• Anonym (Op)

    Har du eller känner du någon som stelopererat ryggen?

    Som frågan lyder.

    Jag skulle så gärna vilja höra lite från er som gjort en steloperation - helst ryggen.

    Varför blev det att du var tvungen att göra en?

    Har du blivit bättre av den?

  • Svar på tråden Har du eller känner du någon som stelopererat ryggen?
  • Anonym (Dottern)

    Mamma har gjort pga trasiga diskar. Funkade så där ett antal år, hon gnällde i vart fall inte lika ofta på smärta. Nu är det trasigt igen och går inte operera mer. Men hon är väldigt gammal och utsliten. Gör man det som yngre har man säkert mycket bättre möjligheter att få det bra.

  • Anonym (Stel)

    Har stelopererat mej på två ställen pga diskbråck. Hjälpte ganska bra mot smärtan. Har svårt att böja mig för att sätta på mig strumpor men det kan bero på att fler diskar gett vika.

  • asdfgh

    Min mamma stelopererade sig pga diskbrock i korsryggen nån gång runt 1990. Det var mycket problem med det de närmaste åren, mycket eftersom hon blev tillsagd att hon inte fick sitta på 6 eller 8 mån. När hon väl fick sitta kunde hon inte. Var väl hyfsat bra runt mitten av 90-talet och har inte hört henne nämna det på över 20 år.

  • Anonym (Swe)

    Har en vän som har gjort det efter en motorcykelolycka. Först låg han i gipsvagga ett antal månader, sedan gjorde de en steloperation av ryggen. Han verkar må bra och detta var över 35 år sedan. 

Svar på tråden Har du eller känner du någon som stelopererat ryggen?