• dansandegrodan

    Värt med en fästanordning/bas till babyskydd?

    Är det värt att köpa en fästanordning/bas till sitt babyskydd? Blir det mycket meck annars om man "bara" kör med bältet?


    Eftersom jag inte har barn sedan innan är det svårt att veta hur ofta man behöver ta ut babyskyddet ur bilen, kan tänka mig att det är bekvämt ibland om barnet somnat att bara klicka ur och bära in?

  • Svar på tråden Värt med en fästanordning/bas till babyskydd?
  • Anonym (Sally)

    Jag har fyra barn, och har haft isofix bas till de två yngsta.

    Det blir mycket bärande med babyskyddet, så jag tycker absolut att det underlättar att bara klicka i och ur stolen.

  • Anonym (Em)

    Jag har haft bas till båda mina barn och skulle jag få fler skulle jag definitivt välja babyskydd med bas. Det är väldigt smidigt och bekvämt. Men åker man bil väldigt sällan spelar det kanske ingen roll. Jag bodde på landet och åkte bil nästan varje dag.

  • Anonym (H)

    Jag tänker att det beror helt på hur ofta och på vilket sätt ni åker bil.

    För mig som åker i princip dagligen har bas varit toppen. Dessutom ut och i bil många gånger under samma resa (stopp mellan punkt a och b).

    Samtidigt skall bebis helst inte sitta i babyskydd onödigt mycket och ett babyskydd är tungt att bära på. Så många gånger lyfte vi ur bebis utan babyskydd ur bilen. Att ha bas då tyckte vi ändå var en fördel eftersom det var svårt att lyfta i och ur bebis utan att ta loss babyskyddet när man hade det bältat (bältet hamnar så att man inte kan lyfta bebis rakt upp ur babyskyddet)

  • Cecese

    Jag har 4 barn. Var utan bas till de två första och använde bara bälte, hade bas till de två sista. Skulle jag få flera barn skulle jag utan tvekan välja med bas. Var mycket smidigare, enklare och snabbare. Absolut värt pengarna. 

Svar på tråden Värt med en fästanordning/bas till babyskydd?