråden I många år har det kliat i min anal - Hur skall man ta sig till modet att söka hjälp?